Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een dagje langs lijn 24

Gestart door Anarchy, 05 mei 2007, 21:17:58 PM

Anarchy

#15
citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:

Dank u voor de opmerking Sicco, is dit nu nodig? [8)]



Dat is een goede vraag waar ik serieus over nagedacht heb.

Opmerkingen over de kwaliteit van de foto's zijn niet nodig omdat dit deels een geval van smaak is. Ik kan de foto's lelijk vinden, een ander mooi, de waarheid ligt vermoedelijk in het midden. Aan de andere kant kun je je afvragen of een jubelreactie dan w?l mag als een kritische niet zou mogen. Dat is sowieso op dit forum iets waar wel eens wat dieper over nagedacht zou mogen worden.

Opmerkingen over de legaliteit van plaatjes zijn w?l belangrijk. Ik werk zelf bij het spoor, ken een hoop machinisten en dergelijke standpunten kunnen gewoon niet. Een machinist weet nooit wat je van plan bent van afstand, geel vest of niet. Nu zijn er rond Gemmenich genoeg fotomogelijkheden vanaf de openbare weg, dus het is nog onnodig ook. Ik vind fotograferen vanaf het schouwpad immoreel en het is altijd al een ongeschreven regel geweest dat je dat gewoon niet doet binnen de grootbedrijf-hobby. Tenslotte bezorg je er iederene binnen deze hobby een erg slechte naam door. Het is dus nog ego?stisch, of op z'n minst onnadenkend, ook.

Maargoed, die discussie hoort hier dus niet thuis en is bovendien wel genoeg geweest. Een ieder doet ermee wat hij wil. Enige advies wat ik wil geven: denk om uw eigen veiligheid en het welzijn van anderen!

groeten Sicco



Ik werk zelf ook bij het spoor. Ik ga hier verder niet meer op in en alle foto's zijn verwijderd.

En euh, ik kan er ook niet aan doen dat ik niet superman ben die mooiere foto's kan nemen zoals jij wel laat uitschijnen.

Gerolf

#16
Jeroen, naar mijn mening heb je Sicco's reactie verkeerd begrepen. Hij had het geenszins over de kwaliteit van je foto's, maar over de plaats waar ze genomen zijn. Hij wou - terecht - wijzen op de gevaren en op het respecteren van reglementen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#17
All??, moet hier nu op deze manier gereageerd worden??[:(]
Mij maakt het niet uit waar of hoe je ergens foto's gaat nemen, maar ik kan Diesels zijn bedenkingen wel ergens volgen hoor, als ik treinen ga fotograferen is dat meestal vanaf een perron of openbare weg, is veel veiliger en legaler,maar hoe die gasten het van SJ doen weet ik niet, maar die staan volgens mij soms ook op plaatsen waar je eigenlijk niet mag komen??
Ik vond je foto's wel mooi, een ander mss niet, we zijn toch allemaal verschillend, maar waarom worden die berichten dan telkens weer opnieuw gewist, nu heeft niemand er nog iets aan!!![V]

Heren moderatoren, hier zou een regel op moeten gezet worden, nu is dit draadje volledig onleesbaar geworden, en het is niet de eerste keer dat dit vandaag gebeurt is.[V]

Gerolf

#18
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Heren moderatoren, hier zou een regel op moeten gezet worden, nu is dit draadje volledig onleesbaar geworden, en het is niet de eerste keer dat dit vandaag gebeurt is.[V]
Die regel is er!
Zie de algemene forumregels http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=848
citaat:
Absoluut niet toelaatbaar zijn :

1) Persoonlijke aanvallen tegen andere forumleden.

2) Meningsverschillen of zelfs ruzies op het forum uitvechten.
Problemen kan men best per E-mail of in een persoonlijk gesprek oplossen.
Het forum is daarvoor niet de geschikte plaats.

3) Ongegronde kritiek aan het adres van fabrikanten, invoerders, handelaars en/of internetwinkels.
Constructieve kritiek en/of aandragen van positieve voorstellen of oplossingen daarentegen kunnen we alleen maar goedkeuren.

4) Wissen van bijdragen, de inhoud ervan, of beelden, tenzij men ze wil corrigeren of verbeteren.

5) Registreren zonder naam of voornaam. Per lid kan slechts ??n account toegestaan worden. Het is plezieriger als je weet wie wie is. Alleen de moderatoren kunnen om welbepaalde redenen hierop uitzonderingen toestaan.

6) SMS- of chatbox-taal: dat is gewoon een kwestie van respekt.

7) Politieke of racistische boodschappen en/of uitlatingen


We willen dan ook dringend verzoeken om die foto's terug te plaatsen!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

#19
Er zijn een paar websites waar je kunt plaatsen vinden om treinfoto's te nemen in een mooie omgeving:
- fotopunt
- B foto
Tom

Anarchy

#20
Terug plaatsen en dan vodden van komen zeker, nee dank u [V]

citaat:
Geplaatst door dieselsen is wel fraaier en vooral legaler vast te leggen


Gerolf, ik heb de boodschap niet verkeerd begrepen denk ik.

Gerolf

#21
@Jeroen:
- Je hoeft je geen "vodden" op de hals te halen voor ons.
- Goed dat je (een selectie) heb teruggeplaatst.
- De essentie van Diesels' boodschap ging over veiligheid. Vooral zijn aanvullende respons maakt dit meer dan duidelijk. Dat "fraaiere" had hij in zijn eerste reactie mischien beter achterwege gelaten, maar hij heeft dat dan ook rechtgezet in zijn aanvulling.

