Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

testtrein

Gestart door nmbs, 09 januari 2007, 23:59:54 PM

nmbs

Vandaag heeft er een testtrein gereden tussen Brussel en Luik via L2. De trein bestond uit
I11 Stuurrijtuig
2X I11
TYPE13
2XI11
I11 Stuurrijtuig
een trein met in het midden de loc dus ipv aan het uiteinde.  Fotos zullen wel her en der opduiken want er stonden redelijk wat geintresseerden langs de kant en in de stations.  Testen werden vooral gehouden om de deuren te testen van de rijtuigen, of ze allemaal dichtgingen (en dichtbleven) en terug opengingen na het openingsbevel.

Tom

Waarom worden de I11's opeens getest, die zijn toch al een hele tijd in dienst?
Tom

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Tom

Waarom worden de I11's opeens getest, die zijn toch al een hele tijd in dienst?


Ja, maar in de normale dienst staat de loc niet in het midden[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

n/a

zoiets noemt een kameel trein.
word veel gebruik in zwitserland

Klaas Zondervan

Een dromedaris is ook een kameel.

GeM

citaat:
Geplaatst door dampflok

zoiets noemt een kameel trein.
word veel gebruik in zwitserland


In Nederland ook enkele keren iets dergelijks gezien: stuurpost - rijtuigen - loc 1600 - loc 1600 - rijtuigen - stuurstand.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

mark7758

Je bedoelt met 1x 1600 in het midden.
2x 1600 kan helaas niet werken.
Ritten waren onder andere voor grote groepen padvinders.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door mark7758

2x 1600 kan helaas niet werken.

Waarom niet? Elke stam heeft 1 loc. Als je 2 stammen koppelt heb je 2 locs, dat is lagereschoollogica. Op diverse trajecten in Nederland is de voeding van de bovenleiding verzwaard om dit mogelijk te maken.

mark7758

Een 1700 is te koppelen met een andere 1700 en dan wordt het vermogen zo beperkt dat het net 1 eloc is.
Dus 1 1700 is 4500KW. En 2x 1700 is ook 4500Kw. Maar dan 2250 per loc.
Een 1600 is niet te koppelen met een tweede 1600. Is wel getest. Maar het vermogen wordt dan niet beperkt. En de bovenleidingdraad wordt dan te warm. Je neemt dan bijna 9000 Kw van de bovenleiding af.
Er is een groot verschil wat betreft techniek tussen een 1600 en 1700.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

GeM

Ik kan niet met zekerheid zeggen of beide locs tractie verzorgden of dat er eentje gewoon meereed. Kan het niet zijn dat de 2de stam gewoon meerijdt en dat het geheel verderop in een station gesplitst wordt in 2 afzonderlijke stammen? Ik zie die combinatie dikwijls voorbij razen in Weesp (A'dam).
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

T03

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Een dromedaris is ook een kameel.



Heu... ik geloof niet[;)]
Het heeft iets met bulten te maken...
Heeft dit treinstel 1 of 2 bulten op de rug [:o)]hahaha

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

Klaas Zondervan

Marc, beter je huiswerk doen voordat je iemand uitlacht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dromedaris

diesels

citaat:
Geplaatst door GeM

Ik kan niet met zekerheid zeggen of beide locs tractie verzorgden of dat er eentje gewoon meereed. Kan het niet zijn dat de 2de stam gewoon meerijdt en dat het geheel verderop in een station gesplitst wordt in 2 afzonderlijke stammen? Ik zie die combinatie dikwijls voorbij razen in Weesp (A'dam).


Dat zijn dus 1700-en [:)] Uiterlijk bijna hetzelfde [:D]