ViTrains makes SNCB Serie 16 + NS Stadler GTW 2/6

Gestart door Ralf Wittkamp, 31 januari 2007, 00:15:14 AM

rixke rail

citaat:
Geplaatst door dgrr57


ja, een gele met 4 panto's ken ik niet [;)]

(ps.: er zijn zoveel dingens die ik niet ken [:)])



Het lijkt mij inderdaad vrij stug dat ze een gele versie met 4 stroomafnemers zouden uitbrengen ! [:o)]
Waarschijnlijk heeft Bj?rn (Bd1701) dit foutief gelezen ! [;)]
In 1974 waren ze nog in originele schildering, hoor !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dgrr57

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

neenneen
ze maken een gele met 4 panto's



ik geloof u.

Het enigste probleem is : heeft tot mijn weten nooit in het geel gereden met 4 panto's (in het echt dus) [:(]

GeM

Ik ben vorige week een 160.022 AC digitaal gaan afhalen. Alvast 1 tip : laat alles goed testen bij de winkelier. Het eerste model had omgedraaide verlichting, de 2de kwam zeer schokkerig tot stilstand. Na het bijregelen van de decoder was dit opgelost.
Eenmaal thuis, begonnen met de details op de kap te monteren. Dit is niet zo 100% duidelijk op het meegeleverde plan. Een voorbeeld-16 van Marklin erbij gehaald en de schets van de dakpartij uit MSM64 + enkele foto's om de twijfels uit te sluiten.
De panto's zijn zeer mooi uitgevoerd, maar het mechanisme om ze te 'lossen' is fragiel en vrij onhandig. Tevens staan de panto's scheef als ze worden opgelaten.
De motor is zo goed als geruisloos, en het rijgedrag is voortreffelijk.
Nu op zoek naar een mooie sleep voor deze 160...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

n/a

citaat:
Het enigste probleem is : heeft tot mijn weten nooit in het geel gereden met 4 panto's (in het echt dus) [:(]

Toch wel, de 1602 heeft indertijd ook in het geel naar Basel gereden... [:)]

(Bewijs: Een foto in een oude Spoorweg Journaal (Om en bij nummer 30) die de gele 1602 in de loods van Basel toont...)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door 2622

citaat:
Het enigste probleem is : heeft tot mijn weten nooit in het geel gereden met 4 panto's (in het echt dus) [:(]

Toch wel, de 1602 heeft indertijd ook in het geel naar Basel gereden... [:)]

(Bewijs: Een foto in een oude Spoorweg Journaal (Om en bij nummer 30) die de gele 1602 in de loods van Basel toont...)



met 4 panto's ?

Is het mogelijk om die foto te zien ? (ik heb niet alle SJ's [:(])

rixke rail

Wat er ook van zij, de zomerdienst van 1974 was het enige seizoen dat de twee loks tot in CH mochten rijden.
citaat:
Maar daar ??n van hen op een mooie dag een seinstoring veroorzaakte op het net van de S.B.B., maakte deze laatste al vlug een einde aan dit project.


De 1603 en 1604 bleken ook een vierde panto gehad te hebben, maar zeker de laatste heeft nooit de ?Freccia del Sole? getrokken.
Edit : bronvermelding : Rail Revue en Spoorweg Journaal



In ieder geval werden de overbodige panto?s  pas in 1981 verwijderd (na de omschildering ?).
Als er al een gele 16 tot in CH gereden heeft, zal dat wel een serieuze uitzondering geweest zijn. Edit : zie verder !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door 2622

citaat:
Het enigste probleem is : heeft tot mijn weten nooit in het geel gereden met 4 panto's (in het echt dus) [:(]

Toch wel, de 1602 heeft indertijd ook in het geel naar Basel gereden... [:)]

(Bewijs: Een foto in een oude Spoorweg Journaal (Om en bij nummer 30) die de gele 1602 in de loods van Basel toont...)



Ik ben eventjes verder gaan zoeken : de bewuste foto staat in SJ # 40, in een artikel over de "Freccia del Sole". Deze dateert uit 1978 en het kan dus best, dat de 1602 in het geel met 4 stroomafnemers gereden heeft. (wel niet te zien op die foto [:(!][:I])
Het station B?le-SNCF (grensstation) was wel de limiet voor hen op dat moment. Tot daar loopt de Franse bovenleiding door.
Ze mochten CH toen wel degelijk niet meer verder in ! (Zie mijn vorige bijdragen hier)
Om samen te vatten : de 4e stroomafnemer stond op de 4 16'en tussen 1974 en 1981 (vanaf 1978 in het geel).  

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Deze dateert uit 1978 en het kan dus best, dat de 1602 in het geel met 4 stroomafnemers gereden heeft. (wel niet te zien op die foto [:(!][:I])


Maar wel op volgende twee foto's : [:p]





De foto's komen uit het boek "B - Elektrische Locomotieven Locomotives Electriques" van Max Delie en Jean-Pierre Schenkel.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

Eric, bedankt voor het zoeken in uw archive [;)]
Nog iets bijgeleerd vandaag, dus weer al een goede dag [:)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Eric, bedankt voor het zoeken in uw archive [;)]
Nog iets bijgeleerd vandaag, dus weer al een goede dag [:)]



All?, merci Patrick !
Tja, toch ??n persoon die reageert ! [:I]
Heb ik al die opzoekingen blijkbaar voor niets gedaan ! [B)]
Ik die dacht mijn verlof, ondanks het slechte weer, nuttig te besteden ! [:0]
Modelsspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Rixke, dankzij jou, Patrick en nog enkele anderen hebben we hier al veel vragen beantwoord. Verlof goed besteed ? Zeker man. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

All?, omdat er zov??l belangstelling is ([:0]), nog eentje om het af te leren ! Inspiratie voor de modelbaan ! [:p]




Foto komt uit "Op de Baan" # 36 - 12/98.

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail
Inspiratie voor de modelbaan ! [:p]
Dat zijn zulke foto's altijd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw