Nieuws:

Nu in MSM 263 REPORTAGE: Terugblik op de 11de Grote Modelspoor Expo

Hoofdmenu

Van Biervliet consumentenrecht

Gestart door Meester, 13 december 2025, 11:28:48 AM

Metpetergaathetbeter

Ik had al eens een roco 62 met hetzelfde euvel. Alle merken een veelvoud aantal, een 100tal loc's met enkel een roco die een mankement had.....en die andere--------

erik de noorman

Ik ben ook in het bezit van enkele loc's van VBV (3 rail). Ik mag stellen dat mijn loc's mechanisch nog nooit problemen hebben gehad en al heel wat meters op mijn baan hebben afgelegd (ik zal maar duimen zeker). Wel heb ik al bij 3 loc's de sounddecoder (net buiten garantie)moeten vervangen omdat ze kortsluiting gaven. Nog nooit gehad bij loc's van andere merken die met sound zijn uitgerust.Daar stel ik mij wel vragen bij.

Erik.

Metpetergaathetbeter

krispy

Citaat van: Meester op 15 december 2025, 11:41:50 AMDit gaat nog spannend worden.....
Maar vele van ons rijden er blijkbaar toch nooit meer, dus dat ze het dan toch niet doen is van ondergeschikt belang  >:(

das hier het tegengestelde , ik probeer elke lok toch maandelijks zen rijtijd te geven , hier steekt niks weg of in dozen , alles op de baan of leggers , zodat ze snel gewisseld zijn , en neen veel problemenen heb ik niet , eens een 55 van VBV met gekend probleem ( heb er 4 bollen waarvan 3 zonder tot nog toe) en een 22 van VBV waar het cardanknopje gelost was , verder een tandwiel van mechano
( reeks 26), de break van olearts die intern triestig bedraad was ( voledig zelf herdaan en dan probleemloos ) , dus echt geen klagen hier dit op een totaal van zo'n 90 tal dat geregeld rondtoerd ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

mijn 55 reed waarschijnlijk ook nog, zelfs met kapotte tandwielen( ( (5 van de 6) waarschijnlijk was
de aandrijving vanaf de motor die wegviel die het grootste probleem gaf en zorgde voor het uitvallen.

Metpetergaathetbeter

Kris, hoop voor U de vernieuwde "betere?" versies

Meester

Citaat van: erik de noorman op 15 december 2025, 12:38:09 PMWel heb ik al bij 3 loc's de sounddecoder (net buiten garantie)moeten vervangen omdat ze kortsluiting gaven. Nog nooit gehad bij loc's van andere merken die met sound zijn uitgerust.Daar stel ik mij wel vragen bij.

Naast de gewone garantie is er ook nog sprake van hoe lang een product verwacht wordt mee te gaan.
Na de officiële garantieperiode (fabrieks- of verkopersgarantie) heb je vaak nog steeds recht op garantie via de wettelijke garantie, die geldt zolang je redelijkerwijs mag verwachten dat een product meegaat. Een decoder kan zeker 10 jaar of meer prima werken. Dus ook vlak na het verlopen zijn er bij een klantvriendelijk bedrijf zeker mogelijkheden.
Betreft het een ESU, dan deze in overleg rechtstreeks opzenden naar ESU. Daar doet men in elk geval wel aan klantenservice.

krispy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 december 2025, 12:57:17 PMKris, hoop voor U de vernieuwde "betere?" versies
de eenige 55 met probleem was die van msm actie alsook de 22 ,als men andere vbv hebben toch nog toe geen probleem
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

anne w

Bij een andere forum kom ik het volgende tegen in het regelement:

"Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven (winkels, beurshandelaren, websites, etc.) en hun personeel. Dergelijke bijdragen worden verwijderd. Dit geldt ook voor privé-verkopers op verkoopsites (zoals bijv. Marktplaats, eBay, etc)."

Dit is vanwege het feit dat dit soort uitlatingen oncontroleerbaar zijn en evengoed van een concurrent of een persoonlijke vijand af kunnen komen.

Behalve de allereerste bijdrage die wel controleerbaar is, zou de rest van de bijdragen onder het bovenstaande verbod vallen.

Indien de producten van dit bedrijf echt zo slecht zijn, dan is er een spreekwoord: "eenheid maakt macht", dus verenig jullie en zorg voor een gezamenlijke actie om jullie recht te verkrijgen.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Meester

Citaat van: anne w op 15 december 2025, 22:04:25 PMBij een andere forum kom ik het volgende tegen in het regelement

Maar we zijn hier niet op het "andere forum" welke verder ook niet genoemd wordt.
Overigens kan een winkelier alhier ook gewoon reageren op zijn "Voorwaarden", "garantie" en genoemde "gebreken aan modellen." Dat zou vanuit klantenservice ook prima zijn en hopelijk zaken verduidelijken.

anne w

Sorry, ik ben niet compleet genoeg geweest, ik heb slechts één forum gecheckt, ik heb er nu nog wat meer gecheckt, meer forums stellen de b.g. voorwaarde.

Het doel is erg simpel: de sfeer op een forum wordt, naast de oncontroleerbaarheid negatief beïnvloed door ellenlange klaagtopics over de kwaliteit van spullen of leveranciers.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

ERVIN

Dit komt uit " ons " reglement. En ik als mod ken dit vanbuiten. ;D

Het is verboden om :

3) Ongegronde kritiek aan het adres van fabrikanten, invoerders, handelaars en/of internetwinkels.
Constructieve kritiek en/of aandragen van positieve voorstellen of oplossingen daarentegen kunnen we alleen maar goedkeuren.

De kritiek die hier in dit topic gegeven word is niet ongegrond , want ikzelf heb dezelfde problemen als menig andere collega hier op het forum.
Er zijn , weliswaar in een ander draadje , constructieve kritiek en oplossingen gegeven over het probleem wat zich hier stelt , maar op service na verkoop moet je niet rekenen of je moet er voor betalen.
Dus Anne er is geen oncontroleerbaarheid , de feiten zijn er , en als er iets niet goed is mag er geklaagd worden , die spullen zijn duur en met onze zuur verdiende centjes willen en verwachten we dan ook een bepaalde kwaliteit.

janieburton

Als ik het goed begrijp dan heeft niemand contact gehad met de FOD economie of daar klacht ingediend.

Als ik dan lees dat iemand 10 loc's had, en dat vertegenwoordigd toch een zeker kapitaal, die allemaal stuk waren; dan begrijp ik het niet meer waarom geen contact is opgenomen met de FOD economie.

Metpetergaathetbeter

Moet je eens bij een overheidsdienst een vraag stellen. Dat hij zijn loc's steekt waar de de zon er niet meer aan kan schijnen..... ik deed dat naar aanleiding van K.I. en kreeg geen antwoord dat ze dat niet konden beantwoorden omdat ik bovenaan een verkeerde omschrijving van de vraag had aanvinkte.