Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Voornemens - Verlanglijstje 2007

Gestart door Gerolf, 17 december 2006, 23:02:08 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc
- freesmachine, die ging er dit jaar komen maar er is teveel in de weg gekomen
Via Elektuur kan je een bouwpakket kopen voor een goeie, slechts 1598 euro ... [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

mijn bovenleiding volledig afwerken en het schaduwstation nog wat uitbreiden.
geen locs in 2007 maar wel wat wagons.

mvg kurt
 

Havoc

Gerolf, bedoel je die die op de frontpagina staat? Iets te slap voor mij. Ik dacht aan deze jongen: http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=338&productid=2563
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Havoc

Gerolf, bedoel je die die op de frontpagina staat? Iets te slap voor mij. Ik dacht aan deze jongen: http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=338&productid=2563

[:0][:p][:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

2007 zal voor mij beperkt worden voor wat betreft nieuwigheden! Enkel het dieselstel van Mehano heb ik voorzien! Voor de rest rails en de start van de bouw van de modelbaan!

Groeten,


Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc

Gerolf, bedoel je die die op de frontpagina staat? Iets te slap voor mij. Ik dacht aan deze jongen: http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=338&productid=2563

Is dat ook een CRC-toestel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CRC? CNC ken ik, maar CRC niet. (wel CRC als cyclic redundancy code, maar dat heeft niks met machines te maken) In ieder geval, dat is een goed oud toestel Gerolf. Als je er iets mee wil maken moet je het zelf doen en weten hoe. Met andere woorden, er is werk aan de winkel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

CNC dus ... [|)] ... dat maakt het toestel van Elektuur wel aantrekkelijjk. De prijs daarentegen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

2007 ?

Op gebied van aankopen :
- Eindelijk eens de CFL reeks 3000 kopen (te lang gewacht : deze week was alles uitverkocht, maar er komen er meer midden januari).
- Een MW 41 van Mehano ?
- Een zwevende cabine van Roco ?
- Een setje I11 rijtuigen van LS-Models.
- ? ??

Projecten :
- Mijn mini-baantje afwerken en er een artikel voor MSM over schrijven.
- Een besturingssysteem installeren voor mijn huidige baan.
- De uitbreiding van mijn baan verder afwerken.
- Een aantal zelfbouw/verbouwprojecten afwerken.
- Nog meer schrijven voor MSM?

En verder ... forum etc...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Dag,

Vooreerst aan iedereen een Zalig Kerstfeest en en een Gelukkig 2007.

Gerrit, uw post over veel kopen en het allernieuwste kan ik alleen maar beamen.
Ik hoop (en dat meen ik) dat al diegenen die hier hun wenslijst hebben neergeschreven ze ook kunnen kopen zonder de dagdagelijkse prioriteiten uit het oog te verliezen.

Uit professionele (spijtig genoeg) ervaring heb ik in het verleden moeten vaststellen dat nogal wat mensen met schulden wel over voldoende middelen beschikten, maar ze verkeerd aanwenden.  In het begin van de maand alle mogelijke luxe en nuttelossheid kopen en op het einde van de maand de huur, elec en dergelijke niet kunnen betalen en dan nog zagen dat hun middelen te klein zijn.  Ik hoop echt dat de forumleden hiervan gespaard blijven, want denk eraan, met een lok minder kunt ge evenveel plezier beleven aan de hobby.

Roland

rgp

Dag,

mijn verlanglijstje:
H0: reeks 18 (LS)
AM van bij JOCADIS (moest er al in 2005 zijn)
I11 stuurstand
Rae (TRIX)

0: Bolle neus van Heljan
Afwerken zelf/ombouwmodellen (I5, Bar Resto)

Roland

D_Loc

citaat:
Geplaatst door doomslu

2007 ?

Op gebied van aankopen :
- Eindelijk eens de CFL reeks 3000 kopen (te lang gewacht : deze week was alles uitverkocht, maar er komen er meer midden januari).


Luc,
Wat lees ik nu... Heb je er voor je zelf geen gehaald?
citaat:
Geplaatst door D_Loc
De eerste sporen zal ik vermoedelijk deze week of anders volgende aanschaffen.

De eerste sporen heb ik vandaag aangeschaft. Ik kan dus beginnen aan het Vielsalm-achtige station.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc
Luc,
Wat lees ik nu... Heb je er voor je zelf geen gehaald?

Een beetje te druk bezig, en dus wat te lang gewacht. Maar geen nood, ik wist al op voorhand dat de twee ontbrekende nummers pas midden januari zouden aankomen. Deze keer wacht ik niet meer te lang!

Veel succes met de baan Dirk. Hou ons op de hoogte !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Ik ben de halve dag bezig geweest om mijn verlanglijstje af te stemmen op mijn budget. Enig rekenwerk heeft mij geleerd dat ik dit jaar mijn budget met meer dan 200% heb overschreden. Dat mag in 2007 niet opnieuw gebeuren. Wat staat er dan op het lijstje:
NMBS modellen:
- de DMU 41 van Mehano
- de HLE 15 van LS-Models
- de HLE 18 van LS-Models
- een reeks I11 rijtuigen voor bij de HLE 13
DB Modellen:
- enkele reizigersrijtuigen ter aanvulling van enkele wagons die ik dit jaar heb gekocht. (deze set had normaal dit jaar nog moeten uitkomen).
- blijft nog ruimte voor ??n lokmodel, maar die keuze is nog niet gemaakt.

Als ik in 2007 beurzen bezoek zal ik mijn handen diep in mijn zakken moeten houden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

the_gold

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

NMBS modellen:
- de DMU 41 van Mehano
- de HLE 15 van LS-Models
- de HLE 18 van LS-Models



idd van ik ook