Vaste baan of modules

Gestart door Koen, 27 mei 2007, 16:49:04 PM

Koen

Hallo iedereen,

Ik werk al enkele jaren aan mijn vaste baan op mijn zolder. Om een aantal ervaringen op te doen, heb ik een kleine testmodule gebouwd, wat mij erg in de smaak viel.
Door deze ervaring, ben ik aan het twijfelen gegaan over het verder uitbouwen van mijn huidige baan. Ik overweeg om de zaak te slopen en verder te gaan met het bouwen van modules. Ik heb de indruk dat modulebouw een grotere voldoening geeft dan het bouwen aan een vaste baan (vooral als je niet zoveel tijd hebt om aan je baan te werken).
Wat zijn jullie ervaringen? Wegen de voordelen op ten opzichte van de nadelen (landschapsovergangen, spoorovergangen, uitlijningsproblemen, ...)?

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Koen, ik heb geen ervaringen met module- of segmenten-bouw. Ik heb wel vorig jaar voor een vriend een klein baantje gebouwd, dat je zou kunnen beschouwen als een "module". En ik treed je hier bij : het geeft heel veel voldoening te zien dat je iets kan afwerken op enkele maanden tijd.

Ik zou het in ieder geval de (her-)beginners willen aanraden te beginnen met een relatief klein geheel, waar dan eventueel later kan aan bijgebouwd worden.

Enfin dit is mijn mening h
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Arbeco

Hoi Koen,