Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM86

Gestart door VC_berlare, 14 maart 2007, 17:44:02 PM

VC_berlare

Hallo,

Ik heb dit weekend een AM86 stelletje gekocht, ik moet die nog volledig spuiten, labelen, enz... Heeft er iemand enige documentatie met volgende punten: hoe breed moet de witte band moet zijn, hoe hoog komt die, waar komen de nummers, hoe groot zijn de nummers, enz?

Grt,

Christophe


Anarchy

Sinds wanneer bestaat er een MS 86 in model?

Peter

Model bestaat reeds geruime tijd. Je kan ofwel enkel de kappen (resin) kopen, of anders bij Ballien een volledig gemonteerd model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Amai dat wist ik niet. Heb je hier foto's van christophe?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Sinds wanneer bestaat er een MS 86 in model?


zie http://www.minitrainexpo.be/shop/c61.htm


janjozef

@Peter bij Ballien een afgewerkt model ? Blijkbaar zijn ze van MTE in Blankenbergen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jan, die modellen van oa. de duikbril waren volgens de uitleg een samenwerking met Verborgh in Gent (nee, Guido Olaerts was er niet bij)
In dezelfde kast staan/stonden ook nog dubbeldek wagens, diverse Eloks en diesels en allemaal in resin met de gekende mat-gele ruiten.
Waren wel NIET goedkoop en de afwerking...... (na, ja !!)
Er staat trouwens nog een 800 stel in VTM blauw met de logo's er in papier opgekleefd!!!!! Staat er (vermoed ik) ook al jaaaaaaaren
Met vriendelijke groeten
Peter

VC_berlare

Ik heb die "kappen" in bij MTE gekocht. Maar ik zoek gewoon extra info om die natuurgetrouw af te werken.

Bedankt voor jullie inspanningen.

Christophe

Rochevalien

Ik dacht dat er op het TMM forum iemand met een zelfde stelletje bezig was (resin kappen op een Fleischmann onderstel) maar waar stond dat ook alweer? en wie is de bouwer? Vraag het eens aan den Tony,die weet toch altijd raad[:p][:D]

Gerrit

Anarchy

Christophe,

Foto's van het echte voorbeeld kan ik wel eens maken als je dat wil.

daniel

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Ik dacht dat er op het TMM forum iemand met een zelfde stelletje bezig was (resin kappen op een Fleischmann onderstel) maar waar stond dat ook alweer? en wie is de bouwer? Vraag het eens aan den Tony,die weet toch altijd raad[:p][:D]

Gerrit


Deze misschien http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=457

PaulC

Christophe,

Heb je via PM( vanwege het Copyright) nog enige info gestuurd betreffende schildering en RAL kleuren voor de AM86
Hopelijk kan je het gebruiken.

Paul

VC_berlare

Hallo,

Kan er mij iemand een foto van het dak bezorgen? Ik vind terug dat het dak agewerkt is met Aluminium bittumen, maar vanaf waar tov de zijkanten.

Groetjes,

Christophe

M4m

Het is nu weekend maar ik zal in de loop van de week proberen om mijn best te doen een dakfoto te maken.
Ik zelf ga voor mij een dakfoto maken van een gemoderniseerd klassiekje, dat heeft geen gehele grijze kleur en zoek dus ook uit hoe het grote voorbeeld eruit ziet.
Heden is er een prachtlokatie bij om dakfoto's te maken; -2 te Antwerpen centraal.
Je hoort zekers en vast nog iets.
Spoorse groeten, Peter

yannick

Ja maar hoe kom je dan aan je onderstel en motor
[:D]