Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

gevestigde waarden??

Gestart door ERVIN, 07 april 2007, 17:26:52 PM

Havoc

Beekeeper, die handtekening van jou werkt echt wel storend. Als je door de posts scrolt lijkt het alsof er veel staat maar het is enkel bladvulling. Dat is echt niet de bedoeling van een signature. En het gaat ook niet helpen omdat het probleem niet ligt in een handtekening maar in de mentaliteit. Daarom ook dat al die mods en instellingen en verplicht maken ook geen bal helpen. Trouwens als iedereen hier zo'n epistels aan zijn posts gaat hangen dan gaan de meesten de signatures gewoon afzetten.

Het komt er gewoon op neer dat als je hulp zoekt:
- een post zet in het juiste onderdeel
- je post een duidelijke titel geeft
- alle informatie waarove je beschikt en waarvan je kan vermoeden dat ze nuttig is direct meegeeft
- omschrijft wat je al geprobeerd hebt en het resultaat
Als dan diegene die een oplossing wil bieden nog iets nodig heeft dat dan gewoon vraagt en de vraagsteller zijn vraag opvolgt tot er een oplossing is gevonden. Als je naar de dokter gaat en enkel zegt "ik voel me niet goed" dan gaat het langer duren eer je geholpen bent dan als je zegt "ik heb pijn in mijn linkerbeen als ik langer dan 1 uur op een stoel zit".

Veel van die dingen staan in het deeltje "profiel" maar wie kijkt daar naar?

Even over Snitz. Hoe meer je de Snitz soft gaat tweaken hoe lastiger het wordt op termijn om ze te onderhouden. (uit ervaring met andere forums waar ze die van miserie buitengesmeten hebben wegens de moeilijkheden met elke upgrade)

En laat die captcha maar weg. We hebben hier maar een paar keer last gehad van spammers en na dat we op het werk op de site van een fabrikant van electronische componenten eens met 3 man hebben zitten proberen om er eentje ingevuld te krijgen ben ik er echt geen voorstander van. Trouwens het helpt toch geen bal want in china vullen ze die in voor jou voor enkele cent het stuk.

Wat de traagheid aangaat heb ik het gevoel dat de db server de database compleet lockt als er een zoekopdracht loopt. Dat is maar een gevoel want db is mijn sterke kant niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN



@Buckfast_Beekeeper, waarom ben je nu zo boos geworden??[:I]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
@Buckfast_Beekeeper, waarom ben je nu zo boos geworden??[:I]
Dat snap ik ook niet. Johan zei:
citaat:
Beekeeper, die handtekening van jou werkt echt wel storend.
... en jij interpreteert dat als:
citaat:
Als ik je dan toch stoor
Een lange handtekening met een hoop informatie waar niemand op dat moment iets aan heeft, stoort mij trouwens ook.
Jijzelf, of jouw stijl, heeft mij alvast nog nooit gestoord, Theo!

Ik dacht dat we het hadden over "hoe stel ik een vraag" en "hoe bantwoord ik" [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Iebor

Na het lezen van al deze berichten ben ik er achter gekomen dat hier wel enkele snel aangebrande mensen zitten. Helaas is mijn bijdrage in slechte aarde gevallen en dat was niet mijn bedoeling. Ik had slechts gehoopt dat ik Ervin een hart onder de riem zou steken met hetgeen ik vroeg. Helaas moet ik concluderen dat mijn bijdrage (bij sommigen)is aangekomen alsof ik de wetten en regels op dit forum bepaal. Ik ben slechts een lerend lid, heb wel een beetje verstand van treinen maar ervaring in veel zaken, nee dat heb ik niet. Ik merk nu dat we hier geen discussie kunnen voeren omdat men elkaar soms het licht in de ogen niet gunt. Het item handtekening is voor sommigen het blootleggen van de ziel, heb ik het idee, terwijl dit hooguit een steuntje in de rug zou moeten zijn voor diegene, die met behulp van deze informatie een vraag beter zou kunnen begrijpen. Ik heb hiermee de plank volledig misgeslagen en daarvoor mijn excuus.

Klaas Zondervan

Ach ja Rob, het is me wel vaker opgevallen dat sommige mensen bepaalde opmerkingen als negatief ervaren, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld was. Vaak is het een kwestie van goed lezen, wat staat er nou echt? Dan blijkt vaak dat een opmerking die in eerste instantie kwetsend overkomt toch heel behulpzaam is bedoeld.

En als een opmerking echt negatief of kwetsend is, dan zijn daar veschillende wapens tegen: niet reageren, met een grapje reageren, en een dikke huid ontwikkelen.
Voor mij is het devies: positief blijven denken, en gewoon doorvragen: wat wil de persoon in kwestie nou eigenlijk.
Aangebrand reageren veroorzaakt alleen maar escalatie, dus mensen, relax een beetje. En niet overal meteen het kwade achter zoeken.

doomslu

Rob, voel je zeker niet schuldig. Je hebt niks misdaan. Niemand trouwens.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BigCedric

In plaats van je 'systeem' in je handtekening te zetten zou het niet handiger zijn een speciale profielpagina te maken. Daar kan je alle details in kwijt maar het stoort niet. Dit kan handig zijn voor andere gebruikers dat ze weten wat je gebruikt. Natuurlijk mag dat geen verplichte profielpagina zijn. Kijk maar eens op Tweakers.net hoe ze dit hebben opgelost en dit vind ik een goede oplossing. Echter is dat maar een suggestie.
 

nick_9450

citaat:
Geplaatst door BigCedric

In plaats van je 'systeem' in je handtekening te zetten zou het niet handiger zijn een speciale profielpagina te maken. Daar kan je alle details in kwijt maar het stoort niet. Dit kan handig zijn voor andere gebruikers dat ze weten wat je gebruikt. Natuurlijk mag dat geen verplichte profielpagina zijn. Kijk maar eens op Tweakers.net hoe ze dit hebben opgelost en dit vind ik een goede oplossing. Echter is dat maar een suggestie.



