Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco verliest marktaandeel in Belgi

Gestart door treindumping, 03 januari 2007, 19:54:28 PM

treindumping

Beste vrienden,

Roco is volop zijn markt aan het verliezen in Belgi?.

Vanaf 1 januari stoppen er terug 5 winkels met de verkoop van Roco.

Vorig jaar waren het er 4

Er is ook een grote bij uit Antwerpen die er volledig (met Roco) mee stopt, door de nieuwe importeur waar ze geen contacten mee hebben (wel enkele groteren)

Twee stoppen ermee omdat in Nederland de prijzen een gans stuk lager liggen dan bij hun Belgische collega's.
En er zullen er nog volgen.

Dit omdat Roco verschillende prijzen hanteerd tussen de verschillende landen en tussen de handelaars.

Een paar vinden Frankrijk goed.  Waarom?: die zullen daar meer korting krijgen dan andere.

Maar ??n ding is zeker de cijfers zijn reeds 30 % omlaag sinds het verdwijnen van Reyne. Dit komt uit betrouwbare bron binnen de Roco kringen.




mark7758

En mogelijk komt er nu wel een mogelijkheid dat Belgische winkels net zo als de NLers worden behandeld. (Hopen we.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

citaat:
Geplaatst door mark7758

En mogelijk komt er nu wel een mogelijkheid dat Belgische winkels net zo als de NLers worden behandeld. (Hopen we.)



Hallo Mark

Allereerst de beste wensen en alles wat we je wensen kunnen voor 2007.

Voorlopig nog niet denk ik wat ik het laatst gehoord heb.
Verschillende collega's waar we contact mee hebben zijn ook niet tevreden.  Zelfs in Walloni?.

Van vriendelijkheid en behulpzaamheid hebben we geen klagen in Frankrijk maar zoals nu de Belgische 101 die is nog niet geleverd en ze wisten zelf niet wanneer.

Dus noodgedwongen beroep doen op een Duitse collega of het is 2 maand verder.

Ja vandaag hebben we het ook gehoor dat er eentje in Antwerpen volledig met Roco stopt.

Normaal zou er vanaf nu een vertegenwoordiger langs komen, maar nog niks gehoord of gezien.

Alleen al die promoties, sommige worden gewoon aan de normale prijs gerekend en in NL en Duitsland verkopen ze die onde onze aankoopprijzen.

Begrijpe wie begrijpe kan
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Iki wist al dat Verschooten zijn patent kwijt was, maar welke winkels stoppen nog met roco?
Tom

tufken

Die is zijn patent niet kwijt, die stoppen er gewoon mee.

Wij noemen hier geen namen,dit is onze taak niet, dat komt wel uit door de klanten zeldf als ze er komen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

Wat is nu precies de oorzaak van de lagere prijzen in nederland.
Wat doet nederland beter dan belgie.

Dat de prijzen in nederland beter zijn is een feit,maar ook lang niet bij allen.
Ik ken ook nederlandse winkels met prijzen gelijk aan de advies prijs van roco.
Ook in nederland is het vechten voor de meeste winkels.
En dat ze dat nu allemaal zo goed doen durf ik echt niet te zeggen.
ER zijn er bij met de deskundigheid van mij oude opoe ,en dan hou je geen klanten,ook service met onderdelen is vaak pet.

Ik denk dat alleen de betere winkels het op den duur zullen redden.
En dan is geen roco meer verkopen niet de beste weg,ook al is het moeizaam om te verkrijgen en is de winst gering

wim ysbeer.

mark7758

We zullen het na Nurnberg wel weten.
Ik heb dan zo wie zo een gesprek met Roco over nieuwe Belgische modellen en dan hoor ik hopelijk meer over de verkoop in Belgie.
En Tufken je weet ons te vinden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Willems

Corrigeer me wanneer ik het mis heb, door de jaren heen heb ik gemerkt dat speelgoed(waar de trein nu eenmaal onder hoort) altijd al duurder was in Belgie, zou te maken kunnen hebben met een hogere belasting op deze goederen.
Wat betreft ROCO ,veel winkels die er mee stoppen kan te maken hebben met uitblijven van leveringen,als je bestellingen doet en je moet er bijna een half jaar opwachten dan haken je klanten ook snel af.
Modelspoorwinkels worden toch redelijk schaars, dit heeft weer te maken met omzet, 100.000 euro aan modelspoor in je winkel en een slechte verkoop dan ben je de winst marge al snel kwijt aan rente[V]
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

tufken

Een stock van 100.000 ? is niet veel hoor.  De meeste winkels hebben wel een pak meer voorraad  denk ik
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Willems

Weet ik, het gaat ook niet direct om het ingevuld bedrag maar de essentie van het verhaal is dat het gewoon niet interessant meer is voor een winkel.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

mark7758

De Franse importeur zou een NL-talige persoon in dienst hebben genomen voor de NLtalige winkeliers in Belgie.
Als er in Nurnberg geen vooruit gang is geboekd wordt gekeken wat ze gaan doen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

Hallo Mark,

Dat had ik ook al gehoord van J?rgen, maar of dit zal helpen????

Roco moet eerst wat eerlijker worden met zijn aankoopprijzen.

Een bepaalde loc die hier 199,00 ? wordt verkocht werd aan Duitse winkels geleverd voor 29,50 ? enkele weken geleden.

Die verkopen ze nu aan 99,00 ?, dus een flinke winst en wij worden dan bestempeld als Dieven in Belgi?, zonder prijsdaling.

Die Duitse collega heeft de factuur zelf laten zien.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

Ik herken het probleem. Wij hebben het ook.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

Hallo Tufken, stopt Verschooten volledig met treinen of alleen met Roco?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Tom

Tom