Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wegwachterswoning

Gestart door belair, 11 februari 2007, 12:05:07 PM

belair

Ben ik met je eens Jeroen, maar kun je mij een voorstel doen, ik weet gelijk niet goed welke kleur.
Luc

Gerolf

Ik zou het dak wat bruiner maken. Meerdere washings kunnen je stap-voor-stap een goede kleur geven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Wat denk je nu van kleur, is het al beter zo? Ik heb ondertussen wat zwart onder de straatlantaarns gedaan, om zo de beinvloeding van het water op de steunen weer te geven.
Luc


Anarchy

Het is zeker beter Luc. Ik zou het misschien nog een tint donkerder maken.

poco loco

[:0] Als dat je eerste scratchbuilding is: dikke proficiat!

Misschien op z'n Le Plats: dakpan per dakpan een ander tintje?

groet, luc.

belair

Voor mijn eerste probeersel heb ik wel veel bijgeleerd, op naar de volgende. Ik heb nog een andere foto gemaakt van iets verder en dat ziet er veel beter uit vind ik.
Luc


glamo

h??l knap luc, je huisje kan zo op de baan geplaatst worden.
met wat groen er rond zal het nog beter uitkomen.

je bent meer dan geslaagt voor je eersterling!

kurt
 

belair

In mijn draadje terug te vinden "Hoe maak je nokpannen" zijn de laatste foto's van mijn bouwwerk.
mvg
Luc





Het enige dat ik kan zeggen tegen iedereen, probeer het en ik hoop dat iedereen er evenveel plezier zal aan beleven zoals ik gehad heb.
mvg
Luc

belair

Nog een kleine verweer poging met het dak en de bakstenen. Enkele bakstenen hebben nu een verschillende kleur gekregen.











Het dak heeft een oker kleurige moslaagje gekregen en is met enkele verschillende kleuren verweerd.
De techniek van verweren kan je terugvinden in MSM 4.
mvg
Luc

Gerolf

Mooi, Luc!
Die bijgeschilderde stenen en dakdelen zou ik nu nog wat afzwakken met een washing. Vooral die stenen zien eruit alsof ze deel uitmaken van een herstelling aan het huis.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Een washing met welk kleur Gerolf?
Luc

Gerolf

De kleur van je voegen voor de muur, een grijzige tint voor je dak.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Dan zal dat wit zijn voor de voegen, ik toon het resultaat wanneer het af is.
Bedankt Gerolf.
Luc

belair

Dit is het resultaat van de washing.











mvg
Luc

Gerolf

D?t is snel [:0]
... en naar mijn mening erg geslaagd !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw