Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Onderstellen Klein Modellbahn reeks 60

Gestart door theedooz, 09 februari 2007, 14:13:25 PM

theedooz

Kan best zijn dat ze er lagen, maar ze of al uitverkocht waren, of ik ze over het hoofd gezien heb. Het was erg druk bij de stand, dus ik heb het ook niet kunnen vragen. Volgende keer beter. Maar ik blijf benieuwd naar iemand die het chassis reeds ingebouwd heeft. Als Belgen wel rappe gasten zijn, moet dat toch het geval zijn, niet?
[:D]
Tedo

 

janjozef

alles kan niet samen he, een minibaantjes, een verhuis druk op het werk en dan nog die 60, dat zal niet voor deze maand zijn ik denk iet voor het eindjaar. die 60 ligt er toch al jaren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Toch wel jammer dat iedereen zit te wachten om zo'n Bellon chassis te kopen tot het in MSM met hand en tand uitgelegd werd hoe je dat nu precies moet inbouwen.Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Ik zit zelf ook met krommme chassis maar zou liever er een kompleet ander onderstel onder zetten.Misschien toch eens met een 62'er proberen.

Gerrit

theedooz

Een onderstel van een Roco 62 heb ik dus al wel gedaan onder ??n van m'n 60'ers.
Helaas heb ik 6 van die dingen, dus 5 moeten er nog een nieuw onderstel. 6x 45 euro is best een bedrag, dus dan wil ik wel weten of het wat is. Wie weet ga ik het toch maar eens uitproberen voor het in de bladen staat.
 

FREMO e.V. - afd België

Dag iedereen,

Zoals al aangekondigd door andere forumleden, breng ik hier een beeldje van de tweede versie ( PB ), lichtjes verder aangepast, van dit vervangstuk.



Nu iedereen is vrij van te kiezen wat hij wenst, toch kan ik maar melden dat al de reeds omgebouwde en soms aangepaste 210/60/61-tigers, nu hun rondjes doen zonder problemen.

Deze stukken zijn verkrijgbaar bij mij of bij onze vriend Paul.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

theedooz

Ziet er goed uit, Herman.

Je hebt het over de tweede versie; wat is er nog aangepast t.o.v. de eerste?
En ik neem aan dat deze tweede versie degene is die nu te koop aangeboden wordt?

Mmmmhhh... ik ga het binnenkort maar eens proberen. 45 euro is wel prijzig, maar om steeds een Roco 62 te plukken is ook een dure grap.

Groet,
Tedo
 

mvdr1

Dag Herman

Ik heb destijds 2 zulke vervangchassis bij jou gekocht.
Welke is het verschil tss versie 1 & 2 ?

Groetjes

Marc
SNCB-SBB fan

ronny-vdv

Herman,

Graag een woordje uitleg over de eerste en de tweede versie. Misschien eens met foto's de verschillen tonen.
Ik heb ook 2 exemplaren bij u gekocht.
Zijn deze om te ruilen ?

Gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

vlummens

Het verschil tussen de twee versies is de afstand tussen de bevestigingsgaatjes voor de koppelingen. Bij de eerste reeks was deze afstand iets te groot. De gaatjes zijn nu ook voorzien van schroefdraad M2 zodat de schroefjes er zonder probleem kunnen ingeschroefd worden.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

ronny-vdv

Vinden jullie het niet raar dat Herman niet reageert ??
Voor diegenen die de eerste reeks gekocht hebben, voelen zich nu bedot. Bovendien hebben we bij Herman 5,00 euro per chassis meer betaald.

Ik vind toch dat er een oplossing moet gezocht worden voor dit probleem.

Ik hoop toch enige reactie te vernemen.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

theedooz

Misschien is Herman met vakantie.
En producten worden op den duur altijd verbeterd, waar kopers van eerdere versies een nare bijsmaak aan overhouden. Wie heeft er niet voor veel geld een Roco 59 of 62 gekocht, die vervolgens opnieuw uitkwam met verbeteringen, tegen een lagere prijs? Het feit dat het tweede chassis goedkoper is heeft wellicht met de oplage en/of productiemethode te maken.

Hoe dan ook ben ik wel ge?nteresseerd in de verbeteringen.
 

ronny-vdv

Herman heeft enkel persoonlijk gereageerd.

--- De inhoud van een priv?mail hoort niet thuis op dit forum, tenzij de betrokkene toestemming geeft. Op vraag van Herman werd dus deze tekst verwijderd.
De admins van dit forum nemen hierbij geen standpunt in, maar hebben geoordeeld dat de publikatie niet strookte met de regels van het forum.
Luc ---


Ik vind het heel jammer, maar hieruit heb ik een duidelijke conclusie getrokken.

Sommigen kunnen al raden wat, maar ik wil er niet verder over uitweiden om verder discussies te verwijden.

groetjes,

(zieke[:(]) Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Peter

Een onderstel is een ding, nu nog een 60 vinden, zoder dat ik mijn huis er voor moet verkopen. En dan nog een brave ziel vinden die me wil helpen die lok te digitaliseren.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

De admins hebben dus w?l gereageerd. Willen jullie er even rekening mee houden dat de admins dit gewoon vrijwillig doen en er tijd voor moeten vinden buiten hun normale bezigheden. Ze werken niet alleen mee aan MSM maar zijn ook allen huisvaders en echtgenoten en hebben ook een drukke normale job. Begrip (en RESPEKT!!!!) hiervoor aub!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Aha ... het ging dus over dit draadje [:0]
Ik had tijdens mijn vakantie een mailtje gehad met de vraag om iets te wijzigen op het forum, maar kon ik kon maar niet vinden waar er een "overtreding" was gebeurd ... Goed dat Luc er was ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw