Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

thalysken

#75
Ik doe het inderdaad samen met een handige harry. Hij zegt zowat hoe ik het beste zou doen en dan werken we dat samen uit.[;)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



thalysken

#76
Eindelijk eens tijd gevonden om de site weer aan te passen. Nu moeten enkel nog de verdiepen gamaakt worden. Alles wordt later nog duidelijker als er nog foto's zullen volgen. Wat vinden jullie ervan[?] www.freewebs.com/thalysken/mijnbaan.htm

Met vriendlijke groeten,
Thijs



dancer

#77
in ieder geval heel veel verbetering tegenover het begin van je baanplannen... schaduwstation is echt wel een aanrader vind ik.  Proper afgewerkt, als ik de foto's zie, en de kamer ziet er ook tof en proper uit...
Ik zou ook ervoor zorgen dat er een goede achtergrond komt (eventueel platen verven/of indien mogelijk achtergond muur/zadeldak) voor een deel verven in lichtblauw...

In ieder geval doe zo verder...

thalysken

#78
dancer,

Die achtergrond zal zeker niet niet kunnen met verf. Die zolder is namelijk heel groot en daar staan nog veel andere dingen. Een achtergrond op karton zal misschien wel lukken.

Er is ook nog wat verdergewerkt aan de baan...
http://www.freewebs.com/thalysken/mijnbaan.htm Er begint vorm in te komen h?. Wat vinden jullie er zowat van.

Met vriendelijke groeten,
Thijs



thalysken

#79
Hallo allemaal,

De baan is nu eindelijk klaar. Morgen ga ik de sporen halen om een voledig rondje te kunnen maken. Hopelijk halen de treintjes het om boven te geraken. Met locomotief alleen gaat het goed maar tot nu toe was het met waggonnetjes wat moeilijk. Het kleine verslagje is te zien op de gewoonlijke site (=>=> www.freewebs.com/thalysken/mijnbaan.htm ).

Morgen wordt er weer een verslagje uitgebracht.

Met vriendelijke groeten,
Thijs



Greg

#80
Ik zie dat je helling inderdaad nogal veel stijgt.
Opzich mag dat echter geen probleem vormen bij de meeste loc's zolang dat je er maar geen te lange slepen achter hangt.
Hegeen wel problemen zou kunnen geven is de plaatsing van de wissel.
Een wissel in een helling zorgt vaak voor problemen bij het oprijden.
Ik spreek uit ervaring...
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

thalysken

#81
Binnen een half uurtje weet ik of de wissel er mag staan of niet.[8D]



thalysken

#82
Met de wissels zijn er voorlopig geen problemen, maar morgen test ik het nog eens beter uit. Anders is de baan echt een pracht om mee te rijden. Wel kan de locomotief het niet halen met wagons maar dat komt omdat ze te licht zijn. Vanaf wanneer ik mijn vinger er nog maar een beetje ophoud kunnen ze het zonder probleem. De oude marklin loks kunnen het met zoveel wagons als je wil. Dat komt dus omdat die zwaar genoeg zijn.


Met vriendelijke groeten,
thijs



thalysken

#83
Hallo,

Heb dit draadje nog eens volledig gelezen, en zie dat ik toch veel bijgeleerd heb van al de dingen die jullie posten. Heb inderdaad wel wat problemen met de rechtse wissel. De thalys waar ik heel erg van houdt die geraakt niet boven?[V] zelfs niet met de gewichten eruit. Dus die steek ik er latr wel weer in. En aan de andere locs mag ik ook niet te veel hangen want dan blijven ze ook steken. Maar zoals eerder gezegd is dit een baanplan die geen tien jaar gaat blijven staan. Maar al bij al ben ik er toch heel blij van van mijn nieuw sporenplan.[8D] En sommige dingen kan ik ook in een vitrine plaatsen h?. En over vijf jaar of meer zal ik beschikken over een grote zolder.[;)] maar over vijf jaar of meer, meer daar over h?.[:o)]

P.S.: Nu het Kerst en Nieuwjaar is kan ik weer wat spaarcenten bijelkaar halen en daarmee ga ik dan mijn mijn opstelsporen kopen. En misschien nog andere dingen als er nog overblijft.[:p]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



thalysken

#84
Hallo,

Vroeger dan verwacht zijn de laatste sporen aangekocht. Ditmaal zij het de opstelsporen. Hier te zien als de groene sporen >>>



Hier nog een beeld van de echte sporen >>>



Met vriedelijke groeten,
Thijs



thalysken

#85
De fraden die je zag in het vorige bericht die worden later weggewerkt naar beneden. Voor de rest is er ook wat detaillering aangebracht zoals huisjes enz... Hier een fotootje van de buurt achter het station >>>



Enhet huisje van pola die ik van een kennis kreeg. Veel mooier dan de huisjes van tegenwoordig!


Tot slot was de bomma wat jaloers en wou ook graag een baantje.[:D]


De huisjes die je op mijn baan zag zullen waarschijnlijk naar de BOMMAbaan gaan (want die komt nog groter[:D]) en worden vervangen doord e kitnord-huisjes.

Wat vinden jullie ervan[?]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



harzfreak

#86
Mooi .

ps: wens je bomma veel rijplezier.
Groetjes Maarten

thalysken

#87
Zal ik zeker doen. Ze heeft de microbe duidelijk te pakken!



thalysken

#88
Hallo,

We zijn amper een halve maand verder en ze heeft er al iets prachtigs van gemaakt...


Omdat ik met m'n thalys niet kan rijden op mijn baan heb ik hem gegeven aan bomma. En wat blijkt, hij werkt direct zonder enige aanpassing en heeft ineens stukken betere rijeigenschappen.[:p] Het is wel analoog

Ook op mijn baan is er wat gebeurd, hoor. Ik heb namelijk mijn perrons gemaakt. Het ziet er nog allemaal wat heel strak uit, maar de perrons worden nog wat verouderd en bekleed met allerlei prulletjes...


Er wordt nog later een sein van staf of (marklinhobaan) marklinrijder opgezet maar dan laat ik hem niet echt werken. Gewoon heel de tijd op groen.

Tot de volgende,
thijs



harzfreak

#89
[:p]Goe bezig[;)]
Groetjes Maarten