Station Meiningen

Gestart door patricklaan, 28 mei 2007, 16:33:06 PM

patricklaan


Hetstation meiningen
http://i188.photobucket.com/albums/z13/patricklaan/MEININGENMODEL.jpg/img

schaduwstation
http://i188.photobucket.com/albums/z13/patricklaan/MEININGENMODELonder.jpg/img

Deze modelbaan is 5 x 5 meter h0 Fleischmann baan ik ben nog niet begonen met deze baan alleen deze staat op papier
wat vinden jullie er van graag opmerkingen.

Hier het origineel
http://i188.photobucket.com/albums/z13/patricklaan/dr-meiningen.jpg

Met vriendelijke groet

Patrick

Havoc

Goeie moed met dat project.

Het enige waar ik vragen bij stel is hoe verstandig het is om de opstelsporen in een bocht te leggen. Ga je daar geen problemen krijgen met de koppelingen als je daar treinen wil samenstellen? (ik heb geen idee hoe groot die bochten zijn)

De enige verandering tov het origineel dat ik zou doorvoeren is de aansluiting die langs rechts naar je draaischijf gaat. In het origineel is dat te begrijpen. Door dat je de sporen in een bocht legt krijgt die aansluiting minder zin (vind ik). Ook krijg je daar nu tussen de perrons en die aansluiting een stuk dat je moeilijker een bestemming kan geven.

Heb je eens geprobeerd om met meer vloeiende bochten te werken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

patricklaan

Johan

Onder in het plan zie je het spoor naar het schaduwstation gaan deze bochten zijn R3 R5 +/- 100cm de grootse die fleischann heeft.
De opstelsporen zijn veel groter ik denk zelf dat het geen problemen oplevert.

Patrick

Tom

Moest alles mooi recht ligen zou ik het nog mooi vinden, maar het is een en al station in een bocht, die waarschijnlijk de hele kamer vult met sporen.
Er is maar weinig plaats over voor scenery.
Tom

Havoc

Wel, er is mogelijkheid om heel veel aandacht aan het spoorgebeuren te schenken met alle details die daar bijhoren. En daar kan een hoop scenery bij, vergis je niet. Als die onderste bocht naar het schaduwstation 100cm is dan valt dat nog mee.

Kan je eens de grenzen van de tafel erbij tekenen?

Voor mij is dit een prachtig plan. Maar zeer hoog gegrepen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

patricklaan



Sporen plan met tafel en maten.

het station is denk ik een scenery op zich .


Patrick

Nonkelronnie

Ambitieus plan, no doubt about it.
Ik stel me wel vragen bij de breedte van je tafel.
Ik zie 1,8m en 1,6 m staan, wat inhoudt dat je zult moeten werken aan zaken die zich op 90cm of 80cm van je bevinden.

Dat is wel een heel verre afstand om enige tijd comfortabel aan te werken, dacht ik ....

Frank_N

Wow, Patrick! Fraai man. Ik vraag me alleen af of je aan de achterzijde van je modelbaan overal goed bij kan? In de practijk is 50 tot 60 centimeter rijkwijdte is zo'n beetje haalbaar [;)]

Groet van Frank.
Groet van Frank

patricklaan

Er komen werk openingen aan de rande van de tafel van 50 x 50 cm .

Frank_N

Dan praten we nog over 65 centimeter rijkwijdte, of zie ik dat niet goed [:)]

Groet van Frank.
Groet van Frank

doomslu

Inderdaad een zeer ambitieus plan. Blijkbaar een echt station nagebouwd ?

Daar komt ongetwijfeld ook veel scenery bij kijken; al zal de natuur op de tweede plaats komen. En daar is, volgens mij, helemaal niets mis mee. [;)]

Als ik ??n puntje van kritiek mag geven : hier en daar liggen naar mijn gevoel wat te veel sporen evenwijdig met de baanrand. Moest dat wat schuiner zijn dan geeft dat wat dynamiek aan het plan.

Ik hoop in ieder geval dat we jouw bouw hier van nabij gaan kunnen volgen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

patricklaan

Inderdaad in de hoeken krijg ik een probleem.

Frank_N

Door je draaischijf naar rechts te verplaatsen komt er in de hoek ruimte vrij [;)]
Hoe het met je schaduwstation rechtsonder het emplacement zit is niet te zien, maar daar kun je daar ook bij?
Mogelijk kun je dat "rechterbeen" wat naar links verplaatsen? Dan ontstaat er aan de achterzijde daarvan ook meer ruimte.

Groet van Frank.
Groet van Frank

ysbeer

Misschien zie ik het fout,maar ligt je station in een bocht.??
Zo nee niks gezegt.
Zo ja ,dan lijkt mij dat geen fraai gezicht.
Lange wagens staan mijlen van het perron vandaan in een bocht.
Alleen geoefende (bergbeklimmers e.d) preisers kunnen in en uit

De overgangen tussen de wagens staan open.
Het maken van perrons in een bocht is een akelig werk,vooral om dat ze nooit ook maar bij benadering echt zullen lijken.

wim ysber

patricklaan

dit is een foto van een station in een boog ik denk toch dat het er mooi uitziet.