Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe Locs

Gestart door quf, 10 januari 2007, 10:19:03 AM

quf

Het stond deze morgen in de krant (GVA), met foto, De NMBS heeft voor het personenvervoer 60 locs besteld bij Siemens, met een optie voor nogmaals 60. De beslissing is dus gevallen.

Groeten

Frank

Kedeng Kedeng

#1
Ik vraag mij af welke nummers de NMBS die loc dan gaat geven? volgens mij kan het de 14 niet worden
Want reeks 14.00 + 120 = reeks 15.20 al ik goed kan tellen & reeks 15 bestaat al.

Of CFL heeft misschien weer mee geschopt voor enkele locs [:D].

Kedeng Kedeng

#2
Het nieuws staat al op de site van de pijl met prototype van de loc (dat ik heb gemaakt [}:)])

http://www.de-pijl.info/nieuwsgrootbedrijf.htm

Tom

#3
Ik denk niet dat die optie er zal komen, want bij de 13 was die er ook en die is er niet gekomen.
Tom

trainfreak

#4
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik vraag mij af welke nummers de NMBS die loc dan gaat geven? volgens mij kan het de 14 niet worden
Want reeks 14.00 + 120 = reeks 15.20 al ik goed kan tellen & reeks 15 bestaat al.

Of CFL heeft misschien weer mee geschopt voor enkele locs [:D].




Sommigen zeggen dat het een vervolgserie zal zijn op de 13.
Dus beginnen vanaf 1361 tot 14xx
Spoorse groeten
Dimitri

Kedeng Kedeng

#5
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik vraag mij af welke nummers de NMBS die loc dan gaat geven? volgens mij kan het de 14 niet worden
Want reeks 14.00 + 120 = reeks 15.20 al ik goed kan tellen & reeks 15 bestaat al.

Of CFL heeft misschien weer mee geschopt voor enkele locs [:D].




Sommigen zeggen dat het een vervolgserie zal zijn op de 13.
Dus beginnen vanaf 1361 tot 14xx

De 13 is toch gemaakt door Alstom & niet door Siemens of vergis ik mij?

Peter

#6
Op de website Belrail van de NMBS staat een voorbeeld van de nieuwe reeks 14 afgebeeld, het betreft een Siemens ES64-U2. De bijgeplaatste foto op de NMBS site toont deze lok in de kleuren van de OBB (Oostenrijkse spoorwegen). Al Piko zo nodig een fictieve NMBS lok wou maken zouden ze beter zo'n Taurus genomen hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

#7
Volgens die site van Belrail zou het een versterking zijn voor de reeks 13. Dat is iets anders als een vervolgserie h?.
Ze zouden uitsluitend voor de goederendienst dienen als ik het goed begrijp.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

#8
citaat:
Geplaatst door Peter

Op de website Belrail van de NMBS staat een voorbeeld van de nieuwe reeks 14 afgebeeld,

Kun je die link is geven want ik vind dat niet.

Gerolf

#9
't is een franstalige website, Roy:

http://www.belrail.be/F/fiches/index.php?page=nouveau

onderaan de pagina staat de 14.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

#10
Wouw een Taurus bij de NMBS, dat heb altijd al graag willen zien. [:p]
Jammer dat hij alleen in de goederendienst zou komen, want hij heeft zeker de elegantie voor de reizigersdienst vind ik.
Het zou dan wel de eerste keer zijn dat de NMBS een duidelijk onderscheid maakt voor locs in reizigers en goederendienst.
Tom

trainfreak

#11
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Volgens die site van Belrail zou het een versterking zijn voor de reeks 13. Dat is iets anders als een vervolgserie h?.
Ze zouden uitsluitend voor de goederendienst dienen als ik het goed begrijp.



Als het om reeks14 zou gaan dan zullen er nooit 120 locs van kunnen rijden.
Ofwel moeten ze de 15 veranderen of schrappen!
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

#12
Er staat niet 'uitsluitend' voor de goederendienst, maar 'hoofdzakelijk'. Dat is een lichte nuance. [;)]

Hopelijk wordt er niets gewijzigd aan het uiterlijke van de loc, zodat we snel en goedkoop een Belgisch model mogen verwachten. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

#13
Hoeveel wordt er zo gevraagd voor een Taurus in model?
Tom

Peter

#14
Volgens de website van Piko kosten zowel het AC als het DC model in H0
82,99 euro (een weggeefprijsje) Hier in Belgie zal het waarschijnlijk iets duurder zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter