Rijden of bouwen of beide??

Gestart door ERVIN, 10 mei 2007, 18:17:55 PM

ERVIN

Aangezien er hier dagelijks nog heel wat treinbewegingen plaats vinden op mijn zolder, begin ik mij er soms op te betrappen dat ik meer en meer voldoening begin te krijgen als ik iets aan het bouwen ben, in het begin, toen ik nog maar pas bezig was, moesten er alle dagen treinen rijden, hoe meer hoe liever, iets bouwen kwam toen pas op de tweede plaats, maar ik heb het gevoel dat daar nu verandering in aan het komen is, mss heeft het iets te maken met de leeftijd, ik word ook al een dagje ouder h?.^

Maar hoe zit het eigenlijk bij jullie, wat vinden jullie het belangrijkste, het zien rijden van treinen of iets bouwen, of beide??:I

Greg

In het begin is het bij mij altijd in de eerste plaats rijden.
Maar eens het nieuwe van de baan is gaat er steeds meer gebouwd worden.
Dat was in elk geval zo op men vorige baan.
En waarschijnlijk is het nu weer zo, als ik wat meer tijd heb zal ik zeker overgaan tot het bouwen. Voorlopig blijft het bij rijden[:D]
Maar zelfs het rijden is voorlopig even niet mogelijk dankzij de nodige veranderingen waar ik nu mee bezig ben als ik even tijd heb[:p]

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

quf

Bij mij is het bouwen wel belangrijk. Van het ogenblik dat er een trein rijdt, ben ik dat na een paar dagen beu en dan verander ik of bouw ik bij.

Groeten

Frank

erik de noorman

Ik ben een bouwer en zoals de meeste ondertussen weten het liefst met recuperatie materiaal. Met bouwen kan ik een hele avond bezig zijn met rijden max. een half uurtje. Meestal rijden er dan nog treinen om  proef te rijden op een nieuw stukje baan en om de lok's niet al te lang stil te laten staan.

Erik

trainfreak

Ik bouwen, mijn vader rijden.
Het rijden ben ikzelf meestal na een halfuur al beu dusja...

Vaders kopen treintjes voor hun kinderen, maar laten de kinderen al het 'werk' doen[:D]
Spoorse groeten
Dimitri

factageklerk

Ik moet toegeven een bouwdoos monteren of zelfbouw is voor mij ook iets wat ik graag doe. Rijden ook, ikzelf heb al wat gebouwen staan op een schap in afwachting tot ik ooit een baan kan bouwen want het enige dat ik nu heb is gewoon een spaanderplaat en half met een dubbelsporig rijovaal op (c-rails) dus rijden en huisjes bouwen daar amuseer ik me mee
 

hobbyist

Voor mij is bouwen even belangrijk dan rijden. Hoe verder de baan af raakt hoe mooier het rijden wordt. Bekijk de aankomende trein in alle hoeken dus op ooghoogte om een prachtig zicht te hebben. Maar omdat ik nog maar pas mijn baan heb veranderd moet er nog veel bij gebouwt worden op vlak van scenerie. Gebouwen zijn tussendoor reeds gebouwd.

Ludwig

Ik vooral rijden en verzamelen.
Heb een paradebaan aangelegd waar mijn materieel op rondrijd, maar na enkele rondjes staat alles terug in de kast.
Later als ik ooit eens de tijd zal hebben bouw ik mijn definitieve baan en dan is het de bedoeling zoveel mogelijk zelf te gaan bouwen en ontwerpen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

wisselstromer

als ik aan mn baan begon kon het niet vlug genoeg gaan om te rijden
maar als ik dan aan iets aan het bouwen was ging daar mn voorkeur weer naar uit.
als dat dan klaar is wil je zo snel mogelijk daar een rein laten door bollen

al bij al is bouwen leuker dan rijden vind ik
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Ik ben ook graag bezig met het in elkaar steken van een bouwpakketje. Dit is wat ik in het begin vooral gedaan heb, tot mijn houten plank vol stond.
Nu heb ik een echte baan gemaakt en heb ik gewoon te veel gebouwen. Ik denk niet dat ik ze allemaal kan plaatsen op mijn baan. Dat is redelijk lastig. [}:)]
Rijden met de treinen gebeurd ook wel geregeld, maar uiteindelijk ben ik dan toch weer wagens aan het inpakken om andere wagens op mijn baan te kunnen plaatsen. Die rijden dan een paar rondjes en dan is de goesting weer weg en begin ik met iets compleet anders.

