LS Models MW2403DC NightJet nieuwe generatie, 7-delig, met binnenverlichting, DC

Gestart door ERVIN, 02 februari 2024, 19:26:55 PM

ERVIN

LS Models MW2403DC
NightJet nieuwe generatie, 7-delig, met binnenverlichting, DC
Pracht van een trein maar die prijs , 995€ waar gaat het naartoe?  :o

rgp


RailKees

Mijn wagons in TT van de railjet kosten ook rond de 150 euro..... en  das nog eens kleiner dan H0  ;D
Meer van mijn b(r)ouwsels zijn te vinden alhier:
https://instagram.com/railkees
https://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

Anarchy


the_gold

Zo'n set zal een investering zijn, maar met tijd misschien in waarde stijgen. Valt te zien wat LS doet in de toekomst.

janieburton

Citaat van: the_gold op 04 februari 2024, 19:07:47 PMmaar met tijd misschien in waarde stijgen.

Is het een hobby of is het een belegging? Ik denk dat de verzamelaars/beleggers de hobby van modeltreinen hebben verziekt.

Natuurlijk is 995 euro een flinke investering maar de vraag is waar gaat het eindigen?
Ik denk dat het wel een mooie set zal zijn.

 Om het misschien plastisch te omschrijven schieten de fabrikanten niet in hun eigen winkel door zo'n prijzen te vragen?


 
 

rgp

Welke trein is een investering ?
Ik ken er geen enkele !
Zelfs Fulgurex, Lemaco, ..... worden aan bodemprijzen aangeboden!

Roland

the_gold

Momenteel zijn M6 rijtuigen van LS models zeer prijzig. Als er geen re-run komt dan zal je aardig in de portefuille moeten tasten als je ze op de 2dehands markt wil kopen. Dit geld ook voor bv. B-models 55 TVM(newlook) en budget line 62ers die onlangs op 2dehands waar er meer dan €400 werd geboden. Ook de jocadis klassiekjes gaan momenteel voor meer dan €1000.

Vraag/aanbod verhaal

Dat was ook het geval met de ICR stuurstand van LS, die ging boven de €300. Nu is die prijs gewoon normaal terug door de her-uitgave.

janieburton

Citaat van: rgp op 04 februari 2024, 20:25:15 PMWelke trein is een investering ?
Ik ken er geen enkele !
Zelfs Fulgurex, Lemaco, ..... worden aan bodemprijzen aangeboden!

Roland


Roland,

Met "een investering" bedoelde ik niet een belegging om later de trein te verkopen met winst.

Ik bedoel dat het een hele investering is(een grote hap misschien uit het jaarbudget), die 995 euro als men interesse heeft voor die 7 delige Night Jet om die op je baan te laten rijden en dan moet je nog een bijhorende Night Jet loc aanschaffen al dan niet met sound.
Zoals ik schreef: "waar gaat dit eindigen?" en daarmee bedoel ik dat 995 Euro voor sommige mensen misschien bijna de helft is van hun maandloon, misschien bij anderen zal het maar 1/3 van hun maandloon zijn( wie zal het zeggen)
En ook met 995 Euro gaat men geen jongeren aantrekken.

Misschien even off topic:
Ook een andere vraag die we kunnen stellen is de volgende: is er nog een markt voor 7 delige treinstellen? Ik verklaar mij nader een 7delige trein is toch ongeveer 2.10m zonder de locomotief, met locomotief ongeveer 2.30m om dit te laten rijden moet je toch een redelijke grote baan hebben en als ik op sommige evenementen zie dat er meer baantjes staan waar men van links naar rechts rijd en vice versa als er meer en meer kleinere baantjes zijn omdat we kleiner wonen of kleiner zijn gaan wonen.

We hebben nog gans het jaar om te sparen daar dit maar eind 2024 zal te koop zijn :D  :D 
 

Floris

Citaat van: rgp op 02 februari 2024, 19:34:45 PMDas dan 142 euro per rijtuig. >:(
je hebt t hier over een premium-merk dat relatief kleine aantallen maakt met heel uitgebreide tooling en alle pictogrammetjes op t interieur etc, bovendien met verlichting al ingebouwd. En kijk eens wat je bij piko betaalt voor een stuurstandrijtuig (niet heel veel ingewikkelder dan een normaal rijtuig met verlichting en stroomafname), dat is hetzelfde of meer.

Citaat van: rgp op 04 februari 2024, 20:25:15 PMWelke trein is een investering ?
Ik ken er geen enkele !
Zelfs Fulgurex, Lemaco, ..... worden aan bodemprijzen aangeboden!

Roland

een paar impopulaire of door een recent grootseriemodel ingehaalde versies misschien?

rgp

Janie,

Ik volg je gedeeltelijk, zeker wat de kostprijs ten aanzien van een maandloon betreft, maar:
30? jaar geleden zei men hetzelfde toen de 51 van Mehano uitkwamen en tegelijkertijd zei men dan: ik heb alle nummers besteld !
Dat een nightjet zo lang is klopt, dat we kleiner gaan wonen zijn klopt ook, maar het heeft geen invloed op de grootte van de baan bij de meesten.
Zo n treinen rijden meestal op clubbanen en daar heeft men lengte genoeg om zo n treinen te laten rijden: was 30 jaar geleden zo en nu nog.
De prijzen voor HO swingen de pan uit, maar ook dat is niet nieuw.  Ik heb daarom al 15 jaar geleden besloten om nog te kopen in HO.  Ik zeg niet dat de prijs/kwaliteit niet ok is, alleen ben ik totaal niet geïnteresseerd in standaardfeatures die je één keer of nooit gebruikt.
Is schaal 0 dan beter ?  Hangt er van af welk land of "soort" modellen die je wenst.
vb: Tegen de zomer zal mijn Picasso in 0 (analoog weliswaar)(Chrezo) geleverd worden aan 600 euro, DCC en sound +/- 750 euro.
Een SNCF 140C DCC met sound (Chrezo) geen 900 euro en rijdt zeer goed, een HL29 met sound (Olaerts) 5.000 euro en is pover afgewerkt.
Rij je Engels ? Dan heb je stoomlocs vanaf 400 euro.
Keuze is dus snel gemaakt.

Roland