Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Herman Van Daele

Gestart door warre.ls.models, 22 juni 2024, 11:00:47 AM

warre.ls.models

Stokverkoop modeltreinwinkel Van Daele in tielt.

Op 2, 5, 6, 9, 12, 13  juli is het stokverkoop bij treinwinkel Van Daele.
De winkel zal in 2025 zijn laatste halte bereikt hebben. Het is zeker nog eens de moeite om langs te komen. Anders is de winkel elke zaterdag open van 14:00.
Treinfotografie
Modelbaan tijdperk IV V nmbs/sncb
Favo loc = hle2748

Paulogic

Amai zo lang hebben velen het niet volgehouden ! Hoed af en tonnen van respect.
Ik vermoed dat de heer Van Daele reeds 90 jaar is of zo? Dat is echt een super prestatie,
met hart en ziel !
mvg,
Paul(ogic)

warre.ls.models

Ja hij is al voorbij de 90 maar de dochters van hem houden de winkel nu nog open.
Treinfotografie
Modelbaan tijdperk IV V nmbs/sncb
Favo loc = hle2748

Stieven76

Ik ken de winkel niet, maar hier wel een mooi artikel over gevonden.
Herman Van Daele

SuSke

Een mooi verhaal van een man die zijn zaak met hart en ziel uitbaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 24 juni 2024, 09:49:02 AMIk ken de winkel niet, maar hier wel een mooi artikel over gevonden.
Herman Van Daele

De winkel niet kennen is een gat in uw cultuur Stieven! :)
IEDERE treinliefhebber kent die winkel, en de meesten hebben er ook minstens éénmaal geweest.
Ikzelf ben door de vriendelijke eigenaar uitgenodigd in zijn privéruimte, alle, maar dan ook alle modellen die ooit door Marklin zijn uitgebracht heeft hij in zijn verzameling, echt indrukwekkend!

 ;)

doomslu

Tja, ik ken de winkel ook niet. Maar als ik lees dat het een echte 'Märklinwinkel' is dan is 't ook logisch dat ik die niet ken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

In het verleden stond hij steeds op onze Open Deurdagen  ;) Man die leefde van en  VOOR zijn treinen

lokje

Ik ben er verleden jaar in september eens langsgeweest, ik moest en zou deze winkel toch eens willen zien voor deze zou sluiten.
Het is echt een winkel uit de oude doos, toffe man trouwens.
Had hem nog nooit ontmoet maar voelde echt de passie voor treinen als hij er over vertelde.
Stond op mijn lijstje, afgevinkt.
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z