Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

dromen

Gestart door thalysken, 21 december 2006, 18:33:39 PM

thalysken

Iedereen heeft volgens mij zo wel twee of drie dromen waarbij je dan denkt:dat zou wel nog eens moeten uitkomen in modelspoor.
Dit is alvast de mijne:
-dat de deurtjes van je wagons automatisch opengaan met een functietoets op je digitale bediening.

trainfreak

#1
Iemand die een provincie of een deel ervan volledig op schaal maakt qua treinen.
En dan op tijd rijden (niet de echte maar enkele keren versneld) met al het materieel dat in het echt ook op die route komt.
Spoorse groeten
Dimitri

5307

#2
de technologie die zoveel beter is en goedkoper is om in een N-schaalloc sound kan + dat alle belgische locs, stellen, wagons en moterwagens goedkoop in schaal N te verkrijgen zijn [:D]

thalysken

#3
Ik heb er ook nog ??n:Dat je de letters van het omkringde op de foto via je digitale bediening kunt veranderen.[8D]

5307

#4
wow, supere wagons [:D]


glamo

#5
ik zou een hangar in mijn tuin willen om een superbaan te maken met paradestukken van 20 meter en een station zoals kortijk. maar ja het geld h?!!!

geld stinkt zeggen de mensen. FLAUWEKUL!!!!! hoe meer je er hebt hoe beter het ruikt.

kurt
 

thalysken

#6
citaat:
Geplaatst door thalysken

Iedereen heeft volgens mij zo wel twee of drie dromen waarbij je dan denkt:dat zou wel nog eens moeten uitkomen in modelspoor.
Dit is alvast de mijne:
-dat de deurtjes van je wagons automatisch opengaan met een functietoets op je digitale bediening.


Ik denk dat dit idee wel eens zou kunnen uitkomen binnen een jaar of tien.Denk je niet[?]

Peter

#7
Lach niet Thalisken, dat bestaat al. Er bestaan micro-motortjes (ongev. 300 euro per 5 stuks) waarmee je de deuren kan bedienen.
In de Miba stond eentijdje geleden een heel artikel over die dingen.
Ze zijn zo kleine dat je er de kipbak van een vrachtwagen op 1/87 mee kan bedienen.
Met vriendelijke groeten
Peter

thalysken

#8
Jawwaddedadde.[:D]

Havoc

#9
Wat is er mis met motortjes voor de trillers van GSM's? Dat gaat geen 300 euro voor 5 kosten en is klein genoeg. (enig probleem is die rotdingen te zoeken op het net...als je in het engels zoekt en vibrator ertussen zet dan kom je ergens anders terecht.)

Maar toch iets gevonden:
http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp?number=G12809
http://www.hobbyengineering.com/CatMTINY.html
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#10
Dat brengt mensen op idee?n, zoiets. Alleen ... dat toerental ligt zo hoog...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

5307

#11
een weerstandje tussenplaatsen ???

(ik zeg maar wat ze [:I])

wat ik ook nog wou was een vlottende cabine en een bolle neus. ook mss leuk is een 201 (met ster)

thalysken

#12
I.v.m. de automatische deurtjes.
die motertjes zijn best wel OK maar je moet dan wel nog je deurtjes loszagen en dat vind ik niet zo prettig.[V][:(]

Gerolf

#13
Met loszagen alleen ga je geen bewegende deurtjes hebben. Je zal er zelf (scharnierende) moeten bouwen.
Een weerstandje gaat het toerental wel drukken, maar ook de kracht van het motortje. Ik vrees dat je met dat soort motortjes voor die toepassing ook nog een mechanische reductie moet maken, en dat vergroot weer de omvang. Geheugendraad als alternatief?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

#14
Het openen van deurtjes heeft alleen zin als er ook Preisertjes in- en uitstappen. [8D]