Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

ERVIN

Ja Jurgen, ik denk dat we er weer aan zijn voor de moeite, we zullen nog wat langer moeten gaan wachten volgens mij.
Ik hoop dat Tony gelijk heeft, als hij zegt kwaliteitsmotor en al die andere fraaie dingen want de Thalys en de ICE3 zijn goede voorbeelden hoe het niet moet.

Tom

Maar we hebben wel de 77 en 51 met een pracht motor, voorbeelden hoe het wel moet.
Tom

ronny-vdv

Jongens,

Tijd is een relatief begrip.

Als het maar goed is, want als ze iets op de markt brengen waarbij na een tijdje alles begint te mankeren, is ook niet goed voor ons.

Veel rompslomp voor ons en de invoerder om alles recht te trekken en om iedereen tevreden te stellen.

Geef mij maar een perfect model zonder prutsen achteraf.

Een inporteur als Paul kan ik alleen toejuichen en bewonderen voor dit initiatief. Chapeau.

Velen zouden het zo om de markt smijten, zoals Marklin met zijn 2380.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

janjozef

ze mogen gewoon geen datum zetten op voorhand, zo zal er niemand ontgoocheld worden. Maar de vraag is wordt het nu juli 2007 of eerder 2008, kwestie van anders eerst iets anders te kopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Precies wat ik denk Jan. Er zijn er velen die wachten op een bepaald model en daarvoor andere modellen links laten liggen. Als dan blijkt dat ze ineens nog een jaar moeten wachten op hun model en men gaat toch eens kijken voor dat andere model, dan is dat meestal al uitverkocht.
Resultaat, men heeft niets behalve een volle portemonnee.
Als men nu om te beginnen al eens iets minder snel aankondigd. Dat zou al een serieuze stap in de goede richting zijn. Over de reeks 11 en 27 horen we toch ook niets meer, ook al is die maanden terug reeds aangekondigd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

Een volle portemennee, ik wou dat ik jou was.[;)]

David

Jurgen

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Een volle portemennee, ik wou dat ik jou was.[;)]

David



Mja, die van mij heeft geen bodem denk ik. [xx(] Maar je weet wat ik bedoel h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Dag,

Jurgen, je verplaatst het probleem en lost het zeker niet op want:

als je koopt wat je wilt op het ogenblik op de markt komt, dan kan het gebeuren dat wanneer het gewenste model daar is, je jaarbudget op is.

Veel beter zou zijn dat het management beter is en de potenti?le klanten niet als slaven worden behandeld.

Roland

Gert1

Tsja, als je het bekijkt vanuit de producent, dan is die natuurlijk wel blij als klanten hun budget bewaren speciaal voor zijn model. Die producent ziet natuurlijk liever dat het geld uiteindelijk bij hem terecht komt dan bij zijn concurrent.

Specifiek voor de Belgische markt geldt dat er een producent is die weliswaar zeer fraaie modellen maakt, maar waarvan helaas ook gezegd moet worden dat de aangekondigde verschijningsdata vaak niet worden gehaald.

Persoonlijk zou ik het prettig vinden als aangekondigde modellen binnen een jaar verschijnen. Dus nu al modellen aankodigen voor einde 2008 of begin 2009 zie ik liever ook niet.

mvg,
Gert

boke

citaat:
Geplaatst door janjozef

ze mogen gewoon geen datum zetten op voorhand, zo zal er niemand ontgoocheld worden. Maar de vraag is wordt het nu juli 2007 of eerder 2008, kwestie van anders eerst iets anders te kopen.

Jan



All?e mannen... wie kan de vraag nu beantwoorden? [;)]

Ludwig

Tja,een beetje uitleg een verduidelijking omtrent de nieuwe leveringsdatum zou wel wenselijk zijn.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

boke

citaat:
Geplaatst door cota

Tja,een beetje uitleg een verduidelijking omtrent de nieuwe leveringsdatum zou wel wenselijk zijn.
Groeten
Ludwig




Ja, Ludwig, dat is nu iets waar ik me verschrikkelijk aan kan storen! Halve uitleg, verouderde info,... [}:)]  Bij "het spoor" melden ze bijvoorbeeld nog steeds dat de 51 bijna klaar is, Volgens rocky-rail mogen we dit jaar de 27 en 11-reeksen verwachten en de 1352 zou ook reeds geleverd moeten zijn volgens bepaalde sites! Thuis heb ik nog steeds geen internet! Hoeft dus voor mij (voorlopig) niet indien je er steeds onjuiste en tegenstrijdige informatie vindt! Alleen mijn bank! Die kan blijkbaar elke dag de juiste stand van mijn rekening bijhouden! [;)] Ik geef nu voorbeelden uit de wereld van onze hobby, maar dit geldt evenzeer voor andere sites!

B-Modelbouw

Is dat niet typisch onze maatschappij ... Onze politiekers kondigen ook zaken aan die lang na hun regereerperiode pas effect hebben, neem nu de Kerncentrales ... binnen enkele jaren zitten we in 't donker (geen alternatief).

Het medium Internet is inderdaad ook zo een pijnpunt ... Iedereen wil het, iedereen wil er zijn ding in kwijt, maar zijn dan ook snel uitgekeken en voor actuele informatie moet je goed tussen de regels lezen. 't Is gewoon een wildgroei ... "Het komt eraan, 't Is er, 't was er, helaas uitverkocht" ... Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond, is dit de nieuwe trend ?

We weten allemaal dat fabrikanten hier nog een hoop werk in hebben, een aankondiging is leuk maar een gepastte datum van hun productie nog fijner ... We spreken hier niet enkel over Mehano - Rocky Rail en de kleine handelaars, maar ook naar LS Models of in mindere maten ook Roco en andere modeltreinproducenten.

Een ding is zeker maak voor jezelf een duidelijke budgetplanning op met de modellen die je graag zou hebben ... Op levertermijnen kun je toch niet inspelen, maar een handig middel is dit forum (zo wist ik bij toeval dat de wagentransporters van STVA reeds leverbaar waren).

Maar we zijn weer veel te ver aan het afwijken ...
De MW-41 komt eraan voor dit jaar, en zijn lange wachttijd heeft alles te maken met het wegwerken van de kinderziektes van 't echte model ... Wie wil er nu een uitgebrand treinstel [:D][:D][:D]

Ludwig

De levering zou uitgesteld zijn voor onbepaalde duur [|)]
Hoelang duurt een onbepaalde duur eigenlijk [:I]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

B-Modelbouw

Onbepaald duur is het zelfde als de bepaalde duur ...
Echter zonder je (valse) hoop te geven dat die er tegen een bepaalde datum moet zijn. Wat hebben we er trouwens aan dat die datum steeds verder in de toekomst verplaatst wordt.

't Wordt echt wel schaamrood voor Mehano ...

Of moeten we hier die Chinezen naar hun voeten gaan geven, die alle producties naar hun toetrekken maar geen time-managment kennen.