Beladingen buizen

Gestart door EricVW, 16 december 2006, 20:12:27 PM

EricVW

Graag zou ik een paar fotos willen zien hoe de buizen geplaatst worden.
Voor 4 assers rungenwagens
EErst 3 houten dwarsliggers, dan de buizen,  bovenop of terug 3 dwarsliggersen dan de de buizen
(cilindervorminge) in hetjuiste nederlands??
groeten,
ERIC

rixke rail

Gevonden in "B-Cargo news" 2/96 :




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

EricVW

Volgens ik vaststel, hoeft er niet altijd houten dwarsliggers tussen de buizen te liggen
Ook volgens het type wagen
De rungenwagens zijn wel anders
ERIC

BD1701

Eric, van het merk Os.Kar heb ik gezien dat er net een nieuwe wagon type Rmms (NMBS) uit is met een lading buizen erop. Hij ziet er in ieder geval weer prachtig uit, misschien kan je dus eventueel zo'n wagons kopen ofzo he, als je een trein met een lading buizen wil hebben.
 

ERVIN



Maar je kan ze natuurlijk ook zelf maken h?.[;)]

EricVW

Wat ik zie op de foto dat de buizen niet even lang zijn?
ERIC

ERVIN

Hoeft ook niet h? Eric, ik heb al meerdere malen wagons met buizen hier in Mol zien voorbij komen, soms waren ze allemaal mooi even lang, andere keer was er een groot verschil in lengte.[;)]

MARKLINRIJDER

@ ervin:
Nu nog zwart airbrushen en alweer een fantastisch beladen wagon bij he.[:)]  Van welk materiaal heb je de buizen gemaakt?

David

ERVIN

Hoi Marklinrijder, dat zijn Evergreen 3/8" tube(art.nr.232)
Dus gewoon plastic buizen.[;)]
Kostprijs: 3.80? voor 2 buizen, maar daar doe je al wel wat mee.

EricVW

ok
Dat weten we nu ook
Wat ik wel weet als alu buizen verft eerst in een primer steken, en dan in het zwart( anders als je er aankomt gaat de verf eraf)
Zwarte primer bestaat niet
Groetjes, en dank;
ERIC

janjozef

Er bestaan ook rietjes, drinkrietjes, soms kom je die tegen in een dikte van diameter van 1 cm en zo'n 30cm lang 1? heb ik dat pak betaald en er zitten er zo'n 30 in, reken uit wat dat mij kost. Waar gekocht in Aken in zulk een winkel waar alles 1? kost.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

EricVW

Het is nog goed meegevallen, de buizentrein
ERIC