Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe Locs

Gestart door quf, 10 januari 2007, 10:19:03 AM

thalysken

#45
@mijnheer kedeng kedeng de directeur

Je kunt anders nog eens proberen om dat B logo er bij op te krijgen en dat geel wat oranjer te maken.

vriendelijke groeten,
Thijs

Brunel

#46
citaat:
Geplaatst door Tom

Het zal wel raar zijn als de nieuwe loc in combinatie zal rijden met trek-duwstammen die een stuurstandrijtuig hebben met de kop van een 13. [:D]



Valt wel mee. Het lukt me niet vaak om de kop van een stuurstand en de kop van de loc in ??n trein tegelijk te zien. [:D]

Kedeng Kedeng

#47
citaat:
Geplaatst door thalysken

@mijnheer kedeng kedeng de directeur

Je kunt anders nog eens proberen om dat B logo er bij op te krijgen en dat geel wat oranjer te maken.

vriendelijke groeten,
Thijs

Gij zet den directeur al dadelijk aan het werk gij [}:)],
Maar was er toch al mee bezig [;)].



thalysken

#48
@kedeng kedeng

Dit is echt wel prachtig.Ja,ja.[^]

loco

#49
NMBS zou aanvankelijk aan Siemens gevraagd hebben om de neus van de 13 op het model te plakken, maar dat is niet doorgegaan. Misschien hebben ze toch nog geprobeerd om Bonardier een deel van de koek toe te wijzen. Dit was te lezen in het laatste bericht van www.hov-rn.nl.
Volgens hetzelfde bericht (en terecht zoals op de laatste tekening) is het niet vanzelfsprekend dat het de reeks 14 wordt.
loco

mardelat

#50
Ergens is er iets dat niet volledig klopt. De pers geeft melding van 60 (optie 60) lokomotieven voor personenvervoer. Tot hier alles OK, in de vooruitzichten van de NMBS staat dat er 40 (veertig) loks voor goederenvervoer worden aangeschaft. Van duidelijkheid gesproken zeg!
Marcel

Greg

#51
Dat van die 60 locs voor rezigers is correct.
Maar wwat er is van die 40 locs voor goederen, dat weet ik zelf ook niet.
Ik heb er nog niets concreet van gehoord. Maar het staat inderdaad al zeer lang op de site van NMBS. Ik denk meer dan een jaar zelfs, als het al niet langer is.

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

#52
Van die goederenloc's is niets van aan. Gewoon nieuwe HLE's voor reizigersverkeer.

13erke

#53
Het is hier al eens geschreven , voor de 13 was er ook een optie voorzien van 60 bijkomende loks, daar hebben we niets van gezien. Dit zal bij de reeks 14 ook zo wel zijn, wel heb ik opgevangen dat er 15 loks besteld zouden worden van het zelfde type maar dan ook nog eens uitgerust met 15 kV voor op de montzen route. Die 60 loks uitrusten met 15 kV was dan ook niet nodig omdat ze binnelandse diensten gaan rijden[;)]

treindumping

#54
Volgens een medewerker van de NMBS worden de 40 voor het goederenvervoer ook aangekocht, dat heb ik toch vernomen gisterenavond.

Rochevalien

#55
citaat:
Geplaatst door loco

NMBS zou aanvankelijk aan Siemens gevraagd hebben om de neus van de 13 op het model te plakken, maar dat is niet doorgegaan. Misschien hebben ze toch nog geprobeerd om Bonardier een deel van de koek toe te wijzen. Dit was te lezen in het laatste bericht van www.hov-rn.nl.
Volgens hetzelfde bericht (en terecht zoals op de laatste tekening) is het niet vanzelfsprekend dat het de reeks 14 wordt.
loco



>>>[:D][:D]  

Gerrit

tt4403

#56
De nieuwe locs worden niet reeks 14 maar... 18.

Dat reeksnummer is toch al eens gebruikt zal je zeggen? Klopt, maar de vorige reeks 18 is uit de geschriften geschrapt en in het verleden zijn ook enkele reeksen meermaals voorgekomen (oa reeksen 71 & 81).

Wie zin heeft kan de afbeelding dus nogmaals aanpassen [:D]

Kedeng Kedeng

#57
citaat:
Geplaatst door tt4403

De nieuwe locs worden niet reeks 14 maar... 18.

Dat reeksnummer is toch al eens gebruikt zal je zeggen? Klopt, maar de vorige reeks 18 is uit de geschriften geschrapt en in het verleden zijn ook enkele reeksen meermaals voorgekomen (oa reeksen 71 & 81).

Wie zin heeft kan de afbeelding dus nogmaals aanpassen [:D]

Iegelijk kan het me niet schelen welke nummer het word,
Ik ben al blij dat we weten welke loc het word.

Tom

#58
Oh, ik vind het erg voor de 18 dien og overblijven, en ik hoop dat et geen verwrring zaait op het forum.
18... ze zijn ook niet erg origineel, waarom geen 17?
Tom

diesels

#59
citaat:
Geplaatst door Tom

Oh, ik vind het erg voor de 18 dien og overblijven, en ik hoop dat et geen verwrring zaait op het forum.
18... ze zijn ook niet erg origineel, waarom geen 17?


Bijvoorbeeld. Eerst maar even afwachten dus....