18ers?

Gestart door the_gold, 29 december 2006, 18:24:28 PM

the_gold

#15



hanske

#16
halo

is het niet better om die locs aan het tsp schenken? Die kunen die locs  mooi maken, want daar buiten staan is zeker niet gezond .Of dat de nmbs die gebruikt als werktrein ,want da waren toch sterke locs denk ik.

groeten hanske
http://www.de-pijl.be/http://www.pfttsp.be/pft-tsp.htm

the_gold

#17
het is met spijt in mn hart dat ik die locs daar zie staan , inderdaad zet ze gewoon ergens aan de kant . ik weet dat kost geld maarja ,voor schroot krijgen ze nog een mooie frank he ...

the_gold

#18
citaat:
Geplaatst door the_gold

het is met spijt in mn hart dat ik die locs daar zie staan , inderdaad zet ze gewoon ergens aan de kant . ik weet dat kost geld maarja ,voor schroot krijgen ze nog een mooie frank he ...



en inderdaad zet die locs goed , en maak rijklaar voor werktreinen , is altijd handig

trainfreak

#19
citaat:
Geplaatst door the_gold

citaat:
Geplaatst door the_gold

het is met spijt in mn hart dat ik die locs daar zie staan , inderdaad zet ze gewoon ergens aan de kant . ik weet dat kost geld maarja ,voor schroot krijgen ze nog een mooie frank he ...



en inderdaad zet die locs goed , en maak rijklaar voor werktreinen , is altijd handig



Dieselwerktreinen zijn handiger...
Spoorse groeten
Dimitri

Tom

#20
Sporen aanleggen met elektrische locs terwijl er nog geen bovenleiding is gaat moeilijk h?. [:D]
Tom

trainfreak

#21
citaat:
Geplaatst door Tom

Sporen aanleggen met elektrische locs terwijl er nog geen bovenleiding is gaat moeilijk h?. [:D]



Treinen op accu's[:D]

Heeft dus wel echt bestaan, voor meer info: http://www.nicospilt.com/index2.html
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#22
citaat:
Geplaatst door Tom

Sporen aanleggen met elektrische locs terwijl er nog geen bovenleiding is gaat moeilijk h?. [:D]



wat was dat een domme opmerking van me , redelijk onbegonnen werk bij sporenaanleg [;)]soryyyyy iedereen maakt fouten

Tom

#23
Domme vragen bestaan hier niet, maar je hebt wel deels gelijk, want als ik me niet vergis zouden de 18's van Raeren in tunnels gaan moeten werken, omdat je dan niet die rook hebt van diesellocs.
Maar dat is dus geanuleerd.
Tom

tt4403

#24
Een 18 is niet geschikt voor werktreinen, tenzij je de elektrische installatie ombouwt.
Reden is dat de weerstanden zouden doorbranden bij gebrek aan koeling. Een 18 was maar uit z'n weerstanden bij 120 km/u!
Hetzelfde geldt voor de reeksen 15 & 16. Daarom dat je ze ook nooit met een goederentrein zal zien omdat de aanzetweerstanden anders zodanig op proef gesteld worden dat ze zouden smelten.

mini-bs

#25
citaat:
Geplaatst door maxim

Raeren was het vroegere hoofdkwartier van de Vennbahn, de grootste musuemspoorvereniging van Belgi?. Door enkele fouten daar zijn ze helaas failliet gegaan.



bwa fouten... we zijn in de steek gelaten / bedrogen door de toenmalige regering. Ze omzeilden via ons de btw op het onderhoud van het traject zelf en betaalden de kosten niet terug. Daar bovenop nog wat pech met de stomer en een defecte overweg en de put bleek plots heel diep.
Een fout die we maakten was alles in 1 vereniging onder te brengen, mochten we de exploitatie en het materieel in aparte vzw's gestopt hebben dan was alleen de exploitatie verloren gegaan, en dan was ev. een herstart mogelijk geweest, alhoewel...
Er waren ook veel omwonenden die ons het licht niet in de ogen gunden,  4 treinen per weekend en dat was al overlast...
En nu sjokken er go-carts voorbij...
Maar allez, de 1603 zit nu bij z'n broer in Saint-Ghislain, de stomer bij familie in de veluwe en de 59'gers zijn blijkbaar nog te koop. Geef mij nen nieuwen hoed...
 

13erke

#26
het blijft wel spijtig, lijn 45 en 48 waren een prachtige lijnen[:(]

n/a

#27
ik vraag me toch of wat tsp met hun 18 gaat doen want die staat nu ook maar te verkomeren

rgp

#28
Dag,

Niet vergeten te vermelden: de Europese subsidie !

Een kapotte overweg kan toch niet.  Kosten niet terugbetaald.  Wat stond er in het contract ?

Roland

nmbs

#29
TSP kan niets doen met die 18 gezien de nmbs geen toelating geeft om de 18 nog op de sporen van Infrabel te gebruiken.  Schrik voor concurrentie...