Trix

Gestart door Janssfs, 24 januari 2007, 21:04:15 PM

Janssfs

Wat zijn jullie algemene bevindingen van Trix? E?n van de modellen heeft mijn aandacht getrokken maar ik heb geen idee over de kwaliteit en rijeigenschappen ervan.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Jan

INFO

Trix, is gewoon een goed merk, en nu het onder de Marklin vlag zit, zal de kwaliteit en de uitvoering gelijk zijn aan het MArklin product.

Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Bundesbahnfreak

Ik heb een oude Trix (een 217 van de DB), voor die tijd een mooi model dat nu nog mag gezien worden

Bundesbahnfreak

Inderdaad Trix zit bij M?rklin, de techniek hebben ze nu van M?rklin en de M?rklins hebben de detaillering van Trix, de Trix modellen waren mooi afgewerkt

groetjes

Jean

Ik heb een aantal Trix locs. Zowel uit het Marklin tijdperk (vanaf 1996) als uit de pr? Marklin tijd (locs uit eind jaren '70 en begin jaren 80). De echte dus.

De echte Trixen uit de genoemde periode zijn in mijn ogen fraaie dingetjes. Natuurlijk hebben ze geen opgezette stangetjes, hendeltjes, ed. zoals je tegenwoordig wel ziet, maar opdrukken, vormgeving, ed. zijn bijzonder fraai weergegeven.      

Minpunt van de locs is wel de matige motor en soms is door het aantal antislipbandjes de stroomafname ook niet altijd even betrouwbaar. Dat eerste kan worden opgelost door inbouw van een andere motor.
Zie bijv.  http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=596.0
Het tweede kan worden opgelost door het plaatsen van vervangende wielen zonder asb's. Dat gaat echter wel ten koste van de trekkracht. Bij de ene Trix meer dan bij de andere.

Na ombouw met een kwaliteitsmotor, krijg je perfect rijdende locs. Een mooie toevoeging op je baan. De ombouw is van deze locs heb ik als 'zeer eenvoudig' ervaren.  

De Trix locs uit het Marklintijdperk zijn Marklin klonen.

Groet,
Jean

Bundesbahnfreak

Ik sluit me volledig bij Jean aan

Peter

Ik heb twee stomers van Trix, nl. de Duitse baureihe 42.90 Franco Crosti, en de baureihe 10.
Beide inmiddels gedigitaliseerd, de 42.90 met Esu, de 10 met een 21 polige Trix decoder.
Alhoewel beide loks niet bepaald de stilste zijn van mijn verzameling, hebben toch goede rij-eigenschappen. Een negatief punt is bij de baureihe 10 die afschuwelijke gele LED verlichting
Met vriendelijke groeten
Peter

Janssfs

Heeft er iemand de 22597 - Stoomloc 81?

janjozef

Ja die heb ik rijd zeer goed en niet lawaaierig

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eric

Ik heb er ook eentje.
Prima locje met een zeer goede stroomafname.

argilla

ik heb een 25 condenz van trix met esu Prima lok en muisstil van motor. Zelfs de 2 vents in de tender hebben een motortje en draaien gestuurt door de decoder ( F6 op de multimuis aan -uit)  Ga zekers nog trix aanschaven. Details in overvloed en een bijzonder fraaie schuifbeweging heeft de lok. Spijtig dat er geen sound bij is ( alhoewel in de tender nog plaats is in overvloed voor een klein speakertje, misschien kan iemand onder jullie mij vertellen hoe dit te doen ( inbouwen hoe ??), en waar het geluid te vinden is ??[;)]

Nog dit de lok is intussen 8 maanden oud. Hij rijdt dagelijks en trekt CIWL-rijtuigen (ook van trix) misschien niet volgens de geldende normen maar wel  ........ fraai zicht !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Janssfs

Stoomloc 81 is gebaseerd op de BR55 en die bestaat in loksound. Dus daar zou deze moeten in passen.

poco loco

Ik heb 5 tijdperk III Trix-locs.
NMBS serie 122---(ref.22596
-----------201--------22320
-----------205--------22750
CFL-------3600-------22306
SNCF-----12000------22728)      
Allen gedigitaliseerd en de diesels voorzien van locsound.
Over afwerking en rijeigenschappen ben ik zeer tevreden, maar de belgen zijn "laweitmakerkes", zoals Gerolf het eens plastisch uitdrukte.
De 'krokodillen' zijn anders gemotoriseerd en die draaien een stuk soepeler en stiller.

groet, luc.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door argilla

ik heb een 25 condenz van trix met esu Prima lok en muisstil van motor. Zelfs de 2 vents in de tender hebben een motortje en draaien gestuurt door de decoder ( F6 op de multimuis aan -uit)  Ga zekers nog trix aanschaven. Details in overvloed en een bijzonder fraaie schuifbeweging heeft de lok. Spijtig dat er geen sound bij is ( alhoewel in de tender nog plaats is in overvloed voor een klein speakertje, misschien kan iemand onder jullie mij vertellen hoe dit te doen ( inbouwen hoe ??), en waar het geluid te vinden is ??[;)]

Nog dit de lok is intussen 8 maanden oud. Hij rijdt dagelijks en trekt CIWL-rijtuigen (ook van trix) misschien niet volgens de geldende normen maar wel  ........ fraai zicht !

>>> Zet wel een veiligheidsbril op hiervoor en draag je handschoenen!