Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Perron schuilhokje

Gestart door belair, 20 mei 2007, 21:31:38 PM

Havoc

Peter, begin gewoon een draadje erover, dan blijft de info/vragen en foto's bij elkaar. Daar heeft iedereen meer aan. Zoals je zelf zegt: doen!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

belair

De golfplaat is bijgewerkt op aanraden van Jean-Luc en de hoekprofielen zijn ook bijgewerkt op aanraden van Gerolf.
De eerste laag verf is aangebracht en wacht nu op drogen.



mvg
Luc

belair

citaat:
Geplaatst door helsen

zeer mooi, ik zou niet weten hoe er aan te  beginnen, ik heb al veel uit de MSM's gehaald, maar ik ontbreek nog een betje durf.



Dit zijn de afmetingen:
Lengte: 6,2 cm
Breedte: 1,9 cm
Hoogte vooraan: 2,7 cm
Hoogte achteraan: 2,6 cm
En dit zijn de stukken die je moet maken, inkrassen met een voorbeeld stuk van ongeveer 4mm hoogte (te zien op de foto). Foutje van mij , het was 4mm en geen 7mm zoals ik eerst vermeld heb.De rest is gewoon uit evergreen profielen gemaakt en stukjes plasticard van 0,5mm.





mvg
Luc

jean-luc

Mooi hoor Luc, jij bent niet meer te stoppen. [^]  [:D]

@ Helsen: zie je dat het in feite allemaal niet zo moeilijk is. En je speelt ook niet met fortuinen h? ... plasticard is tamelijk duur (? 4 Euro per zakje) maar je doet er wel lang mee en je hoeft niet alles in ??n keer te kopen. We wachten vol spanning op je eerste probeersel man. [;)]

Groeten, Jean-Luc


wimhelsen

fantastisch, je moet er maar opkomen. Ikzelf heb al een huis van kibri ineengestoken en beetje verweerd, als je het goed vind laat ik het wel eens zien op de forum.
HO märklin digitaal, NMBS, III

belair

De schilderwerken zijn achter de rug als ook het verweren.





Alles werd eerst in het grijs geschilderd met daarna enkele washing beurten van zwart met nadien een drybrushing met wit.
Het verweren werd gedaan met zand en licht zand kleur.
mvg
Luc

ERVIN


marimon

Knap gedaan. Inspireert mij.[:p]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Havoc

Echt proper waren die niet, maar zo vuil nu ook weer niet. Ik vind het best knap maar de verwering mag iets minder.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

belair

Het is de bedoeling dat ze op een eindstation komt, een bergstation. Niet in een mooi onderhouden station zoals je ze veel tegenkomt.
mvg[;)]
Luc

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

- Heb je toch "glas" in je ramen gezet? Ik dacht in je eerste posts te lezen dat je dat niet wou doen. Door je verweer-enthousiasme (cfr Havoc) zie je niet meer dat het "glas" doorzichtig had kunnen zijn.
- Je golfplatendak ziet er een stuk minder verweerd uit dan de rest van je schuilhuisje, of ligt dat aan de fotografie?
Alleszins: je betongedeelte ziet er heel goed uit!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

citaat:
Geplaatst door belair

Een probeersel met enkele afmetingen en foto's die ik van Jean-Luc gekregen heb.
Niet perfect maar met enkele aanpassingen. De zijramen heb ik geopteerd ze niet erin te zetten.



Het waren de zijramen van een voorbeeld op foto die ik van Jean-Luc gekregen had die ik er uit gelaten heb, Gerolf.
Het dak zou misschien nog wat meer kunnen, heb je een voorstel?[;)]
mvg
Luc

tonycabus

Ik vind dat de muren w?l i?tsje lichter mogen, dus vuil, maar niet zo donkergrijs. Die koten waren oorspronkelijk toch wit gekalkt, dachtik? Vergeet niet de spreekwoordelijke drol in een hoek, Luc!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Ik vraag me af of het dak van zo'n schuilhuisje uit "transparante" (=gelige pvc) golfplaten bestond of uit "Eternit" asbest golfplaten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw