Nieuws:

Nu in MSM 266 BANEN: Belsteco | Au bord de la Cèze | Rhätische Bahn op zijn Belgisch

Hoofdmenu

Nieuwste aanwinst

Gestart door Peter, 23 september 2024, 15:20:33 PM

Peter

Tijdperk II Turmtriebwagen
Van Liliput
Uitstekende en geruisloze rijeigenschappen
21 polige ESU decoder in geplaatst

Staat momenteel in reklame bij MSL voor amper 120 euro

Turmtriebwagen DRG by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Sinds twee weken ben ik eindelijk eigenaar van een lang gezocht Frans treinstel dat ik, dank zij een forumlid, op de kop heb kunnen tikken  :D . Hierbij een filmpje:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

ceuleer

Dit is wel iets speciaal. Machtige machine Koen !  8)

Koen

Citaat van: ceuleer op 02 oktober 2025, 15:44:00 PMDit is wel iets speciaal. Machtige machine Koen !  8)

Inderdaad. Ik hoop in de toekomst eens met een dergelijk stel te kunnen meerijden. Er zou in Frankijk een museumlijn zijn waar deze rijdt alleen weeet ik nog niet waar. Maar ik heb vrienden in het Zuid-oosten van Frankrijk wonen en zij gaan dit voor mij opzoeken  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ceuleer

Vandaag nog een Nederlandse ketelwagon van Piko ontvangen.

ceuleer

Vandaag de volgende gasketelwagon gaan ophalen.

ceuleer

Vandaag nog enkele modelauto's ontvangen van Norev.
Mooi en niet duur.  :D

Boemeltrein

De revolutionaire spring-uit-veld en karaktervolle DS, zo'n auto's ontwerpen ze niet meer...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Metpetergaathetbeter

ooit slaagde de buurman zijn zoon, even oud als mij zo eentje met respectabele leeftijd te parkeren op een vluchtheuvel....het waren zijn laatste ogenblikken op aarde van die DS.

janieburton

Citaat van: Koen op 02 oktober 2025, 10:52:42 AMSinds twee weken ben ik eindelijk eigenaar van een lang gezocht Frans treinstel dat ik, dank zij een forumlid, op de kop heb kunnen tikken  :D . Hierbij een filmpje:

Groetjes,
Koen

Mooi treinstel.

Blijkbaar zou dat model van Mistral ook onderhevig zijn aan het zelfde probleem als bij VBV nl. problemen met de tandwielen.

Is Mistral nu een Belgische die zich richt op de Franse markt of Franse firma? (Ik dacht ooit een adres te hebben gezien ergens in Brussel)

Metpetergaathetbeter

Koen

Citaat van: janieburton op 19 november 2025, 13:30:04 PM
Citaat van: Koen op 02 oktober 2025, 10:52:42 AMSinds twee weken ben ik eindelijk eigenaar van een lang gezocht Frans treinstel dat ik, dank zij een forumlid, op de kop heb kunnen tikken  :D . Hierbij een filmpje:

Groetjes,
Koen

Mooi treinstel.

Blijkbaar zou dat model van Mistral ook onderhevig zijn aan het zelfde probleem als bij VBV nl. problemen met de tandwielen.

Is Mistral nu een Belgische die zich richt op de Franse markt of Franse firma? (Ik dacht ooit een adres te hebben gezien ergens in Brussel)

Mistral is een Belgische firma in Franse handen. Zij zijn overgenomen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren