Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Loksounddecoder te dik

Gestart door ronny-vdv, 16 februari 2024, 20:39:11 PM

ronny-vdv

Pff, het is mijn dagje wel vandaag.

Wil graag een aantal loks van sound voorzien en wat merk ik dat de sounddecoder 5 van ESU te dik is, want ik krijg de kap niet meer dicht.


De loks zijn br 186 van Roco.

Hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

Gr. Ronny

Mvg,

ronny-vdv

Dutch US Convention

Hele platine eruit en decoder rechtstreeks inbouwen. Zie links op de foto onder de platine genoeg ruimte.
Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

raf

yep heb ik ook moeten doen
maar pas wel op want de uitgangen van de adapter komen NIET overeen met de soldeer padjes op de decoder
ik heb er een dag mee zitten sukkelen om het uitgeplozen te krijgen
als je alle uitgangen wil gebruiken kijk dan ook welke NIET versterkt zijn want die kunnen niet veel verdragen en blazen direct je decoder op 
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

henry

Ja krijg die hele handel maar eens goed binnenboord, hier laatst ook zo,n gevalletje.
Het zweet je aan alle kanten uit, nadien lichaam afblussen met een koudbiertje :P

Floris

je kan ook kijken welk deel van de decoder te dik is. Ter hoogte van de stekker zal t wel passen, t probleem zit denkelijk rechts. Zou zelf niet de hele locprint eruit raggen maar gewoon een stuk eruit zagen zodat de rechterkant van de decoder wat kan zakken en de onderbroken printbaantjes erin bakken als losse draadjes. Locprint zal niet eindeloos ingewikkeld zijn neem ik aan.

Oh en ik neem aan dat je wel zal hebben gekeken of je onder het dak wat verstevigingsribbel oid kunt wegknippen?

nmbssncb

Ik neem aan dat de locomotief is geleverd met een "plattere" decoder (zonder geluid).  Connector": 21-MTC ?

De Roco BR186 wordt ook geleverd met een geluidsdecoder zoals deze, maar dan met een PluX22-connector.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Klaas Zondervan

Volgens de handleiding worden deze locs geleverd met een Plux 22 aansluiting.

Heb je al gemeten hoeveel ruimte je tekort komt? Volgens de onderdelenlijst is het dakdeksel een los onderdeel. Als je dit weghaalt kun je misschien zien waar het knelt. Of zit dat deksel vast gelijmd?

Wat ik in zulke gevallen doe: ik leg een balletje kinderboetseerklei op de platine. Dan de kap er op waardoor het balletje wordt platgedrukt. Kap er weer af en dan krijg je een indruk hoeveel ruimte er is.

ronny-vdv

Het was een beetje vloeken, maar het is gelukt.
De ijzeren pinnen waarin de schroeven zitten, afgevijld.
En dan nog eens het gele component een beetje afgevijld.
En dan past de kap nipt.
Mvg,

ronny-vdv

Klaas Zondervan

Wat is de gele component voor een ding? Het is wel een beetje tricky om een elektronicacomponent af te vijlen.

raf

dat is een elco in smd vorm
zolang je plastiek vijlt geen probleem maar als er aluminium komt kijken is het een nieuwe zetten
je kon hem daar hij aan de kant zit ook los solderen en hem aan de zijkant met twee heel korte draadjes terug vast zetten .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Misschien eventueel een decoder voor N-schaal gebruiken?