Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Einde bezoek!!!!!!!!!

Gestart door ERVIN, 18 maart 2007, 11:26:48 AM

ronny-vdv

Ik vind het inderdaad jammer dat zulke mensen bestaan.
Maar ik heb het ook meegemaakt. Niets gestolen, maar een volledig treinstel op de grond zien vallen.
Je kent dat, de mensen willen ook eens graag met treintjes spelen. Wij weten waar en wanneer we snelheid moeten minderen, maar zulke pipo's niet. Dus een TGV-stel in volle vaart door de bocht en voor dat ik het zag, ging hij mooi uit de bocht en lap op de grond. Dan heb ik wel serieus gevloekt. Treinstel is naar de vaantjes en dient voor onderdelen.
Dus, iedereen blijft er met zijn "poten" af !!
Ik heb al veel banen bezichtigd, maar zal nooit aan iets komen.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Tom

Toen ik klein was heb ik in een modeltreinwinkel eens de gouden raad gekregen van een oudere man: laat NOOIT iemand anders met je treinen rijden.
Tom

ERVIN

Bedankt voor de steunbetuigingen, zoals ik al zei weet ik niet wie deze twee wagons heeft meegenomen, ik heb op maandag,dinsdag en donderdag volk over de vloer gehad, geen tieners of kinderen, maar volwassen mensen die allemaal even verwondert waren om mijn baan eens in het "echt" te mogen aanschouwen, het moet gebeurt zijn terwijl ik beneden voor drank aan het zorgen was, ik heb het pas vrijdagavond gezien, ik heb mijn hele baan afgezocht, ook onder de tafels, nergens is er nog iets te vinden van die twee wagons, het gaat  bij mij nu niet over die twee wagonnetjes hoor(37,00 ?/stuk), maar om het principe, met deze heren heb ik al meerdere mails gestuurd om afspraken te maken wanneer ze zouden kunnen komen, ik heb al deze mensen gisteren(zaterdag) dan ook een vriendelijke mail gestuurd met de vraag of zij niet"toevallig" twee wagons in hun jaszak gevonden zouden hebben, van de ??n krijg je het verwijt dat je hem een dief noemt, van de ander krijg je te horen dat hij zich met zulke zaken niet bezighoud, dus niemand heeft het gedaan, wel vreemd,  zouden die wagons dan een eigen leven gaan leiden zijn??
In ieder geval, en dit klinkt mss cru,  het is gewoon gedaan, diegene die mijn baan nog wil zien moet maar naar de foto's kijken op het forum hier, op mijn zolder komen enkel nog de mensen waarvan ik 100% zeker ben dat ze te vertrouwen zijn.
Jammer voor sommige, maar ik denk dat dit het beste is.[:(]

Kedeng Kedeng

Erwin is het meeste gekl[:(!][:(!]t door die man maar ik ook,
Ik heb al sinds Juni/Julie is gevraagd om langs te komen bij hem,
Maar nog geen geschikte datum gevonden om aftespreken.
Ik keek er echt naar uit maar ik begrijp Erwin zijn punt.

Nu een paar woorden voor de dief:
Ik begrijp wel dat je nu te laf bent om te toegeven dat je die wagons hebt gepikt,
Maar heb je het lef om deze wagens terug optesturen met de post?
gewoon dat de echte eigenaar zijn materiaal terug krijgt.
Je moet er jou adres niet opzetten op het pakket.

Het kan altijd helpen dat ik dit plaats, ik hoop het toch.

dancer

Amai..  echt fars....
Je geeft zo veel tijd aan mensen die komen kijken, en je ontvangt ze bovendien nog zo genereus....  echt een "mes in je rug"..
Ik moet eerlijk zeggen Gerolf,.. ik heb min of meer dezelfde toestanden ook meegemaakt..en dat waren dan zogezegde "vrienden"....
Ik wil er bij vermelden dat tegenwoordig heel weinig mensen eerlijk zijn....  We leven echt in een achterbakse maatschappij...je kan maar weinig mensen echt vertrouwen... en zelfs vele mensen die dan een goede indruk geven dragen vaak een "masker"
Hopelijk is dit de laatste keer dat je zoiets rot meemaakt...

Alvast veel succes!!

dancer

ik heb hier effe een vergissing begaan in mijn laatste post..  het moet Erwin zijn en neit Gerolf...
Enfin laten we hopen dat zulke laffe toestanden nooit meer zullen gebeuren...

Frans HOOYBERGHS

Verbijstering. Daar worstel ik nu al bijna 24 uren mee, sinds dit bericht is gepubliceerd. Iedereen die ooit op bezoek ging bij Mol Cargo weet dat de directeur daar een enthousiast man is met een zeer grote aaibaarheidsfactor. En diegene of diegenen die op een zo brutale wijze misbruik maken van de goedheid van iemand om gastvrij te zijn, ... Hij of zij lezen misschien hier mee, misschien ziet of hoort iemand iets, ... Zorg dat die spullen terug gaan, daar waar ze horen.
En ja, begrijpelijk, dat je de deur terug sluit. Maar ook jammer. Niet alleen voor hen die nu niet meer zullen kunnen mee genieten van het moois wat je bouwt. Maar vooral ook zo erg voor jou. Want een kunstenaar toont graag zijn werk. En kunstenaar ben je.
En laat ons niet te veel generaliseren en iedereen over dezelfde kam scheren. Het is niet omdat ??n of enkele modeltreinliefhebber(s) een dief of dieven zijn, dat we dat allemaal zijn. We moeten durven blijven tonen, en de deur van onze zolder of treinenkamer niet potvast draaien. Maar voorzichtig zijn, dat natuurlijk wel!
Erwin, ik hoop je toch een hart onder de riem te kunnen steken, en hoop dat je met hen die het voorrecht hebben toch nog bij je op bezoek komen, nog vele zalige uren mag hebben!

