Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Mijn wegen lukken niet.

Gestart door thalysken, 22 januari 2007, 15:00:15 PM

thalysken

Beste modelspoorvrienden,

Ik heb ooit al eens vroeger weg op mijn baan geplakt maar dat was echt mislukt. Mijn vraag is nu: Hoe moet ik wegen op m'n baan plakken of leggen zonder van die naten?

Alvast bedankt,
Thijs

Gerolf

Wat voor bestrating wil je immiteren? Asfalt kan je rechtstreeks schilderen, kinderkopjes kan je met klei sculpteren en daarna schilderen, ...
Naden kan je wegwerken met plamuur.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thalysken

Schilderen zal het simpelste zijn denk ik, niet.

janjozef

een smal latje karton (1cm breed 2 mm dik) in het midden van de weg kleven en daarboven karton wat bol erover lijmen/nagelen dus het midden van de straat komt iets hoger (2 mm) dan de zijkant van de straat en schilderen met grijze verf, daarna zacht opschuren en dan nog zeer fijn tamponeren met wit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

net zoals jan werk ik met zo een latje, maar dan strijk ik er gips(polyfila) overheen. als alles droog is wat schuren met fijn schuurpapier(500) en schilderen met HEKI nr 6601 asfaltverf. lijnen trek ik met een witte stift. als alles goed droog is wat dry-brushen met sepiakleur.

veel succes
 

thalysken

Beste janjozef en glamo,

Ik ben namelijk nog niet zo ervaren met modelbouw en daarom stel ik de volgende vraag: Als het mogelijk is om het nog eens uit te leggen maar dan met foto's er bij? Ik zeg wel als het mogelijk is.

Alvast bedankt,
Thijs

glamo

dat is zeker mogelijk thijs, ik zou ze doormailen maar heb je mailadres niet.
het lukt me niet ze hier op het forum te zetten.

mvg kurt
 

thalysken

Beste glamo,

Ik heb er nu voor gezorgd dat je terug kan mailen via het forum.

Vriendelijke groeten,
Thijs

n/a

thalysken ik weet niet hoe je duits is maar kijk eens hier onder http://www.modellbaehnle.de/tips.htm