Als ik de bovenstaande reacties zo lees, dan denk ik dat iedereen eigenlijk maar maximum een uurtje of zo met de treinen rijd. Voor de rest lees ik hier alleen maar bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Waarom is de modeltrein eigenlijk uitgevonden? [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik wou dat ik tijd had om te bouwen...
De laatste weken slorpt het schrijven bijna alle vrije tijd op, samen met nog enkele andere 'randactiviteiten' zoals dit forum.

Eigenlijk ben ik een 'bouwer'. Ik ben een nieuw deel van mijn baan aan 't bouwen en het oude deel is op dit moment niet 'berijdbaar'. Ik ga de ganse bedrading veranderen en een besturingssysteem aansluiten. Op dit moment heb ik enkel een soort grote ovaal waar kan op gereden worden om nieuwe locs te kunnen zien rijden. Want, een loc moet ne keer rijden h?.
Verder ben ik ook bezig met enkele projecten die onder de noemer 'bouwen' vallen. Het betreft hier het zelf bouwen of verbouwen van rollend materieel.

Af en toe, dikwijls zo tegen het einde van het weekend aan, ga ik eens een halfuurtje naast de baan zitten en laat eens iets rondrijden. Dat is dan puur ontspannen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Wadloper

Ik kom uit de statische modelbouw, tanks voornamelijk, en er is weinig zo leuk dan een goed geslaagde tank in z'n natuurlijke habitat te plaatsen en die van niets af op te bouwen.

Iets bouwen, iets cre?ren met je handen, natuurlijk is dat leuk en schept dat voldoening, want je begint met niets en eindigt als het goed is met een fraai werkstuk. het rijden van treinen is leuk, maar als die rondrijden op een kale baan of in een niet natuurlijk ogent landschap doet dat toch wel af aan het geheel.

55erke

Ik ben een echt rijderke , ik rij enorm graag met de treinen.
Ik kan daar echt veel tijd in steken , altijd leuk om eens een nieuwe samenstelling te maken. Ik kan ook enorm veel tijd in de treinen zelf steken door bijvoorbeeld de loc en wagons  te verbeteren , verweren , onderhoud enz... Maar uit het bouwen kan ik ook veel plezier halen. Mijn zelfbouw locloods heeft veel voldoening gegeven en ooit ben ik van plan om zelf een stationsgebouw te bouwen.

Groeten
Johan

Gerolf

Ik heb te weinig tijd om te rijden, waardoor het soms meer dan een maand kan duren tussen twee rij-sessies in.
Het rijden zelf duurt maximaal een uur, de schoonmaak ervoor (voor alles goed rijdt) daarentegen ... [xx(]
Bouwen, bouwsels beschrijven, dingen uitproberen, ... doe ik zeker het liefst.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Eigenlijk doe ik beide graag, alhoewel het bouwen veruit het grootste gedeelte van mijn (vrije) tijd in beslag neemt. En dan bedoel ik niet enkel het bouwen van bouwpakketjes, maar ook het verbouwen, verfijneren van die bouwsets, zoals bv. dat station van Kibri met een set van P.Bellon. Maar ook zelfbouw is een goed tijdverdrijf. Ben momenteel bezig het (voormalig) seinhuis van Hemiksem aan het bouwen, en ook een paar Fd stortwagens uit MSM-58 staan op stapel. En als dat allemaal wat teveel wordt, doe ik maar verder aan die groenten, bloemen en planten enz. van Busch (arme zenuwen)
Ook de baan wacht op verdere aanleg en afwerking en tussendoor ....... als het echt teveel wordt.....rij ik een paar minuten (eerst de rails kuisen).
Met vriendelijke groeten
Peter