stootblokken Antwerpen-Centraal

Gestart door factageklerk, 15 mei 2007, 11:52:49 AM

Gerolf

Ik heb - met dank aan dezelfde - ook een kopie gehad.
@factageclerk: hoe gedetailleerd moet de bouw zijn? Hoe dichtbij staat je publiek? Dat is immers de keuze tussen ge?tst messing of papier-mach? ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Zo'n ervaren modelbouwrot ben ik nu ook weer niet, maar ik denk dat polystyreen-profieltjes aangewezen zijn voor de bouw van zoiets.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Gerolf was me even voor. Ja, etsen van sommige onderdelen zal ongetwijfeld het fijnste resultaat geven, gecombineerd met een aantal profieltjes (buizen).

We zijn in ieder geval benieuwd wat je er gaat van maken ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Kombinatie van plastic profieltjes, karton, de bodem van een aluminiumbakje en messingdraad daar moet het met kunnen. [:p]

Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Kombinatie van plastic profieltjes, karton, de bodem van een aluminiumbakje en messingdraad daar moet het met kunnen. [:p]
Vele wegen leiden naar Rome [;)]
Kies waar je jezelf het best bij voelt!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Dank u voor jullie reactie's[:D] ,het zal een hele opgave worden. Natuurlijk zou ik graag zo gedetailleerd mogelijk trachten na te bouwen ,etsen zou ik wel graag willen proberen maar heb er helaas de middelen niet voor. Enfin ,ik hou jullie op de hoogte via dit draadje [:D]
 

Havoc

Frezen uit een blok titanium is ook een optie. Je kan gebruiken wat je wil, hebt liggen, vindt in de keukenkast. Een deel hangt af van hoe je het resultaat wil gebruiken (als een aandacht trekkend detail waar nooit een trein gaat tegenkomen of onzichtbaar maar werkend zoals het echt)en de materialen waar je mee vertrouwd bent.

Als je niet kan etsen, frezen en draaien dan is fabrikage uit halffabrikaten (profielen) de aangewezen richting. Dan hangt het er van af of je liever lijmt of soldeert of wat beschikbaar is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.