Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Peter, 09 maart 2007, 11:18:36 AM

Peter

Dat er blijkbaar nog (veel) geld onder de modelspoorders en verzamelaars zit blijkt uit het aandachtig lezen van het Miba-messeheft (DE uitgave als het over de messe gaat)
Dan bedoel ik niet zozeer de dagdagelijkse, ook steeds duurder wordende, Ro-Fl-M?/Tr,enz. modellen maar de hoe langer hoe talrijker kleinserie-modellen, beginnend met Bavaria, Crottendorg, Micro Metakit enz. tot en met Fine-scale met een spoor I model van de Bayerische S 3/6 voor ongeveer 12.000 euro (zeggen en schrijve twaalf-duizend)
Wat nog meer verbaasd is dat deze gelimiteerde reeksen bijna altijd zijn uitverkocht, indien niet reeds op voorhand, dan toch op korte tijd.
Ook in Belgie en Nederland heb je blijkbaar mensen die kapitaalkrachtig genoeg zijn om Olaerts/Philotrain modellen (spoor 0) te kopen, alhoewel ik toch mijn twijfels heb of die mensen echt een baan hebben, waarop die modellen rijden.
De enige die ik ken in Duitsland heeft glazen kasten en de modellen komen er vrijwel nooit uit. Zucht, zucht
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Rijkdom is relatief, voor de ??n is 150? al veel geld voor een loc, voor de ander valt 1000? nog goed mee voor een loc, er zijn op mijn werk collega's die een maandloon hebben van 20.000?,(ik ben daar niet bij hoor[:(]), ik heb een vriend die elke keer als Porsche een nieuw model uitbrengt die dan ook koopt, nooit vraagt hij achter de prijs, hij moet die gewoon hebben, voor de buitenwereld ziet hij eruit als een dikke nek, maar men vergeet wel dat hij gemiddeld 15 uur per dag werkt en dat hij meer in het vliegtuig zit dan dat hij thuis bij vrouw en kind is, ik reken mij bij de gelukkigen die elke loc kan kopen die ook maar zou uitkomen, ik kan ook 1000? of meer uitgeven aan een speciale loc, maar daarom doe ik dat nog niet, je moet ergens een lijn trekken, ik heb net de twee Reeksen 55ers besteld bij Vanbiervliet(full option), en ik weet maar al te goed dat deze luxe , jammer genoeg, niet voor iedereen is weggelegd, maar het is zoals iedere hobbyist het zegt, als je een hobby beoefend, doe het dan goed en daar hangt dan natuurlijk een prijskaartje aanvast, maar om modellen te kopen van meer dan 1000? en die dan in een glazen kast te zetten, nee dat is niet aan mij besteedt.Bij mij moeten de treinen rijden, rijden en nog eens rijden!!![:p]

Anarchy

Amai das een dure bestelling Erwin [:)]

wisselstromer

het fenomeen geld is ook verschillend naargelang de schaal dat je hebt

in nurnberg had ik een gesprek met iemand die in O deed

toen we langs de verschillende O modellen liepen vertelde hij dat hij op ebay onlangs 5 O-loks had gekocht voor een "prijsje"
ik vroeg, een prijsje voor een O loc, hoeveel is dat dan
bwa zei hij , tussen de 2500-3000eur pet loc
ik viel bijna achterover maar volgens hem was dat geen geld.

toen we bij marklin stonden en ik zei dat ik de gottardo in Ho ging kopen zei ik dat het wel veel geld was voor dat stel, hij vroeg toen de prijs en ik zei , tussen de 550-600eur

dat vond hij dan weer veel geld[:D]

iedereen bepaald zelf hoeveel hij eraan uitgeeft vind ik
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Greg

Als student ben ik best tevrden met wat ik al heb kunnen kopen en nog ga kopen. Maar alles kopen wat ik zeer graag heb zit er niet in (en dat zal de eerste jaren nog niet veranderen). Ik had bvb ook graag 2 klassiekjes van Jocadis gekocht. Maar de 55ig's van Van Biervliet geef ik voorrang, wat eigenlijk zoveel betekent dat ik ze nooit zal kopen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Kedeng Kedeng

Gelukkig sponsort mijn ouders mij voor een groot deel,
alleen?.  Zal het nu wat minder zijn,
we zijn gisteren een nieuwe auto voor mij gaan bestellen van 14.000? die ik van hun krijg.

Nu durf ik geen loc meer vragen van hun [:I].

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Gelukkig sponsort mijn ouders mij voor een groot deel,
alleen?.  Zal het nu wat minder zijn,
we zijn gisteren een nieuwe auto voor mij gaan bestellen van 14.000? die ik van hun krijg.

Nu durf ik geen loc meer vragen van hun [:I].

Kedeng, ik zou als ik jou was even geen nieuwe locs vragen...[;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Ik had bvb ook graag 2 klassiekjes van Jocadis gekocht. Maar de 55ig's van Van Biervliet geef ik voorrang, wat eigenlijk zoveel betekent dat ik ze nooit zal kopen.



>>> Ik heb dit enkele malen gelezen maar blijf het niet snappen[:D][:D]En wat zijn "klassiekjes"eigenlijk??
Volgens mij redeneren hier nog heel veel mensen als: ik wil dit en ik wil dat en dat andere ook nog terwijl het eigenlijk zo moeten zijn: wat kan ik nog betalen? en er zijn natuurlijk nog andere truken om iets te kopen zonder dat moeder de vrouw er iets van merkt, je koopt op E-bay en laat het naar het adres van je werk
opsturen.Als er later dan iemand iets van zegt ,zeg je gewoon: "Die lok? nieuw? nee hoor ,die heb ik al jaren!!!"
Ik heb namenlijk gisteren zo nog iets opgestuurd![:D][:D][:D]

Gerrit

Havoc

Die klassiekjes zijn de stelletjes die al zolang ik leeft bij den nmbs rondrijden. Staan al zolang ik lees aangekondigd op de achterpagina van MSM.

Ach, tering naar de nering zetten zeker? (oud vlaemsch spreekwoord)

Bij mij is het ook even iets minder voor de hobby nu. Iets meer uitgegeven in februari dan voorzien. Misschien eindelijk eens enkele projecten die begonnen zijn afwerken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

13erke

Een klassiekje?
Net terug van een dagje spotten (mijn eerste keer met men nieuwe reflexcamera, canon EOS 400 D, goe machien, amai!)
Voila:

stel 212 op weg naar Aalst (11/03/'07 lijn 90, tussen Ninove en Okegem)

ERVIN

Mooie en zeer duidelijke foto 13erke.
Veel plezier met je nieuwe speelgoed.[;)]

13erke

citaat:
Veel plezier met je nieuwe speelgoed.


Zeer zeker, in de paasvakantie (die vakantie heb ik nog[:D]) ga ik Houyet eens gaan onveilig maken, een hele dag 13'en spotten op de Athus Meuse!

doomslu

Prachtig speeltje. Ik heb zelf de 350D, is een fantastisch apparaat. Veel plezier er mee en laat ons je resultaten maar zien ! [:p]

Edit : we zijn hier wel serieus aan 't afwijken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Terwijl we dan toch aan het afwijken zijn, ik ben niet helemaal tevreden van mijn 300D. Ik zou beter ero***e foto's ermee maken, daar is een beetje wazig zijn geen probleem. Maar geen enkele foto is 100% scherp.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Sorry voor het storen[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about