Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Delta Control kapot?

Gestart door n/a, 26 januari 2007, 12:08:16 PM

n/a

Hallo allemaal, mijn eerste berichtje hier is gelijk een probleem..

Ik heb ..
-Delta Control 4f (66045)
-32 VA trafo (6647)
-DDW / M650xEmu / Koploper
-seri?le kabel (pin 3 TxD en pin 5 GND)

Als ik mijn delta control en trafo aansluit,
(Geel en Bruin: trafo -> delta, grijs: delta onderling doorverbonden, rood en bruin: delta -> rails)
dan kan ik normaal rijden met een trein (ik meet ook 18 (V) "gelijkspanning" op de rails met een multimeter).

Tot zover geen probleem..

Als ik nu de seri?le kabel aansluit op de delta (TxD op Blauw en GND op bruin), en ik zet de knop in de RECHTER stop positie. Dan krijg ik geen spanning op de rails..

Ik krijg wel spanning op de seri?le kabel (-12 V tussen TxD en GND), maar niks op de rails. Ik geef ook allemaal commando's met de software.. maar niks.. geen spanning op de rails.

Wat doe ik fout? Wat zie ik over het hoofd? Of is mijn delta kapot? Normaal delta bedrijf doet hij het wel.. alleen als booster voor de PC niet..

Graag hoor ik jullie visie, tips en hulp :) Alvast bedankt!

Martijn

INFO

Hi,

Heeft het ooit gewerkt? Of is dit je eerste poging?
Als het nog nooit gewerkt heeft, is de seri?le kabel dan wel juist, met name PIN 5?
Verder moet er een verbinding zijn met PIN 5 en de Rails, is deze er ook?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Eerste poging om met de computer de boel aan te sturen.

De seri?le kabel heb ik van: .

Tussen Pin 3 en pin 5 krijg ik een spanning van -12 (V), dit is een binaire '1' (+12 (v) is een binaire '0').

Ik heb de GND op alle bruine aansluitingen geprobeerd, op zowel de trafo als de delta control. (Dus ook rechtstreeks met de rails).

Ik neem wel aan dat alle Bruine GND aansluitingen in de trafo en de delta worden doorverbonden.. is dit correct?

INFO

Staat DDW goed ingesteld op het juiste SRCP format, heb je eerst DDW geactiveerd en op de juiste comport?
Wat zie je onder in het scherm van DDW voor mededelingen?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

M4m

Wat ik zie is dat je 66045 hebt als delta.
Een 66045 is niet hetzelfde als 6604.
Misschien loopt het daar mis, ik ken DDW niet maar gebruik wel een 6604 als booster met MRdirekt.
Misschien dat je hiermee verder komt, laat ons allen hopen.
Spoorse groeten, Peter

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Staat DDW goed ingesteld op het juiste SRCP format, heb je eerst DDW geactiveerd en op de juiste comport?
Wat zie je onder in het scherm van DDW voor mededelingen?




DDW: SRCP 0.82 geeft aan: COM1 on; Main thread started (V an); Server connected to 2 client(s).

EMU: Providing COM3; connected; Connected to Server

Koploper geeft ook aan COM3 goed te kunnen vinden.

In de logs van DDW en EMU kan ik alle test-commando's die koploper geeft goed volgen.. ook geen errors..
Voorbeeld van de log van DDW (commando vanuit koploper):
command for M?rklin protocol type 1 (M1) received
computed trits:
76 72 76 76 72 72 72 76 76
data package  :
63 63 0 0 63 63 63 63 0 0 0 0 0 0 63 63 63 63
Es wird an den Client gesendet :
1169839969.076 200 OK


Ik draai Windows XP, daarvoor ook de DDW_ntdriver: giveio.sys

- Hoe kan ik controleren of er daadwerkelijk output op mijn COM1 komt?
- Geeft de delta control standaard geen output op de rechter stop? Maar zet deze pas aan als er een juist commando op de data-port wordt ontvangen?

iig bedankt voor de reacties!


INFO

Ok,

En wat voor soort lok (decoder) staat er dan op de baan? Want die moet met deze gegevens gewoon rijden.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Ok,

En wat voor soort lok (decoder) staat er dan op de baan? Want die moet met deze gegevens gewoon rijden.




Uhlenbrock 76200. Digitaal nog niet kunnen testen, analoog werkt de loc met decoder wel.

Dit zijn pas mijn eerste stapjes digitaal..

laurens66

De delta geeft pas output als je input juist is.

n/a

citaat:
Geplaatst door laurens66

De delta geeft pas output als je input juist is.


Dan is er nog hoop.. misschien gooit windows xp roet in het eten..

Moet ik nog denken aan speciale com-poort instellingen? FIFO-buffers die uit moeten ofzo? 9600-8-N-1...?


erik de noorman

Van al het vorige ken ik niet veel.
Staat uw decoder op het juiste format ingestelt? De 76200 is een multiprotocol. Normaal is de fabriekinstelling (nieuw) motorola.

Erik

INFO

citaat:
Geplaatst door martijnpe

citaat:
Geplaatst door INFO

Ok,

En wat voor soort lok (decoder) staat er dan op de baan? Want die moet met deze gegevens gewoon rijden.




Uhlenbrock 76200. Digitaal nog niet kunnen testen, analoog werkt de loc met decoder wel.

Dit zijn pas mijn eerste stapjes digitaal..



Ok,

Stuur deze decoder dan eens aan met M2 ipv M1, of N2
Dit moet je regelen via EMU605x

De Delta zend alleen als hij daar opdracht toe krijgt.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

** HIJ DOET HET ** blijblijblij :D

Ik zat dus nog ff wat te rommelen met DDW/EMU/koploper.. en opeens deed hij het.. geen idee waarom.. dus ik alles uitzetten en weer wat proberen.. NIKS :(

Maar nu heb ik het gevonden.. Ik moet eerst alle programma's aanzetten: DDW, EMU en KOPLOPER. In EMU moet ik power on het vinkje weghalen. Dan pas zet ik de delta aan (of ff knop uit/aan), dan start ik in koploper de centrale eenheid, en dan pas zet ik het vinkje in EMU bij power on er weer achter...

nu heb ik hele mooie knipperende verlichting ;) maar hij doet het wel!

.. je moet er maar opkomen! De delta moet inderdaad een startup commando krijgen, en dat krijgt hij blijkbaar alleen op deze manier.

Ik heb de locdecoder ook al kunnen programmeren, van adres 1 naar adres 78.

Heel erg bedankt voor alle reacties!

INFO

De Delta Controller daar hoef je helemaal niets mee te doen, die staat altijd hetzelfde. De volgorde van opstarten van de diverse programma's dat kan wel uit maken, en ook als je via Koploper een noodstop hebt gegeven, is de kans groot dat DDW niet meer reageert.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

hobbyist

Vraagje voor Martijn. Hier zijn nog wel denkelijk forumleden die zo een delta controller hebben en die het graag willen aansluiten op hun baan. De gele en bruine draad gaat naar de transformator. De rode en zwarte aansluiting gaan naar de rails. de twee grijze zijn eigelijk bedoeld voor een handregelaar. De blauwe aansluiting weet ik niet. Nu is mijn vraag. Hoe heb jij de 66045 4f aangesloten aan de computer. Ik denk dat er vele hiermee zijn geholpen.