Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

wandelpaden

Gestart door ERVIN, 04 februari 2007, 23:43:30 PM

ERVIN

Ik ben van plan om tussen mijn rangeersporen van die wandelpaden aan te leggen, je kent ze wel, om treinbestuurders en spoorwegarbeiders naar de sporen of het dienstgebouw te leiden, ik ben eigenlijk op zoek hoe ik die paden het best kan maken die tussen de sporen liggen,met wat kan je die het best maken, en op wat moet je zoal letten??

n/a

Vroeger ,misschien nu nog, gebruikte men daar betonplaten voor.
Deze waren +/- 1mtr x 2mtr.

Moet er nog ergens een afbeelding van hebben, zal is zoeken.

Spoorse

13erke

Toen ik was gaan treinspotten in Montzen lagen er nog steeds van die betonnen platen, ik schat een meter op 30 cm, in de breedte tegen elkaar gelegt. Aan de zijkanten was er een gele streep om het pad goed duidelijk af te bakenen. Wat ook werd gebruikt zijn rechtopstaande stenen (lxbxh :20x10x10cm ), die werden aangestipt met gele verf en in twee rijen gezet, daartussen bevind zich het pad.[;)]

Gerolf

In een van de MSM's heeft een reportage gestaan over Antwerpen-dam. Als ik me niet vergis kwamen die looppaden daar ook in beeld.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

glad karton is heel geschikt om ze uit te maken 1cm lang en 0,5 cm breed grijs beton schilderen, bruin-zwart met een beetje okerer verweren en hel gele lijnen op de koppen ongeveer 0,5 mm breed (dus heel fijn) en tegen elkaar leggen in de breedte voor het lijmen. Heels soms werden ze ook in de lengte gelegd maar eerderer zelden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Merci Janjozef voor de tip, maar die hel-gele kleuren worden die paden eigenlijk zo nog geschildert??

Tom

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

In een van de MSM's heeft een reportage gestaan over Antwerpen-dam. Als ik me niet vergis kwamen die looppaden daar ook in beeld.

Juist, MSM 10 als ik me niet vergis.
Tom

Anarchy

Op schijnpoort liggen soms ook zulke betonnen platen en ook hele fijne gravel.

ERVIN

Ik heb mijn eerste wandelpaden reeds gemaakt, hierbij wil ik vooral Rixke bedanken voor de mooie foto's die hij mij ter beschikking heeft gesteld via PM





Graag even jullie reacties

INFO

Ervin

Hou je wel even rekening met het profiel van vrije ruimte, dit gaat zo niet goed denk ik.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

13erke

Mooi gedaan, moest nu juist lukken ik was ook aan het experimenteren. een verslagje is e bezichtigen op mijn site onder tips.

Gerolf

De hoogte moet overeenkomen met je railhoogte (of toch bijna, kwestie van je rails goed te kunnen reinigen) en je moet inderdaad, zoals INFO al zei, ruimte vrijlaten voor je wielflenzen. Je moet je voorstellen dat je preiserianen er met een kruiwagen ook over moeten kunnen rijden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Het klinkt mss raar, maar ik heb geen problemen ondervonden met de wielflensen, alles gaat er dus goed over, wat Gerolf zegt is natuurlijk wel waar, ik zal de paden een beetje verhogen en dan zal ik idd de profielhoogte goed in het oog houden, bedankt mannen.[;)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb mijn eerste wandelpaden reeds gemaakt, hierbij wil ik vooral Rixke bedanken voor de mooie foto's die hij mij ter beschikking heeft gesteld via PM


't Is graag gedaan Erwin ! Ik wil altijd helpen als ik kan !
Niet all??n U maar iedereen !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door 13erke

Mooi gedaan, moest nu juist lukken ik was ook aan het experimenteren. een verslagje is e bezichtigen op mijn site onder tips.




Pieter,

die randjes van die paden zijn wit (geel), zeker niet groen, hoor !
Wat staat dat andrieskruis daar te doen ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN