Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

baanplan

Gestart door henk, 16 december 2006, 09:49:31 AM

doomslu

Henk, heb je mijn antwoord per mail gekregen ?
Misschien kan Anarchy jouw schaduwstation eens posten ?

Nog een vraagje bij de update : ga je reizigerstreinen laten rijden ? Waar gaan die stoppen ? Is er een station voorzien ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

henk

ik wil links op het hoger gelegen deel een klein station en op het lageren deel in het midden een groter station.
vanaf het lagere station een museumtrein naar het hogere station.
en ik zal ff vragen voor het schaduwstation.

Anarchy


5307

amai, zal wel moeilijk zijn denkik, wel tof

glamo

er is wel weinig plaats in het schaduwstation. ik schat een meter zowat.je zult maar korte slepen kunnen stallen.

kurt
 

doomslu

citaat:
Geplaatst door glamo

er is wel weinig plaats in het schaduwstation. ik schat een meter zowat.je zult maar korte slepen kunnen stallen.

kurt

Inderdaad, maar dat kan opgelost worden door de wissels aan de in- en uitgang van het schaduwstation tegen de bocht te leggen, of zelfs met gebogen wissels. Ook denk ik dat er plaats is om de sporen in het schaduwstation schuin te leggen, zodat er langere sporen komen. Tenzij Henk absoluut geen lange treinen wil laten rijden h?.

Ik vind het basis-idee van het plan niet mis. Toch enkele vragen/opmerkingen :

Henk, rij je rechts ? Zullen je treinen op de grote lus steeds in ??n richting rondrijden ?
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat je om door je grote station te rijden je steeds van spoor moet wisselen. 'Rij' eens met je vinger over het plan. Je moet in je station steeds een gebogen wissel nemen. Dat kan makkelijk aangepast worden, hoor.
Hou ook rekening met perrons. Misschien moet er wat meer plaats komen tussen sommige sporen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

henk

ik ben inmiddels bezig het spoorplan aan te passen.
ben erg blij met jullie hulp als beginner is het al moeilijk genoeg.
ik kan toch beide kanten over die lus rijden of niet?

INFO

citaat:
Geplaatst door henk


ik kan toch beide kanten over die lus rijden of niet?



Wat probeer je hier te vragen, of wat bedoelje?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

henk

Zullen je treinen op de grote lus steeds in ??n richting rondrijden ?
was de vraag.
en ik dacht dat ik beide kanten over de lus kon

Anarchy


henk

oranje is het schaduwstation,grijs is de opgang naar boven

henk

ben op het ogenblik bezig met het bovengedeelte

joop lely

ziet er wel gaaf uit volgens mij,maar ik ben nog maar een leek op dit gebied.

Gerolf

De opstelsporen van je schaduwstation kan je beter wat dichter bij mekaar leggen. Dat verbetert de bereikbaarheid ervan in het geval er iets misgaat ondergronds.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

henk

bedankt voor de tip ga gelijk beginnen.
maakt het nog uit naar boven of naar beneden met die opstelsporen.