Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onze projekten

Gestart door doomslu, 12 mei 2007, 12:10:49 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door doomslu

Gerrit die grote foto's zijn inderdaad niet nodig om iets te illustreren. Het zou ook met minder kunnen. Deze paginagrote foto's maken dat het blad er wel een stuk professioneler uitziet. Maak alle foto's hetzelfde formaat en onze Modelspoormagazine ziet er plots uit als een doorsnee clubblaadje. Op gebied van layout doen de mensen van MSM het erg goed. Dat is mijn persoonlijke mening.

Geloof me vrij, bij de selectie van de foto's moeten steeds weer knopen doorgehakt worden. Zijn de foto's illustratief genoeg, hebben ze een voldoende kwaliteit ? Verder is het ook wikken en wegen of de voorkeur gegeven wordt voor veel (kleinere) foto's of enkele grote.
Zoals je ziet allemaal niet zo eenvoudig.



>>> Ik kan je een aantal paginagrote foto's laten zien waar ook nog eens TEKST op staat,tenslotte je kan ook een tekst lezen die bv in de lucht staat of op een asfalt weg.Zolang er maar genoeg kontrast is tussen de letters en de achtergrond.Ziet er z??r goed uit maar ik ben dan ook geen lay-out man[:D]

Gerrit

krispy

Projectje waar ik mee bezig ben , nl van een oude lima 125 een E-loc in twee kleurenversie maken met nummering 123001 ( zonder tweede snor )

Vermits er nog vanalles in bestelling staat en toch een beetje op het budget moet letten heb ik maar besloten om mijn NMBS E-loc 123  zelf te maken.
Als uitgangsbassis ben ik vetrokken van een zeer oude lima ( heb er daar twee van dus kon geen kwaad , en tevens was dit de ideale gelegenheid om eens een loc met mijn airbrush pistool te spuiten )
Voor de eerst maal een lok te spuiten vindt ik het wel OK

Bij deze een paar beeldjes van wat de toestand vandaag is

fase 1


Fase 2


Fase 3


Fase 4




Nu moeten er nog verder details op aangebracht worden en de pantos terug plaatsen

De bedoeling is niet dat deze lok dagelijks gaat rondrijden maar op een zijspoor gaat stil staan ( de oude motor is niet meer rijvaardig , kan wel de kas op mijn ander onderstel plaatsen , maar dit zal ik later wel zien )

Ik zal in de toekomst nog wel een paar extra foto's plaatsen als de werken vorderen
Nog extra foto in mijn ablum te vinden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

mini-bs

nice work !

zal hier ook eens een duit in het zakje doen. Het is wel geen treingebonden bouwsel, maar 't is wel op 1/87e.


het origineel boven en het modelletje onder :


Het betreft een oude bowlingzaal zoals je die wel eens tegenkomt in de Ardennen en de Eifel.





Zo'n gebouwtje heeft uiteraard geen nut maar ik vond het wel mooi. En een mens krijgt er modelbouw mee in de vingers.
 

janjozef

waarom geen nut kan je altijd op een baan inbouwen.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

@Krispy: als airbrush-probeerseltje kan dat tellen [:0]

@mini-bs: knap gemaakt! Vooral die dakbegroe?ng komt overtuigend over [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Riny

Beste mini-bs,

Ik vind het keurig gedaan.
Naar mijn mening is dit mooier dan de plastic kant en klaar bouwdozen.

Arbeco

Mini bs,

Zulke gebouwtjes maken en dan NIET op een baan zetten, da's zonde hoor! Als je zoiets kunt maken, ben ik wel benieuwd naar je baan...[:p] Prachtig!!
Krijgen we nog meer bouwsels van je te zien??[:p][:p]

Groeten Len
Old diesels never die...

belair

Ik ben momenteel bezig met zelf een stofzuigerwagon te maken. Het is een prototype en de testen moeten dan nog uitgevoerd worden.
groeten
Luc

Havoc

Als dat "zomaar eens mijn airbrush uithalen" is, amaai dan. Wat moet dat geven als je er echt eens invliegt? [;)]

Dat kegelzaaltje is nu eens iets dat in MSM zou mogen komen. Origineel tot en met.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Knap staaltje man [:0]!!

Groeten van Frank.
Groet van Frank

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair
Ik ben momenteel bezig met zelf een stofzuigerwagon te maken. Het is een prototype en de testen moeten dan nog uitgevoerd worden.
Heb ik ook ooit gepoogd. Ik hoop dat het jou wel lukt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

@Gerolf
Ik heb de centrifugaal (waar we in Blankenberge over bezig waren, weet je nog) die ik zocht gevonden in de juiste afmeting. Dat is het beginpunt.
groeten [;)]
Luc

erik de noorman

Krispy, mooi gedaan wat gaat dat worden als jij een beetje geoefend hebt? [:)]

Mini-bs ik sluit mij aan bij de andere kommentaren.

Erik

mini-bs

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Mini bs,

Zulke gebouwtjes maken en dan NIET op een baan zetten, da's zonde hoor! Als je zoiets kunt maken, ben ik wel benieuwd naar je baan...[:p] Prachtig!!
Krijgen we nog meer bouwsels van je te zien??[:p][:p]

Groeten Len



Ha maar ooit komt het op een baan hoor (in een ardens dorpje), ik bedoelde dat het huisje zelf niet echt nuttig is, in werkelijkheid mag er niets van gemaakt worden en de nieuwe eigenaar weet dan ook begot niet wat er mee aan te vangen. Hij zou zich ook eens op half nul moeten storten maar ik vermoed dat hij met het bijhorende gebouw nog wel een tijdje zoet zal zijn.


Trouwens bedankt allemaal voor de leuke reacties !

Zo stukjes plasticart aan mekaar kleven werkt heel erg verslavend en er zitten dus nog wel wat dingen in de pipeline, al enkele jaren is bvb ook dit stukje slavenarbeid m'n lot...



maar gezien de afmetingen van het origineel (deze brug overspant de Maas in Vis?) is m'n bevrijding nog niet voor morgen, maar erg vind ik dat niet uiteraard. We weten wat doen ;-)

beste groeten,
Randy

 

krispy

Volgend afgewerkt project : TSP diesel 202.020

Vermits ik in het bezit gekomen was van een oude luxemburger (reeks 16) waarvan de schildering nogal beschadigd was ben ik op zoek gegaan naar de juiste kleuren ( was een draadje op forum ) Deze kleuren blijken echter niet ( meer ) in modelbouw verf te bestaan en heb dan maar besloten om er een TSP versie van te maken => Het 3de licht moest worden verwijderd  en dan de schildering opbrengen :
Bij deze het resultaat van mijn bezigheid:

fase 1: ontdaan van alle verf-resten en 3de licht verwijderd :



Fase 2 : grondlaag grijs



Fase 3 : Groen opgespoten ( JOCADIS FLESSEN-GROEN )



Fase 4 : belijning + dak gespoten



Fase 5 : beschrifting



Fase 6 : afgewerkt ( doch zonder buffers ( nog in bestelling ))





mijn twee projecten naast elkaar



Ondertussen is er ook nog verder gedaan aan de baan , maar dat is niet weer te geven op de foto's ( electronica aansluitingen )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m