Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Ombouw lima 125.012 tot 2401

Gestart door rixke rail, 08 januari 2007, 22:17:59 PM

Rochevalien

Dat setje met die leds zou ik wel kunnen gebruiken,wat moet je er nog voor hebben?

Gerrit

rixke rail

Nieuwe handrails aangebracht :




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Zoals eerder gezegd wacht ik op de onderdelen van M?rklin/Trix.
Omdat ik eerder slechte ervaringen heb met het bestellen van onderdelen, heb ik besloten een andere Lima (208185 alias groene 2371) te kannibaliseren om mijn project (voorlopig [?]) af te werken. Wat anders om een Lima te superen dan Lima-onderdelen ? Raampjes, wielframe en zelfs de stroomafnemers (ook voorlopig ?) heb ik gerecupereerd van voornoemde loc. Ik heb toch een aantal groene 23'ers van Trix, dus vond ik het de moeite waard deze op te offeren.  



De arme 2371 heeft als donor gediend !


Wat vinden jullie ervan op dit moment ?
Hij moet dus wel nog verder afgewerkt worden : stuurpost, stroomafnemers (isolatoren), Symoba-koppelingen, ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Niet gewacht tot de hel spreekwoordelijk overvriest en M?rtrix de onderdelen levert; onderdelen besteld bij Paul Bellon (stroomafnemers van Sommerfeldt) en euh... overspanningsbeveiliging (of hoe noem je dat ding op het dak van de loc ?))




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Hij is een tijdje weer in de kast gegaan, maar nu is hij, op koppelingen na, af.
Een algemeen zicht op de loc. De stroomafnemers zijn geschilderd in primer om ze te verdoffen.


De handrail op de neus bijgekleurd, zodat ze nu echter lijkt, lantaarnhouders onder de koplampen, trapjes voor de machinist bijgekleurd


Identificatie van het thuisdepot aangebracht.



Wat vinden jullie ervan ?
Spijtig genoeg heeft forumgenoot Sicco (Dierdorp) zijn vroegere fotosite opgedoekt en is de foto van Jos Gillard van dit model niet meer on-line !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Artologic

Hey Rixke,

Dat is toch een secuur werkje geweest, maar t resultaat vind ik wel mooi :-). Die motor uit de jaren stilletjes is wel iets heel speciaal, dat model heb ik nog nooit gezien en k heb best wat van lima gehad. Heb je die nog aan de praat gekregen? Eveneens heb je die loc verlaagd? T is een leuk projectje

Mvg
 

n/a

Inderdaad mooi projektje! Altijd leuk om oude dingen weer te doen rondbollen.

Daarom alvast sorry voor de misschien vervelende opmerking... maar had de 2401 langs 1 zijde geen speciale, aerodynamische neus gekregen? Ik zie die hier nergens op de foto's...

Artologic

Hey tiep16

Deze had idd een speciale neus, maar deze was afneembaar... Dit is dus de versie waar de neus is afgenomen ^^.

Mvg
 

rixke rail

De eierschelp-achtige stroomlijning die tiep 16 aanhaalt werd bij de 124.001 (ex 123.083), samen met een aantal technische aanpassingen aangebracht in 1968. De proefritten (tussen Landegem en Aalter), met het oog op de bouw van de reeks 20, vonden plaats in mei en juni 1969.
Daarna reed hij als 2401 tot 1974 rond als mijn model.
In 1974 werd hij de 2383, die vandaag trouwens als opdrukloc dient te Li?ge.
Kristof of Sicco, verbeter mij a.u.b. als ik fout ben !
Info komt uit "Electrische locomotieven" van Max Delie en Jean-Pierre Schenkel.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN