Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vitrinekasten voor modeltreinen

Gestart door Stefke, 01 februari 2005, 20:20:34 PM

Stefke

Daar mijn verzameling loc'sen wagons begint uit te breiden,zoek ik reeds geruime tijd naar een geschikte vitrinekast. Waar zou ik een kast met glazen deuren geschikt voor het uit stallen van HO modellen kunnen vinden?? Let wel de kast mag niet te diep zijn, een diepte van 8 a 10cm is reeds voldoende. Op het internet heb ik reeds de kasten van kibri gezien, maar vin d deze nogal duur in verhouding met wat je krijgt. Misschien weet iemand enkele internetadressen waar ik er ene zou kunnen vinden.
Mvg Stefke
 

Gerolf

In Belgi? ken ik geen handelaars, maar koop eens een Model Railroader: vele adressen in te vinden (maar hou wel rekening met transport- en invoertaksen!)
Waarom maak je ze niet zelf? Panelen op maat (laten) zagen, lijmen, ...

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefke

Heb ik ook al aan gedacht, om ze zelf te maken. Enkel de glazen deuren schrikken mij wat af.
 

n/a

Een glashandel maakt die keurig op maat voor je en wil vast ook de randen wel even voor je polijsten.
Eventueel kun je ook perspex gebruiken uit de bouwhandel, maar glas blijft mooier zolang je niet met locjes gaat gooien [:D]

janjozef

bij collectorsbank staan er te koop, het zijn occasie's maar er zijn moi bij.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieseltje

Een tijdje geleden (september 04) ben ik nog een keertje bij H?nerbein in Aachen langsgeweest, en daar stonden ook nog kasten te koop aan interessante prijzen.
Misschien kan je eens informeren of ze d'er nog hebben ...


Frans HOOYBERGHS

Kijk eens op
http://www.vitrinenladen.de/

Mooi, degelijk, in verhouding goedkoop, en vlotte verwerking.

Johnnytrein

Ik heb een vitrine kast laten maken op maat voor mijn treinen de afmetingen 180 x 67,5 cm en diep ongeveer 6 cm voor de prijs van 150 euro. Deze kast werd gemaakt door de heer van der avoort en deze oudere man staat samen met zijn echtgenote op de meeste treinbeurzen zelfs in Houten, een website heeft hij niet
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

sdbhg

Ter informatie : even gekeken in de vollmer katalogus en daar staan 4 vitrinekasten in. Ze kosten allen 230 euro. Dit is idd wel veel geld.

Break302

Hallo.

Johnny, de heer Van der Avoort is eind vorig jaar overleden.
De trein beurzen zijn daarbij weer een bekend gezicht kwijt.
Het was trouwens al een tijdje dat hij nog beurzen deed, wegens gezondheids problemen.
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Ik heb een vitrine kast laten maken op maat voor mijn treinen de afmetingen 180 x 67,5 cm en diep ongeveer 6 cm voor de prijs van 150 euro. Deze kast werd gemaakt door de heer van der avoort en deze oudere man staat samen met zijn echtgenote op de meeste treinbeurzen zelfs in Houten, een website heeft hij niet


locomotion

Deze kasten kun je nog steeds bestellen bij van der avoort. Zijn zoon zet de activiteiten nog een tijdje verder tot dat alles verkocht is. Instussen kun je bij hem nog steeds kasten op maat bestellen. Het is trouwens de zoon die zich in het verleden met deze kasten bezig hield.
Ik weet dat hij dit weekend zeker in Houtem staat (dicht bij de ingang)

Johnnytrein

Wat jammer nou. Ik wist daar niks van, maar als de zoon verder doet........... Locomotion weet gij of het adres nog het zelfde is ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

guy holbrecht

Stefke,

Een vitrinekast zelf bouwen mag in principe geen pobleem zijn. In elke degelijke doe het zelf zaak hebben ze wel een paneelzaag. Onlangs nog een volledige MDF-plaat op repen van 6 cm laten zagen. Daar kunnen heel wat vitrinekastjes uit gemaakt worden. Neem daarbij nog een witte unalitplaat als achtergrond, enkele aluminium hoekprofielen die als glijder voor de ramen fungeren en enkele platen plexi. Deze werden zelfs in de doe het zelf zaak op de juiste grootte gesneden (en gebroken, zoals bij plastikard). Enkel de zaak monteren, schilderen, omhoog hangen. Meer moet dat niet zijn.
Persoonlijk verkies ik plexi omdat dit veel lichter is dan glas. Je moet wel opletten voor krassen, want daar is plexi vrij gevoelig aan.

Johnnytrein

Guy, de vitrine kasten waarover ik spreek hebben groeven voor het glas, jammer genoeg maken ze die groeven er niet in, in de doe het zelf zaken.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about