modelbaan Krispy

Gestart door krispy, 30 maart 2007, 00:33:50 AM

krispy

#30
Hoi ,
ik weet dat ze nogal klein uitvallen , maar met winrail kan ik niet naar Jpeg exporteren

Ik ga  een oplossing zoeken , bitmap files kan ik niet op het net zetten , dus nu alleen nog de juiste tranformatie doorvoeren van bitmap naar jpeg en hopelijk beter zichtbaar.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

krispy

#31
Ik heb eindelijk door wat er gebeurt is met de groote van de foto's
De sw van Google was veranderd en de instelling van de foto's ( om linken aan te leggen ) stond op 144 px ipv 800 pix .

Ik heb de plannen opnieuw geplaatst, nu zijn ze beter zichtbaar

Niveau op 68 cm boven vloer



Niveau op 82 boven vloer



Niveau op 94 cm boven vloer



Alle niveau's op elkaar geplaatst



MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

#32
Ambitieus plan, Kris.
- denk je aan de bereikbaarheid (werkopeningen)?
- waarom gebruik je geen hondebeen-elementen voor je schaduwverkeer?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

#33
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

- denk je aan de bereikbaarheid (werkopeningen)?
- waarom gebruik je geen hondebeen-elementen voor je schaduwverkeer?



- bereikbaarheid is voorzien langs de onderzijde , elk spoor van de schaduwstations is goed bereikbaar

- @ gerlof , wat is een hondebeen element , ik heb daar nog nooit van gehoord !!

Deze baan is ( wordt ) gemaakt met de bedoeling lange treinen te laten rijden , deze een tijdlang weg te hebben en dan opnieuw laten verschijnen , hierbij is dan ook het speelelement toegevoegd , rangeermogelijkheden in 2 stations
Voor dit alles heb ik gebruik gemaakt van de wissels die ik had zodat ik geen hoefde bij te kopen , enkel alle sporen ( allen in flex-rail ) zijn nieuw aangeschafd
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

#34
Ik had het eigenlijk over de bereikbaarheid van de bovenbouw. Vooral je station bovenaan je plan en je draaischijf-deel lijken wat ver van de tafelrand verwijderd.
Hondebeen: platgedrukte enkelsporige ovaal. Het resultaat is een dubbelsporige hoofdbaan, waarbij de uiteinden (in een verdekt gedeelte) via een lus terugkomen. Daardoor rijdt een trein op het ene spoor weg, om langs het andere spoor terug te komen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

#35
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik had het eigenlijk over de bereikbaarheid van de bovenbouw. Vooral je station bovenaan je plan en je draaischijf-deel lijken wat ver van de tafelrand verwijderd.
Hondebeen: platgedrukte enkelsporige ovaal. Het resultaat is een dubbelsporige hoofdbaan, waarbij de uiteinden (in een verdekt gedeelte) via een lus terugkomen. Daardoor rijdt een trein op het ene spoor weg, om langs het andere spoor terug te komen.


Hoi gerlof

Wat betreft de bereikbaarheid is er geen enkel probleem ( heb de tafelomtrek niet op de plans staan ( had ik mischien beter voor de duidelijkheid gedaan , mischien in de toekomst is aanpassen ))maar de verst verwijderde spoor in het station  van de tafelrand ligt volledig binnen handbereik ( stations perron  staat 90 van de tafelrand ), wat het draaischijfgedeelte betreft zie ik eveneens geen probleen , mischien enkel voor enkele sporen achteraan , maar dat zal later moeten blijken .Enkel wat het decor achter het hoofdstation betreft zal het soms wel wat sukkelen worden , maar dit zou een dorpje moeten worden ( zal nog wel zien hoe ik dat oplos ).

