Steenmotief

Gestart door dingske, 11 februari 2007, 09:44:53 AM

dingske

Ik ben voor mijn nieuw project opzoek naar platen met steenmotief. Ik weet dat er in de handel kartonen plaatjes met steenmotief verkrijgbaar zijn. Maar ik ben eerder opzoek naar iets in styrene.
Bestaan er blanke styrene steenmotiefplaten en zo ja waar zijn ze verkrijgbaar.

Op de onderstaande foto zie je hoe de muur er zou moeten gaan uit zien.

IMGhttp://img183.imageshack.us/img183/3342/zd11yw5.th.jpg/IMG
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Klaas Zondervan

Faller en Vollmer hebben platen van ongeveer 2 mm dik. Zijn in een goede modelspoorzaak verkrijgbaar.
Er zijn ook platen van Slaters, die zijn veel dunner, 0,5 mm, en daardoor makkelijker te buigen. Zijn wat moeilijker te verkrijgen, in Nederland b.v. bij GM&S.

Gerolf

Collectorsbank in Wilrijk verkoopt die platen van Slaters. Ik dacht dat Evergreen ook dergelijke dunne styreenplaten in het gamma heeft.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht

Slaters baksteenplaat is verkrijgbaar bij PB messingmodelbouw (je vindt hem op verschillende beurzen) en bij Jocadis te Edingen. Wellicht zijn er nog een aantal winkels die een beperkte voorraad hebben. Deze platen zijn perfect bewerkbaar, overschilderbaar, goed te versnijden...De platen van Faller en Vollmer zijn m.i. te dik om vlot mee te werken.

Groeten,
Guy