Bestaat hier niet zo'n pagina. ik denk het wel.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=44

ik denk dat dit overeen stemt wat jij zegt. Hier kunnen de leden alles kwijt over hun systeem,......

nick

Havoc

citaat:
@ Havoc:

Als ik je dan toch stoor is dit bij deze opgelost. Het gaat jullie goed op dit forum.


Zo was dat zeker niet bedoeld. Het is hier vreger nog eens ter sprake geweest ivm signatures die enorme foto's waren en dan nog eens als er om het langste treinen in de signature gzet werden. Toen was ook de vraag om dat niet te doen omdat zo'n grote signatures het overzicht verstoren. Als jij daar andere zaken in ziet dan is dat spijtig.

citaat:
Het item handtekening is voor sommigen het blootleggen van de ziel, heb ik het idee, terwijl dit hooguit een steuntje in de rug zou moeten zijn voor diegene, die met behulp van deze informatie een vraag beter zou kunnen begrijpen. Ik heb hiermee de plank volledig misgeslagen en daarvoor mijn excuus.


Blootleggen van de ziel zou ik het niet noemen. De signature is eerder bedoeld om gewoon iets onder je post te zetten. Net zoals je dat in een email programma doet. De meesten gebruiken het voor de "met vriendelijke groeten, XXX" gewoon om typwerk te vermijden. Je kan er zoals veel hier doen je website in kwijt of gewoon een slagzin. Maar als het langer dan je gemiddelde post begint te worden dan werkt het vaak storend. Gewoon omdat als iedereen dat begint te doen je pagina na pagina moet doorscrollen op zoek naar de eigenlijk thread tussen al de signatures.

Ook is de info die je in een signature kwijt kan toch veel te beperkt om alle problemen aan te vatten. (hoeveel tekens kan je er in kwijt?) Dus als je een vraag stelt moet je dan toch nog nakijken of je wel alles meegegeven hebt en aanvullen. Dat terwijl je die info maar in hooguit 10% van je posts echt gaat moeten meegeven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Iebor

Hoeveel kun je in zo'n signatuur kwijt? Kijk bijvoorbeeld eens bij mijn signatuur. Daar staat toch alles in wat voor een beantwoorder van belang "zou kunnen zijn" om te begrijpen wat iemand heeft en hoe de besturing is en of met digitaal, dan wel analoog rijdt. Ik dacht dat het toch duidelijk was neergezet.

Gerolf

't Is inderdaad compact, Rob. Maar het gaat alleen over je besturingstechniek, niet?
Stel dat men nu iets wil vragen over een ander aspect van onze hobby?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ja nu zie ik daar wel een lijstje met wat jij(rob)gebruikt.
Maar wat heeft iemand daar nu aan,iemand die weet wat alles ,wat jij noemt inhoud,heeft daar waarschijnlijk geen vragen meer over.
En indien toch ??
Wat dan stuur hij een PM of vraagt hij gewoon op het forum.
Als hij dat doet zijn we weer even ver.
Nee Gewoon met vriendelijk,geduldig reageren kom je het verst
Denkt
Wim

Iebor

Beste mensen, Alleen besturing? Ik dach dat er meer stond. Via een PM zou niet forumvriendelijk zijn. Ik lees zo vaak in de beantwoording: "rijd je digitaal of analoog, 2 of 3 rail, welke bezetmelders gebruik je, welke wisseldecoders. Afhankelijk van de gestelde vraag natuurlijk, dat spreekt vanzelf. De teksten die nu soms in de handtekening staan zeggen me echt niets, wel grappig  bedoeld maar zet er dan iets bruikbaars neer. Verwijzingen naar eigen modelbanen vind ik bijvoorbeeld een hele goeie, dit geeft de vraagsteller een idee met wie hij/zij te maken heeft. That's all folks!

erik50

citaat:
Geplaatst door Iebor

Beste mensen, ik lees zo vaak in de beantwoording: "rijd je digitaal of analoog, 2 of 3 rail, welke bezetmelders gebruik je, welke wisseldecoders. Afhankelijk van de gestelde vraag natuurlijk. dat spreekt vanzelf. De teksten die nu soms in de handtekening staan zeggen me echt niets, wel grappig maar bedoeld maar zet er dan iets zinnigs neer. Verwijzingen naar eigen modelbanen vind ik bijvoorbeeld een hele goeie, dt geeft de vraagsteller een idee met wie hij/zij te maken heeft. That's all folks!



Als dit geen goed idee is dan begrijp ik er niets meer van.
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.