Nummering

Gestart door Peter, 07 januari 2007, 13:05:37 PM

Peter

Wanneer heeft de NMBS de nummering van de loks veranderd, bv.
122001 naar 2201.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Ronde 1970, meestal samen met de nieuwe livrei '1970', maar deze is niet op alle materieel toegepast.
Tom

trainfreak

Was het niet op 1-1-1971 dat ze inging?
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Wanneer heeft de NMBS de nummering van de loks veranderd, bv.
122001 naar 2201.


de nummering is in voege sinds 1 januari 1971.
Eind september 1970 hebben de verschillende ateliers de lijsten gekregen met de nieuwe nummers. Voor 31 december 1970 moesten de nieuwe nummers op het materiaal staan.


rixke rail

Ook hierover heb ik nog wat documentatie in mijn archiefmappen zitten. [8)]
Simpele vraag volstaat om van mij een scan doorgemaild te krijgen ! [;)]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Eric,

Laat maar komen.

Erik

Peter

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Nog een vraagje en dan kan ik voorlopig verder: Wanneer veranderde de kleur van de diesel-motorwagens van een-kleur groen naar rood/geel. Mijn laatste vraag die ik wou stellen heb ik zelf gevonden in boeken: Ja, mechanische signalen zijn samen gebruikt met bovenleiding.
Met vriendelijke groeten
Peter

diesels

citaat:
Geplaatst door Peter

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Nog een vraagje en dan kan ik voorlopig verder: Wanneer veranderde de kleur van de diesel-motorwagens van een-kleur groen naar rood/geel. Mijn laatste vraag die ik wou stellen heb ik zelf gevonden in boeken: Ja, mechanische signalen zijn samen gebruikt met bovenleiding.


Het rood-geel kwam in 1969 of net 1970. En ja, er zijn dus roodgele motorwagens geweest met het oude nummer...:-) Nog leuker: er zijn ook twee-tinten groene elocs geweest met viercijferig nummer.

trainfreak

Eric, ook aan mij mag je die info doormailen als je wilt!

@Peter: Er is nu nog steeds een lijn waar ze armseinen gebruiken

Edit: heb gevonden in het boek "Motorrijtuigen" van Max Delie dat ze vanaf 1971 werden omgeschilerd naar rood-geel.
Spoorse groeten
Dimitri

Tom

citaat:
Geplaatst door trainfreak

@Peter: Er is nu nog steeds een lijn waar ze armseinen gebruiken

In belgie, waar?
Tom

rixke rail

citaat:

Het rood-geel kwam in 1969 of net 1970. En ja, er zijn dus roodgele motorwagens geweest met het oude nummer...:-) Nog leuker: er zijn ook twee-tinten groene elocs geweest met viercijferig nummer.



Vooropgesteld dat het tweetintengroen begin jaren zestig verdween, en de nieuwe nummering in januari '71 moest in voege treden, had ik daar graag wel een foto van gezien !
Roodgele motorwagens met het oude nummer ?!?
Dat wilde ik ook wel eens graag zien !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

Der zijn zoveel uitzonderingen, zoals die 51 met oud nummer in 1970 livrei.
Tom

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door trainfreak

@Peter: Er is nu nog steeds een lijn waar ze armseinen gebruiken

In belgie, waar?



Lijn 100 van Saint-Ghislain naar Tertre.
Er rijden daar 77'ers!
Spoorse groeten
Dimitri

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Nog een vraagje en dan kan ik voorlopig verder: Wanneer veranderde de kleur van de diesel-motorwagens van een-kleur groen naar rood/geel. Mijn laatste vraag die ik wou stellen heb ik zelf gevonden in boeken: Ja, mechanische signalen zijn samen gebruikt met bovenleiding.



>>>>[?][?][?] Was jij niet gestopt met Belgisch te bouwen, Peter?


Gerrit

diesels

citaat:
Vooropgesteld dat het tweetintengroen begin jaren zestig verdween, en de nieuwe nummering in januari '71 moest in voege treden, had ik daar graag wel een foto van gezien !

Want anders geloof je me niet? [:D] Als het zo gesteld wordt heb ik zoiets van: wacht maar tot de volgende update van mijn site... [:o)]

En nu serieus: sorry, maar ik twijfel enorm op die foto's hier nu neer te zetten. Ik had ze al bewerkt al bewijs, en dat terwijl ik ze eigenlijk als 'scoop' voor railfoto/dieselloconline bedoeld had. Een dergelijke respectloze houding motiveert echter allerminst, zeker niet omdat ik denk dat zeven jaar archiefopbouw voor dieselloconline wel iets aan respect zou verdienen....

groeten Sicco