wisselstromer

dit is gewoon te gek om rond te lopen

wie doet nu zoiets????
is een beetje respect voor elkaar materiaal zoveel gevraagd???

ik hoop voor jouw ervin dat diegene die ze heeft meegenomen spijt krijgt en alles terugbrengt

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loebaske

Dat zoiets bij een kollega gebeurt begrijp ik niet, wij zijn op opendeuren of tentoonstellingen ook vaak spullen kwijt geraakt, maar gelukkig gaat het dan over enkele auto's, ondertussen hebben we geleerd om brol auto's vooraan te plaatsen en de duurdere achteraan. Gelukkig is onze clubbaan voorzien van camera's om te zien hoe het zit met het trein verkeer en ondertussen zien we ook waar er handen bevinden waar ze niet moeten zijn.
En voor Erwin, ik hoop voor jou dat men ze u terug bezorgd, en in het vervolg eerst een drankje uitschenken...

janjozef

Heel erg dat het nog steeds gebeurt, op tentoonstellingen begrijp ik het, je kunt niet kiezen wie komt kijken, maar bij vrienden thuis, dat is echt zeer grof, en Ervin mischien kosten ze maar 37? maar je moet toch terug 37 uitgeven om ze te vervangen, en er blijven er dan nog steeds 2 gestolen. [V][V]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Koen

DIT IS REGELRECHTE SCHANDE!!!!!!!!!
Erwin is zo vriendelijk om zijn baan te laten zien, tijd voor ons te maken en ons te ontvangen en wat krijgt hij in de plaats, stank voor dank!!!!!!!
Dit getuigd van laaghartigheid. Onbegrijpelijk dat iemand die uitgenodigd wordt zijn handen van andermans materiaal niet kan afhouden. Erwin, begrijp je mijn schrik om foto's van mijn materiaal te tonen? Je weet niet wie er mee leest.
Ik hoop dat de persoon die zich aan dergelijke praktijken waagt tot inkeer komt! Laat ons hopen dat hij mee leest. Bij deze wens deze  te zeggen hij een schande is voor onze hobby! Ik kan aannemen dat men verzot is op rollend materiaal MAAR VAN ANDERMANS GERIEF BLIJF JE AF! Kan je het niet betalen, spaar dan of klus bij, maar dit geeft zeker niet het recht andermans goederen te ontvreemden. Ook Erwin moet hier hard voor werken!
Erwin, misschien ben ik op dat gebied nog na?ef maar ik hoop dat je snel uw materiaal terug krijgt. Na al deze reacties moet zo iemand toch tot inkeer komen?

mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

boke

't Ja: wat moet een mens daar nu op zeggen! Je kan dus blijkbaar je baan niet meer tonen zonder risico! Gelukkig heb ik Erwin zijn baan nog kunnen bekijken! En ik denk in de toekomst dat Erwin nog wel mensen zal toelaten op z'n zolder, maar nadat hij de personen beter kent! [:I]
Zelf leer ik uit dit draadje weer wat bij: de besturing van mijn baan op een plaats zetten waar ik gans de baan in 't oog kan houden en eventuele bezoekers zelf hun drankje laten meebrengen! [8D] Wedden dat je er na een tijdje een wagon aan overhoud?
In ieder geval: ik hoop dat Erwin z'n wagons op de ??n of andere manier terug krijgt! Hopelijk zoals ik ooit eens aan de hand gehad heb: iets missen nadat een technieker is langsgeweest en denken dat hij het (misschien per ongeluk) meegenomen had! Na jaren het ding teruggevonden op zolder! Veel te goed weggestoken! [:I]

Groetjes,



boke

citaat:
Geplaatst door Koen

Erwin, begrijp je mijn schrik om foto's van mijn materiaal te tonen? Je weet niet wie er mee leest.


Inderdaad, Koen, hiervoor heb ik ook schrik! Een oplossing hiervoor is om enkel detailfoto's te laten zien van je baan, en indien je toch wenst dat er een trein bij op de foto staat, steeds dezelfde (korte) trein te fotograferen! Zo weet men nooit hoeveel rollend materiaal je in huis hebt! In het verleden heb ik Erwin daar al eens op gewezen naar aanleiding van de dreigmails aan zijn adres toen!

Groetjes,

GeM

Het spijt me om dit voorval te moeten aanhalen, maar onder andere om deze redenen heb ik niks tegen anonimiteit op een forum, integendeel.
Let wel: ik wil hier nu geen oude koeien uit de gracht halen he mannen.

@Ervin: heel spijtig voorval, je reactie is begrijpelijk.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ysbeer

citaat:
Geplaatst door GeM

Het spijt me om dit voorval te moeten aanhalen, maar onder andere om deze redenen heb ik niks tegen anonimiteit op een forum, integendeel.
Let wel: ik wil hier nu geen oude koeien uit de gracht halen he mannen.

@Ervin: heel spijtig voorval, je reactie is begrijpelijk.


Nu schieten we weer door,er is bij Ervin niet ingebroken.
Z.g.n vrienden hebben hem bestolen waar hij bij stond.
Dat heeft met niet je naam noemen niets te maken.
Op deze manier door gaan betekend dat je nergens meer iets kan laten zien of kopen,als je je naam moet noemen.

wim ysbeer