Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

13erke

#90
Die naambordjes komen me bekend voor,[:D]
wat staat er bij jou op (hoe noemt je station maw)

thalysken

#91
De neef van mijn bomma woont in Willebroek. Ik had niet zo veel inspiratie dus nam ik dat...

Dat bordje ga ik later nog mooier maken, maar het was nu voor de foto.[;)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



thalysken

#92
Was wel vergeten te schrijven dat die man bij de nmbs gewerkt heeft. Vandaag is er niet veel gebeurt want die neef van mijn bomma was bij ons. Tegen vrijdag probeer ik mijn perron wat bij te schaven want mijn treinen haperen.[}:)] Daarna word hij bekleed met borden, zo'n schuilhuisje en lichten. Maar daarvoor moet ik mijn perron wat verouderen met mos enz. Maar heeft iemand tips hoe ik dat kan doen?

Alvast bedankt,
Thijs



thalysken

#93
Echt niemand die iets weet over perrons verouderen? Hoeveel ventjes zou ik zo ongeveer op mijn perrons moeten zetten, 15, 30...

Met vriendelijke groeten,
Thijs



13erke

#94
Als je het jezelf niet te moeilijk wil maken, gewoon een beetje fijngeknipte grasvezels rond de naamborden en de rest strooien, die plaatsen worden immer het minst vaak belopen, en daar zal dus het meeste onkruid groeien.

doomslu

#95
Ja, een beetje onkruid op de uiteinden en verweren met een beetje poeder zou ik zeggen. Kan je zelf maken door van een gekleurd krijtje af te schrapen. Bruin, grijs, donkergroen....
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

#96
Al eel erg bedankt voor de tips! Ik kan dat voorlopig nog niet uitproberen want zoals ik al zij moet dus mijn perron wat bijgeschaafd worden.[}:)] En daarna herverfd worden.[V] De resultaten kan je dit wekend hier vinden.

Weet iemand soms hoeveel mensen er gemiddeld op het perron van Willebroek staan. Na de borden worden nl. de mensen geplaatst. Maar hoe ga ik deze kleven als ik ze later nog opnieuw wil gebruiken? Ik had zelf gedacht aan dubbelzijdig kleefband, maar zou je dat niet te goed zien?

Met vriendelijke groeten,
Thijs

doomslu

#97
Figuurtjes kan je lijmen met elastische lijm zoals de ?Hin & Weg-Kleber? van Noch. Zie het artikel "Honden in H0" MSM 67 p77.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#98
Dus als ik het goed begrijp, dan is jouw bomma ook een modeltreinliefhebber. Koopt zij dan zelf ook treintjes of moet jij de jouwe altijd afgeven? [:D][:p]

Hoe ga je je draadjes eigenlijk wegwerken? Is het de bedoeling dat je ze onder je baan verwerkt of ga je ze gewoon verstoppen onder je scenery en langs de zijkant van je baan laten wegzakken?
Ik heb in mijn houten plank gaten gemaakt op de plaats waar de wisselaandrijvingen zitten. Onder mijn baan ben ik nu kleine gootjes aan het maken waarin ik de draadjes wegstop. Zo leid ik ze naar mijn schakelkastjes en de trafo. De gaatjes moet je dan wel boren voor je de scenery op je baan gaat plaatsen.
Of heb jij een ander idee?

Voor het neerplanten van je Preiser mensen is "Hin und weg" een goede oplossing. Een klein druppeltje onder de voeten en neerzetten op je baan. Een paar uur laten drogen en je mensen blijven staan.
Hoeveel mensen je moet plaatsen moet je voor jezelf een beetje uitmaken. Het is net zoals bij Ervin zijn station, niet te veel, maar ook niet te weinig.
Het station dat jij hebt heeft slechts 3 perronsporen. Dit is dus een klein station waar niet zo heel veel mensen zullen opstappen. Zo'n 20 ? 30 mensen op perron 1 en een tiental op je 2de perron (of omgekeerd) zal ongeveer de realiteit benaderen voor zo'n station denk ik. Maar dat is natuurlijk kwestie van persoonlijke smaak. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thalysken

#99
Heel erg bedankt! Ik heb inderdaad al twee treinen gegeven aan de bomma (thalys en db-locje), maar dat is de bedoeling. De thalys geraakt niet op de helling en dat db-locje is analoog. Duus dat zijn er twee die geschikt zijn voor haar. Maar eensik thuis een ban kan maken komt die thalys wel teug mee zunne!!![:D]

De draden worden inderdaad naar onderen geleid, maar dat is een werkje voor later.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

#100
Jammergenoeg toch geen verslag te vinden van mijn perron op m'n site.[:(] Bomma is ziek dus kan ik niet teveel lawaai maken. Dat maakt dus dat ik m'n perron niet kan bijschaven. Dus kan ik helemaal niet verder.[:(] Wel kan je op mijn site een nieuwe pagina vinden, nl. "modelbesprekingen". Daarin heb ik al iets geplaatst over de thalys. Wat vinden jullie ervan? www.freewebs.com/thalysken/modelbesprekingen.htm . Let ook op de kleur van de site die veranderd is.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

harzfreak

#101
Mooi gedaan , zo'n dingen zijn altijd interresant.[;)]
Groetjes Maarten

13erke

#102
Mag ik je soms vragen met welk fototoestel je die foto's van je modellen trekt? Ze zijn immers heel scherp!
Ik vind die besprekingen trouwens wel interressant, doe zo voort zou ik zeggen.

thalysken

#103
Je zou het haast niet geloven. Met een kodak van den ALDI. De traveler DC-8300. Dit was een set met 2 litionbatterijen en een SD-kaart van 512 MB en nog veel meer. Dit is eigenlijk een gezinsfototoestel maar dat wordt het meeste door mij gebruikt.[:D] Maar wat ook goed kan helpen is de tijd nemen om een foto te nemen. En vooral de flits niet gebruiken. Het beste is om een ander soort van lichtbron te nemen (bv.: spot).

Ook moet je om modellen en details te trekken de macrofunctie gebruiken (dat bloempje). Een statief is ook handig want je hebt soms al wel gezien dat mijn foto's soms bewogen zijn.

P.S.: Het fototoestel heeft 8,1 MegaPixels. Zo kan je grote foto's maken.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

ruben13

#104
hebt ook z'on fototoestel maar wel de vorige versie.
ik vind de verlichting in je thalys zeer mooi.[:)]