Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kurk, of andere ondergrond voor rails

Gestart door Frans1968, 29 december 2006, 20:43:59 PM

Frans1968

Hallo allemaal,

Daar was ik weer, met een volgende vraag. Ik heb een mooi boek gekregen van de kerstman (of beter, van de kerstvrouw :)) en daarin wordt als ondergrond van de rails kurk gebruikt. Waar kan ik dat kopen? Bij de Praxis en de Gamma kan ik het niet vinden, waar dan wel? Of is het misschien slimmer om iets anders als bedding te gebruiken? Graag jullie raad.

M.v.g.
Frans

Janssfs

Vandaag in Brico rol gekocht.
Brico heeft rollen en platen vari?rend in 2 - 3 - 4 - 5 mm.

Jan
 


Frans1968

Bedankt voor het antwoord, maar ik vergat erbij te vermelden dat ik in Nederland woon. Brico is volgens mij een winkel die niet in Nederland te vinden is. Iemand suggesties voor winkels in Nederland?

ysbeer

nee
kurk is lastig te krijgen,je kunt ook  z.g.n moos gummi nemen is heel goed,en met een beetje google,n is er wel een rubber handel in de buurt te vinden.
Dus geen schuimrubber dat verpulverd na enige tijd.

wim

Als je het echt niet kunt vinden wil ik je wel een proef stukje sturen,weet je in ieder geval wat je zoekt.

wim

Roderik

Ik kocht deze week bij IKEA 5 onderleggers (ongeveer de grootte van een A3-blad) voor 3,99 euro. De kurk is ongeveer 4 mm dik. Daar kan je al een mooi stukje me bedekken.
Always be modelling!

Jean

Ik haal het kurk ook bij de IKEA. Het heet 'Duga' en heeft een fijne korrelstructuur. Ben er wel over te spreken.

groet,
Jean

hobbyist

Je vindt het ook bij groothandels in kurkvloeren. Als je kruk vraagt voor ondergrond is deze meestal 3mm dik en op rol van een 10 tal meter lang en 1 meter breed.


ERVIN


Roderik

Dat blauwe spul uit de website is handig maar gevaarlijk. STEEDS werken met een stofmasker als je het gaat bij schuren. Het stof wat vrij komt, is geen al te beste vriend voor je longen en kan verschrikkelijk geen prikken op je vel en vooral je ogen.
Ook is het formidabel statisch. Het plakt letterlijk overal aan.
Als je het gaat snijden, snij direct onder 45? en wees zeker van je stuk zodat gepruts achteraf niet meer nodig is.
Always be modelling!

n/a

citaat:
Geplaatst door Roderik

Dat blauwe spul uit de website is handig maar gevaarlijk. STEEDS werken met een stofmasker als je het gaat bij schuren. Het stof wat vrij komt, is geen al te beste vriend voor je longen en kan verschrikkelijk geen prikken op je vel en vooral je ogen.
Ook is het formidabel statisch. Het plakt letterlijk overal aan.
Als je het gaat snijden, snij direct onder 45? en wees zeker van je stuk zodat gepruts achteraf niet meer nodig is.



AMAAI !!!!!!!!![:(] Kzal dan maar bij kurk blijven.

Spoorse groetjes

laurens66

Dat blauwe spul is toch geen foam wat je bij de bouwmarkt koopt, dat gebruik ik voor de schaduwbaan en er komt geen stof bij vrij.

Conrad heeft ook kurkstroken op maat, aleen moet je van de ene kant de schuine zijde een klein beetje bijsnijden wat wel lukt.

Volgens mij was dat erg duur maar ze hebben het wel.

Frank_N

citaat:
Ik haal het kurk ook bij de IKEA. Het heet 'Duga' en heeft een fijne korrelstructuur. Ben er wel over te spreken.



En dat werkt echt goed[:)] en is betaalbaar, jean[:I][;)]

Groet van Frank
Groet van Frank

nijvnet

Mijn vader heeft karton gebruikt op zijn baan. Makkelijk te verwerken, en gratis als je aan lege dozen kan komen... Je snijdt het makkelijk schuin af.

Dani