Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

dwarsliggers verweren

Gestart door Tom, 28 december 2006, 13:00:37 PM

Tom

Ik ben van plan mijn roco-line spoostaven te schilderen met humbrol 113.
Maar welke verf moet ik gebruiken voor de dwarsliggers want dat zwart is nogal onrealistisch?
Tom

ERVIN

Hoi Tom, ik spuit mijn dwarsliggers altijd mee en nadien droogborstel ik ze een beetje met wat mat zwart, rechts op de foto kan je dit een beetje zien.


ysbeer

Spuit de gehele rails met een roest kleur ook de dwarsliggers.
Monteer de rails op kurk en op de tafel.
Maak verdunde zwarte acrylverf door water met drupje afwas midel en verf met elkaar te mengen.
smeer met een flinke kwast de gehele rail onder met dit mengsel.
zo nodig twee keer.
daar na idem maar dan met vuilwit,nu echter alleen de dwarsliggers.
Klieder gerust wat aan het wordt altijd mooi,ook een vlek hier of daar stoort niet.
eventueel nog wat krijt poeder er over heen blazen.(ALS HET DROOG IS)
Krijt poeder maak je met een vijl en krijt.
Heel goed voldoet hierbij REMBRANDT krijt van talens.

wim ysbeer


Tom

Ik heb even eens een stukje geprobeert, wat vinden jullie ervan?

[/img]
Tom

ERVIN

Dat ziet er prima uit Tom, nu nog een mooi ballastbed en dan ben je vertrokken h?.[;)]

Anarchy

Heel goed. Welke sporen zijn dat?

Tom

Het zijn Roco-Line sporen. [;)]
Tom

Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dat ziet er prima uit Tom, nu nog een mooi ballastbed en dan ben je vertrokken h?.[;)]

Ik heb al eens een mengseltje gemaakt, ik zal in het weekend eens een fotootje maken en jullie mening vragen.
Tom

ysbeer

Tom.
Nog even met heel verdunde wit er over heen gaan,goed verdunnen en drupje zeep(afwas middel)er bij.

wim ysbeer

Tom

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Tom.
Nog even met heel verdunde wit er over heen gaan,goed verdunnen en drupje zeep(afwas middel)er bij.

wim ysbeer

Welk effect zal dit hebben, ik wil het niet te bleek want er zitten al grijze en witte stennen in de ballast.
Het is voor een oude spoorlijn.
Tom

Peter

Nu we het toch over dwarsliggers hebben: Wanneer komen er eens rails met "Belgische" dwarsliggers op de markt? bv. met betonnen dwarsliggers die over heel de lengte dezelfde breedte hebben, of die bestaan uit twee rechthoekige betonblokken verbonden door een stalen (of ijzeren) verbindingsstang, of met houten dwarsliggers maar dan niet met bevestigging van de rails door bouten maar door stalen klemmen. (iets voor Gerolf misschien ??)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Tom.
Nog even met heel verdunde wit er over heen gaan,goed verdunnen en drupje zeep(afwas middel)er bij.

wim ysbeer

Welk effect zal dit hebben, ik wil het niet te bleek want er zitten al grijze en witte stennen in de ballast.
Het is voor een oude spoorlijn.



Voor veel dingen in het leven geld,proberen is de beste methode.
En dat werkt,kijk maar eens om je heen in een drukke straat.[:D]

wim ysbeer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter

Nu we het toch over dwarsliggers hebben: Wanneer komen er eens rails met "Belgische" dwarsliggers op de markt? bv. met betonnen dwarsliggers die over heel de lengte dezelfde breedte hebben, of die bestaan uit twee rechthoekige betonblokken verbonden door een stalen (of ijzeren) verbindingsstang, of met houten dwarsliggers maar dan niet met bevestigging van de rails door bouten maar door stalen klemmen. (iets voor Gerolf misschien ??)

Ik voel me niet aangesproken, Peter [;)]
Als tpIII-rijder vind ik de houten dwarsliggers met bouten prima...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Voila, dit is een sukje waar ik al eens wat ballast gestrooid heb.

hier gewoon
[/img]

en hier met een laagje nieuwe ballast er bovenop in het midden
[/img]

Wat vinden jullie er van, het niet te licht van kleur voor een oude enkelsporige lijn?
Tom

rixke rail

Als het een "oude" lijn is, zou je er dan wel "nieuwe" (grijze) ballast tussen doen ?
Misschien wat fijne plantjes tussen de rails ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN