Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 6289

Gestart door diesels, 05 februari 2007, 08:27:02 AM

theedooz

@Sicco; gezien de prijzen die betaald werden voor tweedehands Roco 6215's achtte Roco het waarschijnlijk rendabel een nieuwe reeks uit te brengen (althans, dat vermoed ik...)
 

tonycabus

En de 6289 is nu een museumlok, het TSP heeft die namelijk aangekocht en die staat in St. Ghislain. Ik heb daar nog een souvenir (zeg maar commotie) van overgehouden toen ik er een kijkje in mocht nemen: het deurgat was lager dan ik dacht en ik kwam met een buil en drie dagen schele hoofdpijn naar huis.
Maar dit buiten beschouwing gelaten is de 6289 dus een interessante lok, net als de 5183 van Mehano. Slim bekeken, want zo'n museumlok kan je overal en altijd met ??n of andere smoes inzetten. Wanneer de 5941, met enkele koplichten aan ??n kant en dubbele aan de andere???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

boke

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik heb daar nog een souvenir (zeg maar commotie) van overgehouden toen ik er een kijkje in mocht nemen: het deurgat was lager dan ik dacht en ik kwam met een buil en drie dagen schele hoofdpijn naar huis.


Awel Tony... Ik ben blij dat er nog zijn die op zo'n manier kennis maken met de locs van de reeks 62! [B)] Ik dacht dat ik weer de enige was... [;)]

Groetjes,


janjozef

Och troost jullie dat kan iedereen overkomen maar de ..... eerst [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem