Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onderstellen Klein Modellbahn reeks 60

Gestart door theedooz, 09 februari 2007, 14:13:25 PM

ronny-vdv

Moderator,

Ik vind het wel jammer dat jullie berichten verwijderen, zonder medeweten van diegene die ze erop plaatst !!!
Is dit censuur !!!!

We leven nog altijd in Belgi? waar er nog altijd een vrije meningsuiting van kracht is.

Kan Herman niet reageren. Hij is toch iemand die zich op een eerlijke manier wil of kan verdedigen. Of niet soms. Waarom contacteert Herman mij niet persoonlijk via priv?-mail om het bericht te verwijderen ? Ik moet zeggen, Herman, flauw en dat mag iedereen weten. Of gaat dit ook verwijderd worden ? Sorry Gerolf, Luc en Tony. Dit was er net iets te veel aan.

Ik ben een eerlijk man en zal dat altijd blijven !!!

Als iedereen naar de moderator gaat voor iedere scheet die op het forum gelaten wordt, morgen alle forums opgedoekt worden.

Groetjes,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

Je moest eens weten hoe vaak we een mailtje krijgen voor een "scheet" ... maar dat wil niet zeggen dat we er ook telkens op ingaan!

Over de inhoud van de discussie: blijkbaar is er een tweede versie van dat chassis, ietsje beter ?n goedkoper dan de eerste. Jammer voor diegene die de eerste versie gekocht heeft, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. 5 Euro is ook geen kapitaal, h?.
Edit - na twee emails : Blijkbaar had Herman (Fremo dus) enkele chassis laten maken (=versie 1), en Paul Bellon ook, maar enkele meer (=versie 2). Het prijsverschil zit hem blijkbaar in de aangekochte oplage en een getapt gaatje [:o)]

Over de vormgeving en de functie van dit forum: vrije meningsuiting is belangrijk, maar is geen excuus voor een persoonlijke aanval. Het is de bedoeling dat we mekaar op dit forum helpen in de hobby.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

theedooz

Blijf ik toch benieuwd naar de ervaringen van mensen die ze reeds hebben ingebouwd in hun 60. [:D]
 

vlummens

Kijk eens op het forum van onze Franstalige vrienden modelbouwers.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

theedooz

Mijn hartelijke dank!

Dat ziet er prima uit!:

 

den T

En ik dacht dat 't mij nog goed zou lukken om dat oude onderstel er uit te krijgen tot het nu moor vast steekt ter hoogte van de lampen.
Wat raden jullie me aan om het zonder schade uit de kast te krijgen?

Julien

Rochevalien

Geen idee,laat eens een foto zien.Het oude chassis is toch voor de vuilbak ,dus dat kan je gerust in stukken breken.

Gerrit

erik de noorman

En ik dacht dat 't mij nog goed zou lukken om dat oude onderstel er uit te krijgen tot het nu moor vast steekt ter hoogte van de lampen.
Wat raden jullie me aan om het zonder schade uit de kast te krijgen?


Reed hij? Zo ja hoe?

Erik

janjozef

Port de Carnac ziet er goed uit Gerrit, van baanplan moet dat niet meer zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

den T

Eric, nu voor de ontmanteling heb ik hem niet meer op de rails gezet.
Gerrit, ik zoek een fototoestel voor een fotootje,
maar misschien zet ik wel de slijpschijf in het onderstel, 't is zoals je zegt toch niet meer bruikbaar.

Julien

mardelat

Julien, heb hetzelfde voor met mijnen 6022X; heb hem ondertussen wel al een cm. kunnen lichten. Een zware schroevendraaier (8mm)steken tussen kap en zamaconderstel en dan met licht draaiende bewegingen omhoog lichten; let wel op dat je dat beurtelings voor en achter doet. Maar na ongeveer 1 cm. blijft de kap hangen aan de lichtgeleiders; nu sta ik dus voor het probleem hoe verder, dat wordt waarschijnlijk de lichtgeleiders slopen om alzo de kap er toch af te krijgen.
Eric, die lok rijdt fantastisch, zelf beter dan de 62gers van Roco;
Toch ga ik proberen in mijn 60/61gers dat onderstel van PB te installeren omdat ik ze ook wil digitaliseren.
Marcel

janjozef

Ik hoop dat Paul Bellon zondag onderstellen bij heeft op de ruilbeurs van Merksem

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Eric, die lok rijdt fantastisch, zelf beter dan de 62gers van Roco;
Toch ga ik proberen in mijn 60/61gers dat onderstel van PB te installeren omdat ik ze ook wil digitaliseren.
Marcel


Wel ik heb ook zo'n 60 omgebouwd naar 3 rail en gedigitaliseerd.
En de lok heeft inderdaad fantastisch rijeigenschappen met het oude in 2 stukken gebroken onderstel. Ik zou dus niet weten waarom ik het onderstel zo vervangen zeker toch niet aan die prijs.
Bij mij zat de kap ook klemvast op het onderstel. Ik heb dezelfde methode gebruikt als Marcel alleen heb ik de loc eerst in de diepvriezer gestoken zodat het metaal kon krimpen. Dan een fijne schroevendraaier tussen de kap en het onderstel aan beide kopkanten en dan beetje bij beetje lichten zonder de plastiekkap te beschadigen. Het onderstel stond  bol en was aan een kant gebroken. Ik heb het onderstel helemaal in 2 gebroken aan beide kopkanten 1 mm afgeslepen, weer in elkaar gelijmd en terug gemonteerd. Het onderstel past nu gemakkelijk in de kap. En zoals eerder vermeld heeft de lok fantastisch rijeigenschappen met het oude onderstel.

Erik

theedooz

Als het onderstel klem blijft zitten betekent dat dat of de kap of het onderstel reeds in vervormd. Aangezien het Zamac frame toch naar de sloop kan, is het raadzaam dit in stukken te breken. Dat gaat het handigst ter hoogte van de draaistellen, daar is het namelijk het dunst. Forceer daar de breuk, en het onderstel zal in 2, 3 of veel meer delen uit de kap los komen.
 

krispy

Gisterenavond mijn 60-tiger van een nieuw chassis voorzien [:p]
Eigenlijk is het een fluitje van een cent eens men de kap van het chassis heeft , op een uurtje was de klus geklaard.[;)]
Heb dan ook onmiddelijk maar een sound decoder ingebouwd en klaar was de klus , moet zeggen dat hij weer soepel rijd zoals voorheen.[:p]

Echter een vraagje , welke bestaande sound komt het best in de buurt van een 60-tiger ?

Een opmerking , in de papieren van PB ( die men bij het chassis krijgt )  staat dat men ook met slechts 1 motor kan rijden , maar dan mist het beestje toch veel trekkracht[:(] , gaat hij onmiddelijk slippen als er geklommen moet worden => MAW als men heuvels in de baan heefd , zijn beide motoren echt wel nodig zodat alle wielen voor de nodige krachten kunnen zorgen[^]

Voor diegeene die dit werkje nog van plan zijn te doen , zeker niet laten afschrikken , stelt echt ni zoveel voor

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m