Perron schuilhokje

Gestart door belair, 20 mei 2007, 21:31:38 PM

belair

Een probeersel met enkele afmetingen en foto's die ik van Jean-Luc gekregen heb.
Niet perfect maar met enkele aanpassingen. De zijramen heb ik geopteerd ze niet erin te zetten.

IMGhttp://i102.photobucket.com/albums/m107/belair190365/perron%20schuilhokje/DSC05569.jpg/IMG

mvg
Luc

SuSke

Leuk dingentje om op de baan te gebruiken. Het moeten niet steeds grote stations zijn.
't Ziet er bijna uit als een echt "beton-platen kot".
Nu nog het leukste, een kleurtje en dan "vuil" maken.

Hou ons op de hoogte Luc
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Uuuuuren heb ik doorgebracht in die dingen. Zie er echt uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Knap werk Luc (belair)! Ik ben benieuwd naar de vervuilde versie.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Luc (belair) is niet meer te stoppen !
Waar gaat dat eindigen, jongens ??? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jean-luc

citaat:
Waar gaat dat eindigen, jongens ???


Op zijn treinbaan natuurlijk [:D]

Mooi hoor Luc ! [:p]
Nu ben ik misschien aan het mierenneuken, maar een golfplaat eindigt altijd naar beneden en niet naar boven.
De ramen zien er perfect uit en ik zie dat je de feeling van het werken met plasticard onder de knie begint te krijgen.
De zijkanten, heb je daar een profieltje 100 op gelegd (0,25 x 0,5) of is dit gekrast ?

Groeten, Jean-Luc

belair

Ik zal onze Tony moeten sturen om het "lid" te verwijderen. Neuken op het forum, foei Jean-Luc. [:D][;)]
Op  de golfplaat heb ik niet zo opgelet. Ik zal ze deze avond aanpassen, wel een goeie opmerking moet ik zeggen.
De platen werden gekrast, vond ik de gemakkelijkste oplossing. Op de hoeken werd een L profiel van evergreen gebruikt. De steunen van het hokje werden gewoon gemaakt door een stukje plasticard uit te snijden en er tegen te plakken. De ramen zijn gemaakt van profielen maar ik zou ze nog iets willen verbeteren. Dat zou eventueel ook voor deze avond moeten zijn.
mvg
Luc

Gerolf

Knap, Luc! [8D]
Alleen die hoekpalen kunnen, denk ik, beter:
- Zijn die in werkelijkheid niet even dik als de middenste palen? Ik heb de indruk dat je L-profiel te breed is.
- Bovenaan zie je ook dat de balk niet doorloopt tot het dak.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Klopt Gerolf, deze avond de schoonheidsfoutjes bijwerken.
Wat de profielen betreft heb ik gebruikt wat ik liggen had. Het is zeker voor verbetering vatbaar.
Dat is ook de reden van het op het forum te plaatsen, zo leren we er allen van. [;)]
Bedankt voor de opmerking.
mvg
Luc

wimhelsen

zeer mooi, ik zou niet weten hoe er aan te  beginnen, ik heb al veel uit de MSM's gehaald, maar ik ontbreek nog een betje durf.
HO märklin digitaal, NMBS, III

jean-luc

Dan moet je nu de angst over je schouders werpen en DURVEN ! [;)]
Als je je kunsten zonder schaamte op het forum plaatst kunnen we er allemaal iets van leren (zoals Luc Belair zegt).[8D]

Groeten, Jean-Luc

belair

Ik plaats deze avond wat meer gegevens op het forum zodat je ziet van waar ik begin, ik heb er foto's van genomen.
Poepsimpel, gewoon aan beginnen. Niks is perfect van de eerste keer, maar als je de smaak te pakken hebt is er geen houden aan.
Gewoon een beetje fantasie, goed kijken naar de werkelijkheid, terplaatse gaan kijken of foto's en je bent vertrokken.
mvg
Luc

Peter

Zeer goed gedaan Luc.
Het is zoals je zegt, je moet er gewoon aan durven beginnen. als je al eens iets verkeerd doet, wat dan nog, het is toch maar plasticcard, en voor die prijs (ik betaal tussen de 1,50 en 2,00 euro voor een vel van 25 x 50 cm) moet je het niet laten. Mijn eerstelings model was ook niet direkt perfekt.
Mijn seinhuis (bijna af) en het station Boom waar ik aan begonnen ben, zullen (al zeg ik het zelf) mooi zijn, maar perfekt?? Wat helpt zijn de (hopelijk) positieve komentaren hier op het forum,en zoals in mijn geval, alle medewerking van het NMBS personeel in Boom, mijn echtgenote (die me motiveerd) en de mailtjes en komentaren van jullie allemaal.
Dus doe gewoon voort, en laat het hier maar zien op het forum.  
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Goed gezegd Peter.[;)]
mvg
Luc

Havoc

citaat:
Mijn seinhuis (bijna af) ...(knip)...
Dus doe gewoon voort, en laat het hier maar zien op het forum.


Waar is dat seinhuis hier te zien?
Met vakantie voor onbepaalde duur.