Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door JPP, 10 april 2024, 16:47:55 PM

JPP

Mijn naam is Jean Pierre en ik ben woonachtig in een heel klein landelijk dorpje in de provincie Antwerpen in Belgiƫ. Ik ben een volledige leek op gebied van modelspoor. Als kind wel eens zo een marklin baantje gehad. Wat ik wel doe is modelbouw, zowel plastiek, hout en ook bouw blokjes (maar geen lego). Daar heb ik dus wel ervaring mee. Vorig jaar ben ik met een kameraad, die een echte trein freak is zowel in modelspoor als het echte werk, mee geweest naar euromodelbouw in Genk.
Daar begon het wel wat te kriebelen om misschien ook eens te beginnen met modelspoor. Bedoeling was eerst om te proberen een tweedehands set op de kop te tikken. Ondertussen had ik besloten om voor N spoor te gaan. Mijn hobbykamer is ingedeeld in drie gebieden, modelbouw, stenen (ik verzamel mineralen) en bibliotheek (ik ben een boeken maniak)en die nemen al redelijk wat plaats in. N spoor dus, daar heb ik nog wel wat plaats voor. Maar een volledige (digitale) set tweedehands vinden bleek moeilijk. Na wat wikken wegen en overleg met de vrouw des huizes (het is toch een investering) toch besloten om voor nieuw te gaan. Dus ben ik in blijde verwachting van de minitrix startset goederentrein en de twee uitbreidingssets. Ik had mij natuurlijk al wel goed ingelezen alvorens te beslissen van wat te kopen.
Voor mij kan de pret dus beginnen. Hoe, wat, proberen, bouwen, afbreken en terug bouwen en testen. Ik hoop met hulp van dit forum (waar ik al heel wat gelezen heb) een mooi baantje te kunnen bouwen.

SteamMike

Hey Jean Pierre,

Welkom in deze wondere wereld van de modeltreinen. Als beginneling kan je alle hulp gebruiken en omdat ik lees dat je van Antwerpen bent, kan ik je ook voorstellen om eens binnen te springen in een Antwerpse Treinenclub. MTD is gelocaliseerd in Edegem. Ik weet niet of dat ver is van jouw klein landelijk dorpje maar je bent altijd welkom om een kennismaking. We hebben onder andere een N-baan die digitaal gestuurd is en ik weet dat een deel van onze leden erin slagen om materiaal aan te kopen dat wel tweedehands is maar niet zo duur.

Je kan alle details vinden op onze website www dot mtdtreinenclub dot be

Geheel vrijblijvend,

Michel
 

JPP

Bedankt Michel
Ik woon kort bij Lier.
In koningshooikt is modelspoorclub De Geit waar mijn kameraad  lid is.
Ik kom wel maandelijks in Edegem, onze mineralen vereniging vergaderd daar. En ik kom bijna tweewekelijks in universiteits campus de drie eiken.
Maar ik ga het wel even allemaal bekijken wat ik ga en wil doen.

perk


Murphy

MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283