Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe baan

Gestart door Anarchy, 26 april 2007, 21:24:31 PM

wisselstromer

#60
ik denk dat alles wel klopt omdat (dat denk ik toch) hij naar belgische voorbeeld rijdt en dus links zal rijden en dan kan hij rechts onder in het schaduwstation van spoor wisselen en even tegenspoor rijden naar zijn depot

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

#61
Inderdaad,als je naar boven vertrekt rijdt je eeuwig het zelfde rondeje
Alleen door achter uit testeken in je schaduwstation kun je spoor wisselen.niet echt handig.
Ik ben bang dat het rijden op deze baan snel zal vervelen.
Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

wim ysbeer





Anarchy

#62
Jullie hebben gelijk. Die wissels bleven beter liggen. Ik probeer weer wat nieuws ...

Anarchy

#63
Ik heb een ingeving gekregen om het volgende te doen. Ik zou het zwarte gedeelte kunnen toevoegen. Dit gedeelte zou dan aan de linker of rechterzijde bevestigt worden met scharnieren. Als ik dan door de middengang moet kan het zwarte deel omlaag geklapt worden. Als de treinen rijden worden het word omhoog geklapt. Heel eenvoudig te maken en volgens mij bied dit meteen heel wat meer mogelijkheden.


wisselstromer

#64
idd
zo heb ik het thuis ook gedaan

zo kan je rondjes rijden [:D]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

#65
Dus toch iets aan je tafelconstructie gewijzigd [}:)] [;)]
Het gaat je in ieder geval wat meer mogelijkheden geven ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

#66
Met het toegevoegde uitklapbare deel aan de baan lijken de mogelijkheden groter. Na wat wikken en wegen staat het vast dat het "stationsgebeuren" op het linkergedeelte komt. Dit i.v.m. de lengte van het linkerdeel. Op het rechterdeel komt een paradetraject, maar daar ben ik nog niet precies uit. Ik heb al een tekening voor het linkergedeelte gemaakt. Ik wou graag even jullie mening. Jullie hebben nog wat recht op uitleg. Het rode gedeelte is het station. Aan het blauwe stuk moet een paradebaan gebreid worden. Groen stellen 2 goederensporen voor. Oranje de weg naar de draaischijf. De sporen in stippellijn zullen verborgen worden in een tunnel. Het gedeelte in stippelijn bevat tevens ook wissels om van normaalspoor naar tegenspoor te gaan en omgekeerd. Dit stuk word verborgen wegens de scherpe radius. Aan de goederensporen komt een fabriek zoals ik een voorbeeldje gezet heb. Er is dus ook voor gezorgd dat een goederentrein meteen de groene opstelsporen kan binnenrijden zowel van de buitenring als de binnenring. Ik weet niet wat jullie er van vinden?

Ook heb ik jullie hulp nodig voor het rechterdeel. Ikzelf had gedacht aan een zichtbaar deel (linkerkant van dat deel) als paradetraject. En rechts tegen de muur een onzichtbaar stuk met wat opstelsporen. Goed idee? Of zien jullie iets anders?


thalysken

#67
Ik vind het allezins heel mooi.

Anarchy

#68
Ik ben reeds tal van andere ontwerpen aan het uitproberen hoor.

thalysken

#69
Waar jij die inspiratie vandaan haalt man.[:0] Ik zit al maanden te piekeren over een nieuw sporenplan. En vind er geen.[:(]

Anarchy

#70
Hier ben ik weer met een nieuw ontwerp. Deze keer wat meer gericht op sporen verloop. Zoals jullie op het plan kunnen zien zijn op het linkerdeel wat meer rails toegevoegd. Het is moeilijk om een evenwicht te vinden tussen rails en landschap. Met te weinig rijmogelijkheden ben je vlug uitgekeken op de baan. Dat is iets wat ik wil voorkomen (met dit ontwerp). Langs de andere kant is een overladen ruimte ook niet echt iets. Ik probeer zo goed mogelijk de gulden middenweg te kiezen. Op het linkerdeel liggen redelijk wat sporen, maar ik denk dat dit wel compenseert met het rechterdeel. Daar is enkel een paradespoor zichtbaar. Met dit baanplan denk ik wel wat plezier te hebben wat betreft het rijden, maar ook het bouwen. Ik vind het verloop van de sporen op het linkerdeel wel "vloeiend". Wat denken jullie?


Greg

#71
Ik vind het best een goede en mooie oplossing tussen rijden/landschap.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

#72
Ik zou de in- en uitgangswissels van het goederenstation wat dichter bij het station plaatsen, zo horen ze er meer bij dan nu.
Voor de rest ziet alles er prima bij.
Tom

Anarchy

#73
Tom,

omdat die wissel (vooral onderaan) wat verder afstaan heb ik nog een vrij lang stuk groen spoor voor de bundel begint. Dit heeft als voordeel dat er gerangeerd kan worden zonder op de hoofdbaan te komen

13erke

#74
Knap plan,

ik heb nog een opmerkingetje: is het de bedoeling dat aan de draaischijf loks ook geparkeerd kunnen worden (in een loods ofzo), anders zal het daar wel een krappe situatie worden...
Je hebt niet veel plaats opengehouden om een loods te zetten