Reeks 13

Gestart door n/a, 29 januari 2007, 17:47:06 PM

treinliefde

citaat:
Geplaatst door janjozef

Toch raar hier, eerst kan en mag er geen slecht woord over de 13 geschreven worden en ineens kan er geen goed woord meer vanaf en dit voor dezelfde loc. Heeft een van de klagers al kontakt gehad met LS of de invoeder zelf, en zo ja wat zegt die ?

Jan



Die antwoorden zelfs niet op de 2 mails die we gestuurd hebben,

een vriend van mij heeft verschillende sets rijtuigen van LS en hij geraakt niet aan de wisselstroomwielen ervan.
De winkelier heeft ze besteld maar heeft ze nog niet binnen na 2 maand en hij heeft hem de versch. faxen van de bestelling laten zien.

Blijkbaar worden momenteel de bijhorigheden opzijgeschoven voor de productie.


Greg

Wisselstrromwielen?
Een wagon die op een gelijkstroombaan past kan toch ook op een wisselstroombaan rijden?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

13erke

Wat betreft de panto's las ik het volgende bij onze franstalige collega's :
citaat:
Slt ? tous.

Je vous confirme par ce post que des pantos Carmina pour remplacer ceux de la loco type 13 seront produits en f?vrier 2007.
Je tiens cette info de M. Didier GODRY (patron de Carmina) que j'ai rencontr? hier en personne.

@+
Blacky-be
gepost op : 13/12/2006


Wat hier nu nog van waar is, heb ik geen idee van. Misschien zijn er mensen hier opt forum die Didier GODRY kennen?

Anarchy

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Wisselstrromwielen?
Een wagon die op een gelijkstroombaan past kan toch ook op een wisselstroombaan rijden?



Ja,

en wat als je met blokken gaat rijden? Via wieldetectie checken of de sectie bezet is of niet geeft dan problemen he.

i11

citaat:
Geplaatst door 13erke

Wat betreft de panto's las ik het volgende bij onze franstalige collega's :
CiteerSlt ? tous.

Je vous confirme par ce post que des pantos Carmina pour remplacer ceux de la loco type 13 seront produits en f?vrier 2007.
Je tiens cette info de M. Didier GODRY (patron de Carmina) que j'ai rencontr? hier en personne.

@+
Blacky-be
gepost op : 13/12/2006


Bij welke handelaar kan je Carmina panto's kopen (en eventueel monteren)? Hebben ze ook een website? Heb al een hele tijd gezocht op het net en vind niks.
 

Peter

Jocadis verkoopt Carmina. Ik heb er een tijd geleden nog "krokodillen" van Carmina gekocht.
Met vriendelijke groeten
Peter

13erke

@ i11,
probeer je vraag eens op het franstalig forum te posten, die zullen de geschikte persoon vinden
www.trainminiaturemagazine.be/newforum

i11

Heb laatst een BB36000 gekocht van de SNCF. Die machine heeft 3 pantografen, waarvan de 25kV ~ (type AX) erg gelijkt op die van de reeks 13 (hoe heet de pantograaf van de reeks 13?; ook AX).

In dat laatste geval kunnen dus gewoon reserve pantografen voor de BB36000 van Jouef op de 13 van LSM gemonteerd worden.


 

locomotion

Carmina levert heel slecht. Om aan een Carmina panto te geraken heb je geduld nodig. Jocadis heeft er goede contacten mee, maar de levering is noppes.
De enige goede oplossing lijkt mij inderdaad de Jouef pantos te zijn. Zouden die los te krijgen zijn?
Locomotion

cgraaf

Ja, die zijn te koop. Ik heb een tijdje geleden eens geinformeerd wat ze zouden kosten, maar dat was wel erg veel: 55 Euro voor een set van 3 pantografen. Dat is er dan een met frans sleepstuk (bruikbaar voor de 13), een met italiaans sleepstuk (niet echt bruikbaar) en een met een breed sleepstuk (1500 V), die volgens mij niet erg overeenkwam met die voor een 13.

Ze zouden te bestellen zijn via je dealer. Nr. HS 1197.

Geen goedkope actie dus... maar het is te overwegen. Ik heb het overigens niet gedaan, dus ik heb er geen ervaring mee.

Is er trouwens al iemand die wel ervaring heeft met de nieuwe Carmina's. Ik ben wel benieuwd naar een fotootje voordat ik veel geld uit ga geven!


C.