Treintransportspel

Gestart door Robert van den Broeken, 09 februari 2007, 18:46:20 PM

Robert van den Broeken

Beste mede forummers ,

op beneluxspoor had ik het idee een spel over treinen te beginnen . Dit is helaas door moderator problemen niet door gegaan .

Het idee is als volgt

iedereen die begint krijg een startkapitaal en een eigen trein naar keuze . We stellen een aantal mensen aan als "opdrachtgevers" en zij hebben ontelbaar wagons of rijtuigen beschikbaar voor de eigenaren van treinbedrijven . Iedere eigenaar van een eigen bedrijf meld zich aan voor een rit en het aantal wagons die hij bij die opdrachtgever wil . max. aantal wagons wordt vastgesteld bij elke trein .

op een dag in de week moet je je rekening plaatsen dit is simpel te doen door het aantal wagons x het aantal kilometers die je er mee hebt gereden en hoeveel je uit wordt betaald . verder betaal je brandstofkosten . of wegbelasting omdat een elek trein geen diesel heeft toch ?

iig is er belangstelling naar zo'n spel hier .

zo ja ga ik dit verder uitwerken

ps. als er iemand is met veel verstand van treinen en als iemand een site heeft met hoe duur treinen in het echt zij of als iemand dat weet graag hier even melden

en je mag me toevoegen voor hulp informatie of iets anders
V8-R620(at)hotmail.com

Kedeng Kedeng

Lijkt mij wel interessant.

trainfreak

Spoorse groeten
Dimitri

Robert van den Broeken

bedankt voor de reacties ik zal het alvast een beetje verder gaan uitwerken .

Zijn er mensen die wel mee willen helpen .

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

Zijn er mensen die wel mee willen helpen .

Ik zou u daar graag aan willen helpen,
Maar is het een spel om op het internet te spelen,
of gewoon een gezelschapsspel voor samen met vrienden?

Robert van den Broeken

Het wordt een spel waarvoor een nieuw topic zal worden geopend en daar dan weer onderverdeeld in andere topics . je kan de trein ook naar eigen wensen aanpassen en heb dan ook in je eigen kleuren spuiten . met behulp van paint .

Voegt u mij aub toe kedeng kedeng dit praat makkelijker

verder nog iemand met verstand van (prijzen) treinen

tonycabus

Bedoel je zoiets als 'Railroad Tycoon', Robert???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

glamo

bestaat er niet zoiets als een bepaalde rangeeropdracht tot een goed einde brengen?

kurt
 

Robert van den Broeken

kunt u mij het 1 een en ander uitleggen tony over railroad tycoon ik ken het namelijk niet ,

Ik stel voor dat als u tonycabus voor mij op het hoofdforum onder een nieuw kopje Treinspel een topic aan zal willen maken genaamd Treinspel . Laat mij daar de komende dagen even in werken en dan laat ik julie een beetje zien hoe het werkt

ik ga donderdag 2 week naar aruba toe ff lekker uitwaaien en meisjes kijken . dus zal ik graag voor donderdag jullie even laten zien wat het inhoudt.

Er zijn vast wel mensen die veel verstand hebben van treinen of goede site's weten met trein informatie en prijzen van bepaalde treinen zodat we daar het startkapitaal enz. naar uit kunnen werken .
Please geef mij die site of voeg mij toe op mijn hotmail adres : V8-R620(at)hotmail(punt)com

Gerolf

Ik zou de server van MetaMedia toch niet gaan gebruiken voor online-gaming. Het forum is soms al traag genoeg.
Hoe "plezant" dit spel ook zou kunnen zijn, wat heeft het te maken met modelspoor? Een off-topic gedeelte begrijp ik volkomen, maar dit gaat voor mij enkele stappen te ver.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robert van den Broeken

Dit is toch ook niet online gaming. overleg anders met metamedia .

ik bedoel dit is gewoon een leuk spel waar de mensen die van treinen houden mee kunnen spelen .

maar goed als het hier ook niet wil dan moet ik het toch maar opgeven . ondanks er toch mensen zijn die het wel gaaf vinden

ik zal proberen een eigen forum te regelen voor dit

Gerolf

Ik heb mijn eigen mening gegeven, niet die van de forumbeheerders. Die kan best anders zijn.
Er is misschien wel een publiek voor zulk een spel, en ik zou het daarom nog niet opgeven.
Stel dat de administrators niet willen meedoen, is een eigen forum hiervoor is misschien een goed idee.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robert van den Broeken

oh ik dacht dat jij `1 van de beheerders was gerolf

Gerolf

Geen beheerder, wel een actief forumlid [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Railroad tycoon kan je vergelijken met Monopoly. Het bordspel van Monopoly ken je ongetwijfeld.
Railroad tycoon is van hetzelfde principe maar dan op de PC en ipv straten en huizen kan je hier alleen maar treinen kopen. Hiermee kan je dan een spoorwegnet uitwerken en beheren. De bedoeling is om alle concurrerende maatschappijen op te kopen en zo de Railroad tycoon te worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.