Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Marklin type 18

Gestart door n/a, 22 februari 2007, 13:46:48 PM

Peter

#15
Als, en ik zeg wel als, ik een 18 zou kopen, dan koos ik resoluut voor het model van M?rklin/Trix, ook als is die duurder. Na alles wat ik hier gelezen heb over de 13.....! Akkoord, het kunnen kinderziekten zijn (1 e lok) maar het zijn fouten die niet meer zouden mogen voorkomen, net als de buffers/koppeling bij de 50/51 van Mehano
[:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

treinliefde

#16
Ik heb mijn bestelling al veranderd bij mijn handelaar,

2 x Trix i.p.v. LS,  ik betrouw het niet meer als het alleen maar vitrinemodellen zijn heb ik ze niet nodig.

Ook mijn 15'ers heb ik geannulleerd (3 stuks), en ik zal ze wel bij Olaerts kopen.

En model van het jaar hoeft voor mij dan ook niet.

n/a

#17
Ik ga die 18 van Marklin zeker aanschaffen.
Hij is heel mooi.

Met vriendelijke groeten

Greg

#18
Ik geef LS nog het voordeel van de twijfel. Het is hun eerste loc en al doende leert men.
Dus ik wacht nog even af, er kan overigens altijd iets fout gaan zoals bij de 51/50 van Mehano (wat Peter ook al aanhaalde), maar ik merk toch 1 ding op, dat ik zo een dingen nog niet heb meegemaakt bij Marklin. Ik wil niet overkomen als Marklinist, maar het is wel iets dat ik heb opgemerkt. In elk geval niet met de modellen waarover ik beschik.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

modelbaanHO

#19
Ik vind het wat vroeg om de modellen die LSM zal uitbrengen nu reeds te veroordelen. Je moet ze een kans geven. Heeft er iemand trouwens de problemen reeds doorgegeven aan LSM ? Als ze niet worden ge?nformeerd kunnen ze er ook geen rekening mee houden bij de modellen die ze nog zullen uitbrengen.
Mijn 1357 doet het alleszins prima. Ik heb van de gemelde problemen met de verlichting nog niets ondervonden en hopelijk blijft dat ook zo.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

#20
Op de website van Olaerts staat de M?rklin reeks 18 aan 239 euro.
Volgens die van Tufken komt die van LSM op 249 euro. voor de AC modellen Die prijzen liggen wel heeeeeeeel dicht bij elkaar. Ik vrees dat op die manier veel modelspoorders voor het M?rklin/Trix model zullen gaan. Het DC model van LSM komt op 220 euro.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

#21
Bij Van Biervliet vragen ze er 209? voor die van LS.
Tom

Jurgen

#22
Ik koop er geen. De modellen die eerst uitkomen zijn de originele uitvoeringen. Ik wil de hedendaagse uitvoering, maw zoals ze net voor het afvoeren rondreden.
Ik heb dus nog wat tijd om te sparen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

#23
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ook hier dat afschuwelijk geval niet op de baan

Jan

Smaken verschillen h?, Jan. Maar deze keer ben ik het volledig met je eens.



Ik sluit me bij jullie aan...[;)]

Ludwig

#24
citaat:
Geplaatst door boke

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ook hier dat afschuwelijk geval niet op de baan

Jan

Smaken verschillen h?, Jan. Maar deze keer ben ik het volledig met je eens.



Ik sluit me bij jullie aan...[;)]


Ik sluit me niet aan [:D]
Ten eerste omdat ik het wel een mooi model vind.
Ten tweede omdat deze loc in Franse uitvoering wel te verstaan van lima de eerste loc die ik ooit als kind heb gekregen en waar alles eigenlijk met is begonen.
Jeugdsentiment h? [:)]
Dus bij mij is hij zeker welkom.
Welke fabrikant, dat is nog onzeker.

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

benny m

#25
ik koop hem niet als ik ne 18 zal kopen is het die van ls models
 

n/a

#26
Misschien zal de M?rklin type 18 in prijs zakken als er eenmaal nieuwe varianten van uit komen?
Want het is mijn ervaring dat een nieuw model duur is. Daarna zakt de prijs als er een nieuw model uitkomt en daarna stijgt hij terug.

De modelspoorder is niet meer zo gek als vroeger, getuige daarvan de vele problemen bij de fabrikanten.

Peter

#27
citaat:
De modelspoorder is niet meer zo gek als vroeger, getuige daarvan de vele problemen bij de fabrikanten.
 



O jawel, er lopen nog genoeg "gekke" modelspoorders rond als je ziet wat er soms op E-bay betaald wordt, zelfs voor modellen die nog volop in de winkel verkrijbaar zijn voor veel minder geld.
Met vriendelijke groeten
Peter

benny m

#28
ik heb ne 18 tweedehands gekocht in originele uitvoering nr is 1801 het is een model van jouef
 

n/a

#29
Peter,
Tja, je hebt gelijk.
Kijk maar eens naar de belachelijke locs-wagons die soms uitgebracht worden in, hum, "beperkte" oplage... Bv reclame wagonnetjes.
Ik heb vroeger ook nog eens geboden op e-bay.
Wat mij vooral opviel was dat het vooral de Belgische locs-wagons-gebouwen waren die gek duur gingen.
Zou dit niet kunnen dat dit dan om buitenlanders gaat die het item in kwestie niet meer vinden in eigen land?