Wat het "Hondebeen" betreft , daar had ik eerst aan gedacht , maar ik kon mijn niet verzoenen met wat ik in gedacht had ( de trein kwam te snel terug in de tegenrichting , moest tweemaal door hetzelfde station voordat het volgende aangedaan werd en in mijn ontwerp gebeurt dat nooit ), maar feitelijk zoals mijn plan nu ligt , is het geheel nog altijd een lus dat zodanig gelegd werd dat het overal een 2 sporige zichtbare hoofdlijn heefd , enkel op de zichtbare station gedeelten zijn alle sporen in 2 richtingen bruikbaar .
Grove  route beschrijving : vertrek hoofdstation H=94cm( richting draaischijf ) via binnen-lus naar station 2 H=82 cm  naar schaduw H=82 via draaschijf buiten-lus naar hoofdstation naar spiraal ( buitenlus ) naar paradedeel H=82 naar station 2 naar schadus H=68 naar spiraal binnenlus naar station H94 en weer herbeginnen
Ik hoop dat deze beknopte omschrijving het geheel een beetje duidelijker maakt , indien niet vuur de vragen maar af
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

krispy

#36
Hallo iedereen ,

Eventjes een update van mijn baan.
Laatste weken ben ik bezig geweest om mijn perrons te maken voor het hoofdstation . Hierbij enkele foto's van de perrons met een probeersel voor perron banken uit plastiek-card . Ik heb een voorbeeld van een gewoon vlakke bank waar men op de 2 kanten kan plaatsnemen zonder rugsteun ofwel een voorbeeld met hoge tussen rugsteun

perron zichten :




perron bank blanco









perron bank gekleurd







Iemand nog een ander idee van perron banken , suggestie's zijn welkom
Ik heb ze uit plastiek-card vervaardigd zodat er nog een beetje knutselplezier aan is en omdat ik nergens een bank vondt die geschikt is om op perrons te plaatsen ,tuin- en parkbanken vindt men daartegen in overvloed.
De perrons zelf zijn uit plaaster die dan na uitdrogen ge-airbruscht werden.
Voor de rest is er nog vanalles gebeurt maar dat ziet men niet ( wissel-motor's geplaatst en bezig met bekabeling van sectie's naar s88 en aansluiting motoren op decoders ).

Indien er nog verdere visuele aanpassingen komen laat ik het wel zien

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

#37
Ik zou heel graag willen weten hoe je je perrons hebt gemaakt, die zien er heel erg mooi uit.[:p]

doomslu

#38
Je bent goed bezig, krispy. Die banken, evenals het perron zelf, zien er goed uit !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krispy

#39
Hoi erwin ,
het maken van mijn perrons : Ik had vorig jaar 2 siliconen mallen gekocht( verkoper stond ook in Genk ) , eentje met verschillende zijstenen ( perron wanden ) een eentje met een tegelmotief , hiervan had ik dan eens een setje gemaakt in plaaster dus 2 x rand en een maal tegels ( daar deze te breed was om tussen mijn sporen te plaatsen heb ik deze dan op juiste maand versneden( de plaaster setje te verstaan ) dan heb ik alles sammen gekleefd en gezien of alles mooi tussen de sporen paste , indien dat OK was het ik van dit geheel een lattex mal gemaakt en daarmee dan de nodige hoeveelheid gereproduceerd , deze werden dan mooi naast elkaar met kit op de tafel gelijm en dan afgewerkt zoals hierboven.Ik ben hiermee wel een tijdje bezig geweest , maar het loont de moeite , m.a.w. het ware geen verloren avonden.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Anarchy

#40
Ik vind uw peronboorden wat breed uitvallen

krispy

#41
Hoi allen ,

Even een update van de toestand hierboven op de zolder[:)]

Eerst een paar kikjes over een mogelijk trappenhuis dat boven de perrontrappen zou kunnen komen ( moet nog iets fijner uitgewerkt worden)[;)]:





Nu een paar van hoe ik het station in het perron heb verwerkt :





En dan nu een paar van de ballasteeringswerken aan de perrons :[:p]







Al moet ik het zelf zeggen , ik vindt dat ik goe bezig ben [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

#42
Zoals ge zelf zegt : goe bezig [:D].
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

#43
Ja goe bezig, prachtig werk krispy. Mag zeker gezien worden.
mvg
Luc

Tom

#44
Dat ziet er dik in orde uit. [^]
Voorzie je ook nog een achtergrond?
Tom