Of foto's mooi zijn of niet is een kwetsie van smaak. Persoonlijk vind ik je foto's prima [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

#22
Anarchy ,allee jong het waren goede foto's plaats ze toch terug zodat we er weer van kunnen genieten[:)] maar ik begrijp je reactie wel

CiteerGeplaatst door Anarchy

Terug plaatsen en dan vodden van komen zeker, nee dank u [V]

Citeer
 

doomslu

#23
Jeroen, ik geef toe dat de opmerking van Sicco niet erg taktvol geformuleerd was, maar aangezien je zelf bij het spoor werkt had je van de gelegenheid kunnen gebruik maken om andere forumleden te wijzen op het gevaar en misschien meteen ook uitleggen dat je wel degelijk op legale plaatsen stond.
Over de kwaliteit van foto's valt steeds te discussi?ren. Ik, en vele andere forumleden, vinden je foto's goed. Maar, vergeet niet dat alles beter kan, en dat kun je leren door te oefenen en naar kritiek te luisteren.
Ikzelf heb enkele weken geleden 400 foto's genomen die ik gebruik voor een artikel in het zomernummer van MSM. Bij die 400 zitten er slechts een paar die ik echt heel goed vind? En door de mindere foto's te bekijken heb ik weer wat bijgeleerd.

Sicco, als je kritiek hebt op de foto's (en dat mag wat mij betreft gerust), kan je dan misschien een paar tips geven ? Dan heeft Jeroen er wat aan ? En wij ook. Dank je wel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

#24
Als ik het goed begrijp gaat het er om dat er fotos gemaakt zijn op een plaats waar je niet mag komen.
Ja helemaal goed zal dat wel niet zijn,maar zo een grote verwarring lijkt mij daarvoor nu toch ook weer niet nodig.
Ik heb in de jaren 70 half duitsland af gegraasd op zoek naar de laatste stoomtreinen van de DB.
En nog later naar alles wat oud was (diesel,electr)
En eerlijk gezegd heb ik mening maal gezondigd tegen de regels.
En ik niet alleen.
Heeft zo een 4000 dias op geleverd,maar ik moet zeggen dat nog nooit iemand mij heeft gezegd dat ik iets misdadigs had gedaan,en dat hij ze daarom niet wilde zien.
En eerlijk gezegd,ik vond (en vind)die fotos hartstikke mooi.
Zal er ook eens gaan kijken.

wim ysbeer

trainfreak

#25
Dit is nu helemaal off-topic, maar deze zomer kunnen we misschien met een klein groepje van MSM-forum eens afzakken naar daar[:)]?
Spoorse groeten
Dimitri

13erke

#26
Dat zie ik wel zitten,
dan kunnen we meteen met ne man of 10 dienen mottige paal die ze daar gezet hebben ook meteen afbreken[}:)]

Greg

#27
IK vond de foto's ook goed gelukt, ik ga ook af en toe eens naar ginder (is nu al tijdje geleden) en ik kan ook geen betere foto's maken. Ik ben geen fotograaf, ik heb het gerief er niet voor en bij mij moeten de foto's niet perfect zijn. Ik heb meestal ook foto's op het niveau van Jeroen en ben daar best tevreden mee.
En wat dat legaal betreft, iedereen is vrij om te gaan en te staan waar hij maar wil, zolang het mag.
De foto's zijn gemaakt vanop het brugje waar af en toe auto's en wandelaars over rijden /stappen. Het is een goed, veilig en vaak gebruikt fotopunt.
Het enige wat ik niet snap dat het plaatsen van enkele foto's moet uitmonden in weeral een oeverloze discussie waar er niemand baat bij heeft.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Bundesbahnfreak

#28
ALs spoorwegman kan ik Sicco wel begrijpen.  Als treinbestuurder zie je iemand staan langs het spoor en je denkt "wat gaat die doen?" in het beste geval is het een spoorwegfan en zijn wij als spoorwegmensen ook content dat aan ons beroep belangstelling besteed wordt met dikwijls mooie foto's tot gevolg.
Maar er zijn andere gevallen; zelfmoorden, vandalisme ed.  Zo heb ik ooit in Hofstade achter 2 snotneuzen gelopen en ze nog bij de kraag gepakt ook omdat ze met ballastkeien aan t gooien waren naar een 51 (5183 van Hasselt toenmalig).
Ik kan u verzekeren als er weeral een zelfmoord geweest is dat dit zowel voor de machinist als voor het onderhoudspersoneel zeker niet plezant is.
Ik moet er ook bijzeggen dat ik veel gezondig heb, zowel in Belgi? als in Duitsland en nooit problemen heb gehad.
Ik kan maar 1 ding zeggen aan alle fotografen doe zo voort, maar wees aub voorzichtig.  
Een voorbeeld een MW 41 weegt 100 ton en is de snelste remmer in Belgi? toch duurt het nog 250 m om vanuit 120 km/u tot stilstand te komen.  En dan zal ik over de goederentreinen nog maar zwijgen zeker[8D]

Groeten

Rudy


diesels

#29
Ik heb mijn punt gemaakt en sta daar achter, ook de manier waarop. Duidelijk inderdaad, maar het heeft niets met takt te maken. Ik wordt het spuugzat dat hier elk woord op een gouden schaaltje gewogen moet worden omdat je met elke letter verkeerd wel weer iemand krengt omdat het niet hausanna genoeg is. Ik heb werkelijk waar nog nooit ergens op een forum meegemaakt dat elke niet-jubelklank standaard uitmond in geruzie omdat het allemala niet netjes, taktvol en vriendelijk genoeg is.

Ik loop al vele, vele jaren rond in de grootbedrijfhobby. Op het gebied van modelspoor ben ik echt een absolute leek, ik weet van niks. Willen jullie geloven dat ik serieus geen enkele goesting heb om aan iets te beginnen en advies te vragen hier, omdat volgens mij hier niemand ooit positieve kritiek durft te geven. En zonder opbouwende kritiek zal ik nooit wat leren.